Siis mitä ihmettä: postiluukusta tipahti kirje, jonka sisällä Revolut VISA-luottokortti!
Kortissa ei nimeä. On sirullinen kortti ja siinä lukee VISA ja Revolut. Kirje tuli vieläpä oudosti toisella etunimelläni, jota en käytä virallisesti missään.
Kortti on laitettu kiinni tuollaiseen hienoon pahviviritelmään.
En ole tällaista tilannut, enkä ikinä tämmöisestä kuullutkaan. Mistä on kyse?
Kommentit (99)
Auts. Ekana tulee mieleen identiteetivarkaus, jos et ole tehnyt Revolut tiliä ja tilannut korttia. Joku muu on ehkä sitten tehnyt ja mahdollisesti sitten saanut sinun tilille laskuja aikaiseksi?
Poliisiasia jos tilaamatta tulee kortteja.
Käy höyläämässä sitä. Kortin antajalla velvollisuus osoittaa, että olet hakenut korttia sekä käyttänyt sitä.
En ole koskaan tämmöisestä kuullutkaan!
Ja olen pistänyt pari kuukautta itselleni ns. positiivisen luottokiellon varmuuden vuoksi, nimenomaan, etten joudu identiteettivarkauden uhriksi (Helsingin koulujen tietovuodossa olin plus aiemmin pankki sulki visa korttini, kun heidän mielestään korttitiedot oli voinut joutua vääriin käsiin).
Onko syytä huoleen, kun mulla on se positiivinen luottokielto eli mun nimiin ei kukaan pysty ottaa luottoo?
Se on käsittääkseni anonyymi prepaid-luottokortti. En tiedä yhtäään enempää kuin minkä tästä jutusta luin.
Eihän sulla ole mahdollisesti yritys tilannut sinulle firman korttia?
Revolut kortissa näkyy takapuolella nimi, ei etupuolella.
Itsellä revolut-tili, koska ulkomaille muuttaessani palkat maksettiin sinne ja matkavakuutus kuuluu pakettiin.
Revolutilla ei taida kuitenkaan olla luottokorttia, vaan perus pankkikortteja, Visa ja MasterCard vaihtoehtona.
Vierailija kirjoitti:
Mikä yritys muka? Ja vielä toisella etunimelläni, jossa on vieläpä kirjoitusvirhe. Mikä edes on Revolut? Ensi kertaa kuulin siitä nyt, kun tuo kirje äsken tipahti postiluukusta.
Vierailija kirjoitti:
Revolut kortissa näkyy takapuolella nimi, ei etupuolella.
Itsellä revolut-tili, koska ulkomaille muuttaessani palkat maksettiin sinne ja matkavakuutus kuuluu pakettiin.
Revolutilla ei taida kuitenkaan olla luottokorttia, vaan perus pankkikortteja, Visa ja MasterCard vaihtoehtona.
Lisänä vielä, että jos kyseessä olisi luottokortti, lukisi kortissa credit. Pelkkä visa on normaali pankkikortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä yritys muka? Ja vielä toisella etunimelläni, jossa on vieläpä kirjoitusvirhe. Mikä edes on Revolut? Ensi kertaa kuulin siitä nyt, kun tuo kirje äsken tipahti postiluukusta.
Siis se missä olet töisså? Ainakin mulle tulee firman kortti ihan kotiin, kun siirryttiin etätyöaikaan.
Irrotin kortin pahvista. Takapuolella on tosiaan nimeni, eli toinen nimeni väärin kirjoitettuna ja sukunimeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis se missä olet töisså? Ainakin mulle tulee firman kortti ihan kotiin, kun siirryttiin etätyöaikaan.
En ole työelämässä tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti mennyt väärään osoitteeseen ja sen on tilannut joku, jolla on samanlainen nimi kuin sinulla. Revolut tilin avaus onnistuu lataamalla revolut-app puhelimeen, jonka jälkeen todennus tapahtuu henkkareilla ja selfiellä, joka otetaan livenä apilla.
Vierailija kirjoitti:
Irrotin kortin pahvista. Takapuolella on tosiaan nimeni, eli toinen nimeni väärin kirjoitettuna ja sukunimeni.
Eiköhän sen ole joku samanniminen tilannut itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti mennyt väärään osoitteeseen ja sen on tilannut joku, jolla on samanlainen nimi kuin sinulla. Revolut tilin avaus onnistuu lataamalla revolut-app puhelimeen, jonka jälkeen todennus tapahtuu henkkareilla ja selfiellä, joka otetaan livenä apilla.
Nimeni on ensinnäkin todella harvinainen, saatikka toinen nimeni, joka on sitä paitsi väärin tuohon kirjoitettu sillä tavalla, että sen nimisiä ei taatusti ole. Osoitetiedot rappua ja asuinhuoneistoa myöten on kirjoitettu täysin oikein ja mulla on ollut salainen osoite jo yli 20 vuotta.
ap
Ehkä joku on antanut sinulle joululahjaksi prepaid-kortin? Ehkä kannattaisi ottaa sinne yhteyttä kysellä, että mikä homma?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tämmöisestä kuullutkaan!
Ja olen pistänyt pari kuukautta itselleni ns. positiivisen luottokiellon varmuuden vuoksi, nimenomaan, etten joudu identiteettivarkauden uhriksi (Helsingin koulujen tietovuodossa olin plus aiemmin pankki sulki visa korttini, kun heidän mielestään korttitiedot oli voinut joutua vääriin käsiin).
Onko syytä huoleen, kun mulla on se positiivinen luottokielto eli mun nimiin ei kukaan pysty ottaa luottoo?
Revolutilla ei ole luottokorttia. Visa ei ole luottokorttia, kuten ei myöskään MasterCard. Molempia saa revolutilta, mutta ne ovat debit-kortteja.
Identiteettivarkaus