Naapuri tuli valittamaan, että en ole tehnyt kolavuoroani ja hänen autonsa nyt jumissa --- ei enää koskaan rivariin!!!
Älytöntä, että ei huoltoyhtiötä käytetä! Ei minulla ole aikoja kolailla!!!
Kommentit (447)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on rivarissa huoltoyhtiö, mutta esim. tänä aamuna oli paljon lunta ja aura tuli vasta puolen pv:n jälkeen. Sitä ennen olivat jotkut asukkaat kolanneet omien piha-alueidensa lisäksi kulkuväyliä roskakatokseen ja postilaatikoille ja lisäksi joidenkin huonokuntoisempien naapureiden pihoja. Meillä on hyvä henki tässä taloyhtiössä. Ei mitään pakotettuja talonmiesvuoroja, vaan huoltoyhtiö ja asukkaat tekevät tarvittaessa vointinsa mukaan niin halutessaan.
Teillä on sopimus, ettei sunnuntaina tarvitse tulla aikaiseen, se on hiukan halvempaa niin.
Ai, sinä tiedät senkin. Ei tosiaan ole mitään sellaista sopimusta. Parempi , kuin kerrot vain oman taloyhtiösi asioista.
No miksi ei ole sopimusta? Eli teillä käydään jos viitsitään ja te tollot maksatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rivarissa yhdistyy omakotitalon ja kerrostalon huonot puolet.
Tällaisissa talkkarivuororivareissa kyllä. Asut muiden keskellä ja raadat sitten pihahommissa.
Talkkarivuororivariin ei kannata koskaan mennä. Vihoviimeisin systeemi kokemukseni mukaan. Huoltorakennuksen siivoamisen jälkeen oli joku heti sotkenut sen ja tietenkin sain yleiset syytökset siivoamisen laiminlyönnistä.
Ota seuraavalla kerralla valokuva heti siivouksen jälkeen vastaisen varalle. Nyky tekniikasta on paljon hyötyäkin.
Meillä ei rivarissa tarvii lumia kolata, sen tekee ulkopuolinen urakoitsija. Ei tarvitse kuin oman oven edusta lakaista lumesta. Toki sekin on joillekin ylivoimainen tehtävä, niin keräävät sitten ison lumikinoksen oven eteen. En ikinä suostuisi rivarissa mihinkään talkoolumitöihin tai nurmikon ajoon, koska talkoisiin osallistuu yleensä vain kourallinen porukasta ja loput nauttii alhaisesta vastikkeesta kiitos talkootyön. Jos kaikki eivät ole 100% mukana, sitten on parempi ulkoistaa ja maksaa siitä ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ne hyvät...
Itse muutin omakotitalosta rivariin ja olen ollut tosi tyytyväinen. Pieni oma piha, pääsee tosi vähällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisissa talkkarivuororivareissa kyllä. Asut muiden keskellä ja raadat sitten pihahommissa.
Talkkarivuororivariin ei kannata koskaan mennä. Vihoviimeisin systeemi kokemukseni mukaan. Huoltorakennuksen siivoamisen jälkeen oli joku heti sotkenut sen ja tietenkin sain yleiset syytökset siivoamisen laiminlyönnistä.
Huhhuh, mitä teillä siellä huoltorakennuksessa edes on jos noin sotkeentuu, että pitää oikein siivousvuorot olla? Meillä siivotaan (kylläkin kylmä) huoltorakennus + varastotila muutaman kerran vuodessa vapaaehtoisvoimin talkoiden yhteydessä.
Oli vuokrattu viikottaiseen ulkopuoliseen kokouskä
Tuohan on jo sairasta! Jotenkin ymmärtää nuo talkkarivuorot vielä taloyhtiön käyttäjien hyväksi mutta että sen lisäksi pitäisi toimia vielä ilmaisena siivoojaana. Luulisi, että niillä vuokrarahoilla olisi siivouksen saanut. Piheys ilmeisesti olluttaloyhtiössä huipussaan.
On se vaan hyvä, että tuli joskus käytyä sen verran kouluja, että voimme asua omassa talossa. Lumityöt, nurmikon leikkaukset ja remppatyöt teen itse ja se on minusta ihan ok. Voisin noista tietysti maksaakin jollekin mutta kun tekee itse niin tienaa aika helppoa rahaa, verovapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on rivarissa huoltoyhtiö, mutta esim. tänä aamuna oli paljon lunta ja aura tuli vasta puolen pv:n jälkeen. Sitä ennen olivat jotkut asukkaat kolanneet omien piha-alueidensa lisäksi kulkuväyliä roskakatokseen ja postilaatikoille ja lisäksi joidenkin huonokuntoisempien naapureiden pihoja. Meillä on hyvä henki tässä taloyhtiössä. Ei mitään pakotettuja talonmiesvuoroja, vaan huoltoyhtiö ja asukkaat tekevät tarvittaessa vointinsa mukaan niin halutessaan.
Teillä on sopimus, ettei sunnuntaina tarvitse tulla aikaiseen, se on hiukan halvempaa niin.
Ai, sinä tiedät senkin. Ei tosiaan ole mitään sellaista sopimusta. Parempi , kuin kerrot vain oman taloyhtiösi asioista.
No miksi ei ole sopimusta? Eli teillä käydään jos viitsi
Tottakai on sopimus ja ovat hoitaneet sopimuksen mukaan. Puhuin tästä aamusta. Hohhoijaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiset saunat, voihan hittolainen, ei tulisi mieleenikään sellaiseen mennä. Saunan pitää olla oma, silsat sun muut taudit tarttuu yhteissaunoissa.
Ihan paljon ohi aiheen mutta käytkö uimahallissa saunassa?
En.
KÄYN. EN KÄY.
K Ä. Y. N.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiset saunat, voihan hittolainen, ei tulisi mieleenikään sellaiseen mennä. Saunan pitää olla oma, silsat sun muut taudit tarttuu yhteissaunoissa.
Onpa hienostelua. Minä olen ikäni saunonut yhteisissä saunoissa, ja käyn jopa uimahallissa 2 kertaa viikossa. Ei ole jalkasilsaa, ikää 47 vuotta. Tietääkseni en ole mitään muitakaan tauteja saanut uimahallista tai taloyhtiön saunasta.
Vierailija kirjoitti:
On se vaan hyvä, että tuli joskus käytyä sen verran kouluja, että voimme asua omassa talossa. Lumityöt, nurmikon leikkaukset ja remppatyöt teen itse ja se on minusta ihan ok. Voisin noista tietysti maksaakin jollekin mutta kun tekee itse niin tienaa aika helppoa rahaa, verovapaasti.
Minä taas en paljon kouluja käynyt, mutta omassa omakotitalossa asutaan.
Just tuon takia ei tulis mieleenkään muuttaa rivariin jossa pihistellään ja tehdään kaikki itse. Kyllä maksaisin mielelläni enemmän yhtiövastiketta että olisi palkattu firma hoitamaan lumenkolaamiset ym huoltotyöt.
Nyt asutaan omakotitalossa mutta ikää alkaa jo olla ja mietinnässä helpompi asumismuoto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi
Eli sopimuksessanne on kirjattu yksi aamu (15.12.) erilaiseksi, jänskää, kerro lisää? Koskeeko vain tätä vuotta, vai kaikkia niitä vuosia kun 15.12. on sunnuntai, vai miten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hienostelua. Minä olen ikäni saunonut yhteisissä saunoissa, ja käyn jopa uimahallissa 2 kertaa viikossa. Ei ole jalkasilsaa, ikää 47 vuotta. Tietääkseni en ole mitään muitakaan tauteja saanut uimahallista tai taloyhtiön saunasta.
Sinulle hienostelua, minulle elämäntapa. Tiedän (olen lääkäri evp.) useita tapauksia, kun jalkasilsa on tarttunut epidemian tyylisenä uimahallista.
Vierailija kirjoitti:
Huono provo taas tältä yhdeltä huutomerkkien jakajalta. Jokainen joka muuttaa rivariin tietää jo etukäteen onko oltava talonmies vuorollaan vai onko huoltoyhtiö. Eli huono provo. Ei jatkoon!!!!!!!!!!!! 🤣
Eikä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle hienostelua, minulle elämäntapa. Tiedän (olen lääkäri evp.) useita tapauksia, kun jalkasilsa on tarttunut epidemian tyylisenä uimahallista.
Vähän ohis, mutta onpa erikoinen lääkäri. Minulle on lääkäri ihan kuntoutuksellisessa tarkoituksessa suositellut allasjumppaa ja uimista nivelreuman hoitoon. Eipä ole tullut puheeksi, pitääkö ostaa oma uimahalli, että välttyy jalkasilsalta (jota minulla tietääkseni ei ole, ei epidemiana eikä yksittäisenä tartuntana).
Vierailija kirjoitti:
Se on taloyhtiön asia hoitaa lumenluonti ja muut pihatyöt, ei niihin voi määrätä asunnoissa asuvia ihmisiä tekemään
No, jos tietoisesti muuttaa rivariin jossa on edullinen vastike, koska sovittu, että " asukkaat tekee huollot mm lumityöt" , niin ei auta valittaa. Jokaisella on omat vuorot ja KYLLÄ ne täytyy osaltaan hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on taloyhtiön asia hoitaa lumenluonti ja muut pihatyöt, ei niihin voi määrätä asunnoissa asuvia ihmisiä tekemään
No, jos tietoisesti muuttaa rivariin jossa on edullinen vastike, koska sovittu, että " asukkaat tekee huollot mm lumityöt" , niin ei auta valittaa. Jokaisella on omat vuorot ja KYLLÄ ne täytyy osaltaan hoitaa.
Ei ole pakko hoitaa. Hoitakoot ne, jotka eivät halua maksaa.
Omakotitalossa yksinasuvalla on aina talkkarivuoro.
Kyllä rivarssa asuminen on vähätöistä, kun oman pienen pihan vaan joutuu hoitamaan. Eikä muutenkaan ole valittamista.
En.