Ongelma työpaikalla varatun naisen kanssa, luulen että olemme toisillemme kaksoisliekki
Molemmat ovat tehneet töitä sen eteen että pysyisimme erillämme, mutta se ei onnistu. Kummaltakaan.
Emme ole edes puhuneet tästä mitään, koska tiedämme jo mitä toinen sanoisi ja tilanne menisi vaikeaksi.
Nyt nainen on päättänyt vaihtaa työpaikkaa, hän kertoi tästä minulle ensimmäisenä. Molemmat murruimme hieman, mutta emme puhuneet tästäkään mitään. Ennustan vaikeampia aikoja molemmille.
Miten olette selvinneet kohtaamastanne kaksoisliekistä?
Kommentit (66)
Ap, muista, kun toisen parisuhde on rikottu, on teilläkin tavallinen arki edessä kun huuma menee ohi. Ja se menee ohi. Teillä kannattaa etsiä eri työpaikat.
Jos joku tulisi minulle selittämään jostain kaksoisliekeistä, luokittelisin sen automaattisesti hörhökategoriaan, joka on mulle todellinen turn-off. Sama kuin jotain jeesusjuttuja pitäisi totena. Mutta jos te nyt molemmat kuvittelette, että se maapallon ainoa oikea ihminen miljardien joukosta sattuu juuri olemaan samassa työpaikassa, niin go for it.
Vierailija kirjoitti:
Kaksoisliekkioletusta vastaan toimii se selkeä tosiseikka, että on erittäin epätodennäkököistä, että kukaan koskaan kohtaisi omaansa. Ei se asu samoilla kylillä tai edes samassa maassa. No, muutenkin tuo on tietenkin ihmisen tapa merkityksellistää omia tunnekokemuksiaan tavanomaista suuremmiksi.
Asuimme 30 vuotta tietämättä toisistamme noin 40km päässä. Mutta tutustuimme toisiimme 200km päässä kotipakaistamme, kun kohtalo viimein toi toisemme yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, muista, kun toisen parisuhde on rikottu, on teilläkin tavallinen arki edessä kun huuma menee ohi. Ja se menee ohi. Teillä kannattaa etsiä eri työpaikat.
En halua rikkoa mitään, siksi emme puhu asiasta. Eikä mene ohi, jos kyseessä on todellakin kaksoisliekki.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo "kaksoisliekki" ole ihan normaalia ihastumisvaiheen hormoni/feromoni/tiesmitä myllerrystä joka sotkee aivotoiminnan mutta menee kyllä ohi ajan mittaan, ja sitten taas ihmetellään että mitähän ihmettä minä tuossakin tyypissä oikein näin?
Se on erään amerikkalaisen kultin käyttämä käsite. Pariskunta Jeff and Shaleia Divine höynäyttää sillä typeryksiä, jotka epätoivoissaan etsivät rakkautta.
Elämässä tullut vastaan näitä. Kova puhe kuinka nyt on löytynyt puuttuva puolisko. No kun ovat aikansa paneskelleet,on ollut toinen ääni kellossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua rikkoa mitään, siksi emme puhu asiasta. Eikä mene ohi, jos kyseessä on todellakin kaksoisliekki.
Tjaa, mies ja minä olimme kuulemma kaksoisliekit ja sisarsielut. Eron jälkeen toinen vaimo oli kaksoisliekki ja sisarsielu. Eron jälkeen kolmas vaimo...
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tulisi minulle selittämään jostain kaksoisliekeistä, luokittelisin sen automaattisesti hörhökategoriaan, joka on mulle todellinen turn-off. Sama kuin jotain jeesusjuttuja pitäisi totena. Mutta jos te nyt molemmat kuvittelette, että se maapallon ainoa oikea ihminen miljardien joukosta sattuu juuri olemaan samassa työpaikassa, niin go for it.
Monta aikaisempaa elämää on etsinyt kaksoisliekkiään ja päässyt nyt lähelle, mitä siinä ihmetyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta aikaisempaa elämää on etsinyt kaksoisliekkiään ja päässyt nyt lähelle, mitä siinä ihmetyttää?
Tästä pääsemmekin Platonin ideaan palloista. Mies ja nainen kuuluivat yhteen, tuo kokonaisuus oli kuin pallo. Kateelliset jumalat halkaisivat sen ja siitä lähtien puolikaat ovat etsineet sitä toista puolikasta.
On melko ilmiselvää, että koko juttu on vain omassa päässäsi, jos ette kerran ole asiasta mitään puhuneet keskenänne ikinä. Lisäksi nainen vaihtaa työpaikkaa eli tuskin romanssi sun kanssasi kiinnostaa.
Miksi miehet sekoaa, jos niille vähän on ystävällinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hörhö. Mitään aikaisempia elämiä ja kohtaloa ja liekkejä ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki liekit palaavat loppuun
Jos maksaa kortilla, niin ei sitä voi poistaa kassakoneelta. Peruuntuu muuten koko maksutapahtumaja rahat plautuisi asiakkaan kortille. Käteisen kanssa eri juttu.
Tsemppiä ap! Ei sinun tilanteesi kovin yllättävä ole. Ihan etsimättä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap! Ei sinun tilanteesi kovin yllättävä ole. Ihan etsimättä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti
Tajusin. Mummo tarkoitti, että jos keittopata on riittävän iso, sen alle tarvitaan kaksoisliekki, jotta se pysyisi kuumana.
Mikähän minulla oikein on diagnoosina. Olen hyvin empaattinen ja eläydyn erilaisten ihmisten tilanteisiin hyvin. (Olen onneksi alalla, jolla tätä taitoa tarvitaan.) Näitä kaksoisliekkimiehiä on tullut ainakin kolme kappaletta eteen, kaikki tutustumiset muuttuivat ajallaan parisuhteeksi. Kaikki myös parisuhteesta takaisin 'vain' platoniseksi ystävyydeksi. Nämä miehet ovat minulle sanoneet, että ihan kuin oltaisiin aina tunnettu. Ehkä minulle on muuallakin vielä liekkejä olemassa? Joidenkin kanssa vain on helppo kommunikoida.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän minulla oikein on diagnoosina. Olen hyvin empaattinen ja eläydyn erilaisten ihmisten tilanteisiin hyvin. (Olen onneksi alalla, jolla tätä taitoa tarvitaan.) Näitä kaksoisliekkimiehiä on tullut ainakin kolme kappaletta eteen, kaikki tutustumiset muuttuivat ajallaan parisuhteeksi. Kaikki myös parisuhteesta takaisin 'vain' platoniseksi ystävyydeksi. Nämä miehet ovat minulle sanoneet, että ihan kuin oltaisiin aina tunnettu. Ehkä minulle on muuallakin vielä liekkejä olemassa? Joidenkin kanssa vain on helppo kommunikoida.
Ainakin olet ymmärtänyt kaksoisliekin aivan väärin, jos tarkoitat, että nuo kolme olisivat olleet sellaisia. Liekkejä ei ole kuin yksi. Tietenkään, jos sellaista edes olisi olemassa.
Kaksoisliekkisuhde on tarun mukaan harvinainen, yleensä pari tapaa elämässään muulla tavalla. Liekkisuhde ei myöskään ole helppo, vaikka moni täällä niin tuntuu ajattelevankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä pääsemmekin Platonin ideaan palloista. Mies ja nainen kuuluivat yhteen, tuo kokonaisuus oli kuin pallo. Kateelliset jumalat halkaisivat sen ja siitä lähtien puolikaat ovat etsineet sitä toista puolikasta.
Niin kuin Vihreä kuula jonka Jumalat ovat puolittaneet.
Kaksoisliekkioletusta vastaan toimii se selkeä tosiseikka, että on erittäin epätodennäkököistä, että kukaan koskaan kohtaisi omaansa. Ei se asu samoilla kylillä tai edes samassa maassa. No, muutenkin tuo on tietenkin ihmisen tapa merkityksellistää omia tunnekokemuksiaan tavanomaista suuremmiksi.