11-12 vuotias jolla on tyttöystävä, eikä uskalla puhua siitä
Moi, olen 12- vuotias tyttö joka on lesbo. En uskalla kertoa vanhemmilleni koska en tiedä miten he ottavat sen vastaan, enkä uskalla puhua siitä edes yleisesti koska muiden mielestä 11 tai 12 ikäinen on liian nuori olemaan lesbo. Ja jos joku kysyisi että onko minulla tyttöystävää jne, niin sanoisin varmaan että ei, koska en uskalla sanoa rehellisesti..
Kommentit (19)
Olet liian nuori. Läheinen suhde tuossa iässä on ystävyyssuhde.
12 vuotiaat eivät seurustele eli ei ole mitään kerrotavaa. Mistä tuon ikäinen edes tietää mikä on lesbo?
Älä kuuntele näitä boomereita. Sinä itse tiedät oletko lesbo vai et. Ei sinun tarvitse puhua vanhemmillesi jos et halua. Mene juttelemaan kouluterveydenhoitajalle, hänellä on vaitiolovelvollisuus, ja kuuntele mitä hänellä on sanottavaa.
Älä paremminkin kuuntele tätä, joka yrittää tukea niin sanottua lesboutta.
Vierailija kirjoitti:
Olet tosiaan niin nuori, että kehityksesi on kesken. Olet liian nuori olemaan lesbo.
Hah. Itse tiesin jo alakoulussa olevani hetero, kun ihastuin luokkakaveriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tosiaan niin nuori, että kehityksesi on kesken. Olet liian nuori olemaan lesbo.
Hah. Itse tiesin jo alakoulussa olevani hetero, kun ihastuin luokkakaveriin.
Hetero onkin eri asia kuin lesbo. Ja alakoulun ihastumiset ovat täysin eri asia kuin aikuisen seksuaalisuus. Ei voi mitenkään verrata.
Tuohon ikään kuuluu erilaiset kokeilut. Älä jännitä vaan elä elämääsi ja tutki maailmaa.
Lesbous kuuluu elämään vasta siinä iässä, kun voi tallentaa puuhansa syyllistymättä rikokseen.
Tästäkin tulee jotenkin vaan että tässä on Rauno 55v...kyseessä.
Tuossa iässä saa olla lesbo. Teidän ei tarvitse puhua siitä eteenpäin, jos ette tahdo. Jos mielenne muuttuu ettekä haluakaan olla myöhemmin, niin se on ok, mutta on myös ok, jos haluatte olla vaikka loppu elämänne lesboja. Jos tahdotte vertaistukea tilanteeseenne, voitte olla yhteydessä Setaan ja kysyä heiltä enemmän.
Voit ihan hyvin olla kertomatta asiasta enempää vielä tuossa iässä. Voit kertoa muille, että hän on ystäsi, eikä se ole mitenkään väärin.
Tuossa iässä on vain kaveri- ja ystävyyssuhteitä
Etsippä kuule Setan nettisivuilta nuorisopalveluita. Mm. Loiste-yhteisön kautta saa vertaistukea.
Tsemppiä!
Ei sinun tarvitse kertoa siitä kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Olet liian nuori. Läheinen suhde tuossa iässä on ystävyyssuhde.
Kyllä tuon ikäisillä voi olla jo tyttö-ja poikaystäviä. Ei kaikilla, mutta joillain on. Ei siinä ole mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Ihastuin jo ala-asteella tyttöihin, mutta en tiennyt nimeä sille, koska siitä ei puhuttu silloin. Nyt olen 40 v. ja edelleen lesbo. Nykyään vähemmistöt ovat avoimesti esillä ja tv-sarjoissa ja kirjoissa on muitakin kuin heteroita. On ihan normaalia, että nuoremmatkin löytävät nimen sille, miksi he ihastuvat toisiin tyttöihin tai poikiin.
Väitätkö oikeasti, että sinulla ei ollut jo ala-asteella ihastusta johonkin koulun tyttöön tai poikaan tai johinkin laulajaan?