Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei vaan pääse opiskelemaan. Pitäiskö vaan yhä kannustaa yrittämään, vai kehottaa keksimään jotain ihan muuta?

Vierailija
15.12.2024 |

Mies haluais päästä ylenemään urallaan, mutta vakituiseen paikkaan vaaditaan tietty tutkinto. Esimiehet on myös kannustaneet sen tutkinnon hankkimaan, koska heidän mielestä mies olisi siinä tehtävässä aivan tosi hyvä. Samaa sanoo miehen alaiset.

Mies haluaa tosissaan kouluun, ja on hakenut sinne nyt 5 kertaa. Panostaa pääsykokeisiin tosi paljon, kuluttaa 1 kk loman täysin pääsykokeeseen lukemiseen. On tehostanut opiskelutekniikkaa. Aina pärjää muissa asioissa hyvin, mm.haastattelusta saa oikein hyvät pisteet ja arviot, mutta teoriakokeesta liian alhaiset eli ei ole kouluun päässyt. Joka kerta ollut hänelle valtava pettymys kun aina ajattelee, että nyt menee paremmin.

Mä olen alkanut ajatella että ehkä tuo koulu ja teorian opiskelu ei vaan ole hänen juttu. Että ehkä nyt pitäis vaan luovuttaa ja keksiä jotain muuta. Että jos ei pääse ylenemään, niin jotain muuta työn muutosta että olisi mielekkäämpää? Tai jotain.

Mutta en ole vaan uskaltanut tätä vielä sanoa, koska se on hänelle ollut jo niin kauan niin iso haave. Ja siis tottakai mä haluaisin että hän onnistuisi ja sinne pääsisi, mutta 5 kertaa jo hylsy pääsykokeesta, niin... 

Pitäiskö mun silti vaan olla hiljaa ja tsempata jatkamaan?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisin miehen päättää.

Tietenkin jokainen päättää itse omasta elämästään mutta parisuhteessa joutuu ottamaan puolison huomioon. Kyseisen pariskunnan elämä on viisi vuotta pyörinyt miehen pääsykokeiden ja urahaaveiden ympärillä. Niitä haaveita on märehditty, pyöritelty ja koko elämä on pistetty holdiin kun mies valmistautuu pääsykokeisiin. Sen jälkeen seuraa iso pettymys ja taas kaikki pyörii miehen haaveen ympärillä ja pitäähän sitä lohdutella ja valaa uskoa tulevaan. Viisi vuotta tätä. Kuudetta vuotta mennään! Itse saattasin puhua aika suorat sanat tosa vaiheessa.

Tän on oltava keksittyä koska ihan aikuisten oiekasti en keksi ainuttakaaan työpaikkaa jossa odoteltaisiin viisi vuotta kun yksi työntekijä hakee opiskelemaan XDD Kyllä se juna meni jo ap:n miehen kohdalla.

Ei meidän elämä sentään tämän ympärillä puöri kuin sen pari kk, kun mies valmistautuu kokeeseen. Muuten näistä kyllä keskustellaan, mutta parisuhteessa nornaalia keskustella eri asioista.

Eikä ole keksittyä. Niitä ylempiä työpaikkoja aukeaa aika ajoin nyt ja tulevaisuudessa. Ei ne siellä tietenkään sen ekan paikan kanssa miestäni odottaneet vaan valitsivat silloin pätevän siihen. Mutta koko ajan ovat kannustaneet hakemaan uudelleen kouluun koska mies olisi ko työssä hyvä.

Mutta ei ole siis kyse työpaikasta ja tehtävästä, joka olisi avoinna "vain ja ainoastaan nyt eikä sen jälkeen ikinä enää". Hassua että edes kuvittelet niin. Ap

Vierailija
22/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on täynnä passiivista miesvihaa. Voin kertoa aloittajalle, että suurin osa korkean älykkyysosamäärän ihmisistä on miehiä. Miehissä on paljon enemmän älykkäitä ihmisiä kuin naisissa. 

Miehissä on myös enemmän täysiä ääliöitä. Esim. kouluampujat ja sarjamurhaajat ovat lähes poikkeuksetta miehiä.

Ja ennen kuin alat puhumaan miesvihasta, olen mies itsekin, mutta tunnustan tosiasiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vuosia tehnyt töitä tällä alalla, niin näytöillä pystyy ne paperit hankkimaan. Eikä oikeassa elämässä mitään papereita vaadita vakituiseen työhön. 

Ei päde kaikilla aloilla ja kaikissa ammateissa. Esim. julkisella sektorilla tietty koulutus ja pätevyys on oltava.

Vierailija
24/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että olisi oikeustieteellinen, kauppakorkea, lääketieteellinen tms. Mikä on niin vaikeaa rakennusalan ammattikouluun pääsyssä?

Vierailija
25/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on täynnä passiivista miesvihaa. Voin kertoa aloittajalle, että suurin osa korkean älykkyysosamäärän ihmisistä on miehiä. Miehissä on paljon enemmän älykkäitä ihmisiä kuin naisissa. 

Erikoinen tulkinta. Joidenkin pää on tosiaan vihaa täynnä.

Ap, lakkaa paapomasta. Tarkoitat hyvää, mutta jos mies on passiivinen, eikä osoita edes lahjoja haluamalleen (? Onko hänen halunsa?) alalle, et voi tehdä mitään. Tapaus on toivoton. Molemmat huijaatte sekä itseänne että toisianne.

Älkää kannatelko näitä uusavuttomia lapsia. Lähtekää eri suuntaan, jos mies ei kelpaa sellaisenaan. Tuossa palaa loppuun kaksi, kun kumpikaan ei riitä.

Vierailija
26/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että olisi oikeustieteellinen, kauppakorkea, lääketieteellinen tms. Mikä on niin vaikeaa rakennusalan ammattikouluun pääsyssä?

Kyseinen kommentti ei ollut minun kirjoittamani. Ei ole kyseessä ammattikouluopinnot. Oikea ap. 

Vierailija
27/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin yliopisto ? Omaehtoinen opiskelu? Oppisopimus? Onko kaikki reitit mietitty? 

Vierailija
28/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen kommentti ei ollut minun kirjoittamani. Ei ole kyseessä ammattikouluopinnot. Oikea ap. 

Ok. Onko hänellä varaa valmennuskurssiin? Sellaisesta voisi olla apua.

Vierailija
29/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hakee ammattikouluun viisi kertaa ja ei pääse, onko sillä joku oppimishäiriö?

Et sitten tunnista feikki-ap:ta??

Vierailija
30/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoin yliopisto ? Omaehtoinen opiskelu? Oppisopimus? Onko kaikki reitit mietitty? 

Kyseiseen työhön ei valitettavasti ole muuta reittiä, kuin tämä. Tietyn alan omat korkeammat opinnot, joita ei voi muulla tavoin kiertää. Ap

Vierailija
31/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehissä on myös enemmän täysiä ääliöitä. Esim. kouluampujat ja sarjamurhaajat ovat lähes poikkeuksetta miehiä.

Ja ennen kuin alat puhumaan miesvihasta, olen mies itsekin, mutta tunnustan tosiasiat.

Miehillä on kuitenkin keskimäärin korkeampi älykkyysosamäärä kuin naisilla.

Vierailija
32/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Onko hänellä varaa valmennuskurssiin? Sellaisesta voisi olla apua.

Tähän ei valitettavasti ole valmennuskursseja. Viimeksi ehdotin jonkun valmentajan palkkaamista opiskelutekniikan kehittämiseksi, sitä ei halunnut mutta perehtyi aiheeseen netin ilmaiskurssien kautta ja oppi uusia, hyviä tekniikoita asioiden sisäistämiseksi. Sekään ei vaan riittänyt. Ap

Vierailija
33/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo mystinen ala on? Lääkäri? 

Vierailija
34/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se ala on mitä apn mies on menossa opiskelee?

Vierailija
35/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, mun mies pääsi ekalla yrittämällä ammattikorkeaan tekniselle puolelle vaikka ollu kakskyt vuotta työelämässä eikä muistanu matikasta tms. mitään. Pikku preppaus ennen pääsykokeita ja heittämällä sisälle. Sun mies on tampio tai yrittää lääkikseen tms. jonne on erityisen vaikea päästä sisälle ihan kenen tahansa🤔

Vierailija
36/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi tietää se koulu tai vähintään ala. Muuten mahdotonta arvioida tilannetta.

Vierailija
37/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet sarjamurhaajat eivät kyllä ääliöitä ole, moni älykkyydeltään neron tasollq. Näin huomiona debiilille

Vierailija
38/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kiertotietä koulutukseen ei valitettavasti ole. Sen tiedämme jo ja siihen ei vinkkejä tarvita. Mutta aloitus koskee nyt vain sitä, pitäisikö mun nyt vaan sanoa hänelle suoraan että mun mielestäni pitäisi luovuttaa, eikä tuo juttu nyt selvästi ole hänelle tarkoitettu? Ja että keksisi nyt jotain ihan muuta, jonka helpommin tavoittaisi. Ap 

Vierailija
39/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää kannustaa ja miettiä, miten opiskelutekniikkaa voisi tehostaa ja parantaa.

Itse löin päätä seinään vuosikaudet, kun en päässyt yliopistoon. Pääsykoetehtäviä oli kaksi, enkä ikinä ehtinyt tehdä sitä toista, kun kirjoitin jopa seitsensivuisia esseitä ensimmäiseen. Ei auttanut vaikka olisi ollut miten täydellistä, kun toinen jäi alkuunsa kesken. Pääsin heti, kun pääsykokeessa asetettiin rajoitus: korkeintaan 2 sivua / essee.

Mikäli aihetta opetetaan avoimessa, mies voisi opiskella ko. ainetta, koska siellä oppii kyllä kirjoittamaan aiheesta sekä saa suorituksista opintopisteet hyväkseen jatkoa ajatellen.

Kirjotat 7 sivuisia esseitä? Ne varmaan nauraa niille kun kierrät kuin hullu puuroa. Jos ihminen ymmärtää jonkin asian niin sen pystyy kertomaan niin yksinkertaisesti että lapsikin sen tajuaa.

Et ilmeisesti jaksanut lukea tekstiäni kokonaan. Oma kirjoitustaitosi kaipaisi kipeäsi pientä harjaannusta, koska oikeinkirjoituksessa on ilmeisiä puutteita, pilkkusäännöt hukassa ja tautologia häiritsevää. Vertauksesi ontuvat ja ilmaisusi on kulunutta.

Vierailija
40/93 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet sarjamurhaajat eivät kyllä ääliöitä ole, moni älykkyydeltään neron tasollq. Näin huomiona debiilille

Eli sinä puolustelet sarjamurhaajia? Kyllä ne silti on ääliöitä, vaikka ÄO olisi mikä tahansa. Normaali ihminen ei murhaile ihmisiä liukuhihnalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi