Naapuri tuli valittamaan, että en ole tehnyt kolavuoroani ja hänen autonsa nyt jumissa --- ei enää koskaan rivariin!!!
Älytöntä, että ei huoltoyhtiötä käytetä! Ei minulla ole aikoja kolailla!!!
Kommentit (447)
Se on taloyhtiön asia hoitaa lumenluonti ja muut pihatyöt, ei niihin voi määrätä asunnoissa asuvia ihmisiä tekemään
Huono provo taas tältä yhdeltä huutomerkkien jakajalta. Jokainen joka muuttaa rivariin tietää jo etukäteen onko oltava talonmies vuorollaan vai onko huoltoyhtiö. Eli huono provo. Ei jatkoon!!!!!!!!!!!! 🤣
Oman auton lumet ympäriltä pitää jokaisen itse kolata. Ei niitä naapuri kolaa pois. Siitä vaan lumia siirtämään.
Ihan uteliaisuudesta, miten noiden kolavuorojen kanssa toimitaan, jos asukas sattuu olemaan vaikka reumapotilas, joka ei pysty tekemään lumitöitä? Tai jos vaikkapa selkä on välillä ihan ok ja välillä siinä kunnossa, että jopa käveleminen on tuskaa? Eli joskus kykenee tekemään lumitöitä, mutta joskus saattaa herätä aamulla sellaisessa kunnossa, että se ei vaan onnistu.
(En ole ikinä asunut rivarissa, siksi utelen.)
Vierailija kirjoitti:
Se on taloyhtiön asia hoitaa lumenluonti ja muut pihatyöt, ei niihin voi määrätä asunnoissa asuvia ihmisiä tekemään
Asukkaat ovat taloyhtiö. Yhtiökokous päättää, tehdäänkö lumi- yms. työt talkoilla vai teetetäänkö huoltofirmalla ja maksetaan työ vastikkeissa.
Vierailija kirjoitti:
Määrätään jos taloyhtiön kokouksessa päätetty järjestää lumityöt kökällä! Kyllä siitä auraamisesta kannattaa maksaa.
Asuinalueiden talojen on mahdollista yhdistyä ja tilata huoltofirma, se maksaa. Tai sitten autolla lähtevä kolaa itse eikä valita. Autotalli. Tai kulkee bussilla kun sää on parempi.
Jotkut osaavat voivat hankkia myös miniauran taloille, jos ei peruuta kenenkään päälle, rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta, miten noiden kolavuorojen kanssa toimitaan, jos asukas sattuu olemaan vaikka reumapotilas, joka ei pysty tekemään lumitöitä? Tai jos vaikkapa selkä on välillä ihan ok ja välillä siinä kunnossa, että jopa käveleminen on tuskaa? Eli joskus kykenee tekemään lumitöitä, mutta joskus saattaa herätä aamulla sellaisessa kunnossa, että se ei vaan onnistu.
Vaihtoehtoina on varmaan muutto pois tai en tiedä miten hallitus hyväksyy lääkärin lausunnon? 🤔
Itse hankin sellaisen kulkupelin ettei tarvitse tehdä lumitöitä. Turbodiesel käymään, menoksi läpi hangen ja nietoksen. Hävettää keväällä kun toisilla on kukat kukkapenkissä ja minulla vielä 15 sentin jääkerros pihassa. Asun kylläkin ok-talossa.
Voidaan sopia noista talkoohelveteistä, mutta ei siihen ketään voi pakottaa. Se ei riitä taloyhtiölle syyksi ottaa asuntoa huomaansa, ettei Pirkko kolannut 18.1. vuorollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtoina on varmaan muutto pois tai en tiedä miten hallitus hyväksyy lääkärin lausunnon? 🤔
Tuntuisi tosi kummalta, että joku voitaisiin pakottaa muuttamaan pois, kun tulee kyvyttömäksi fyysiseen työhön.
Se on laiton päätös, jos taloyhtiössä määrättäisiin osakkaat tekemään talonsa pihatyöt ja muut huoltotyöt.
Rivitalo on kyllä ylivoimaisesti paskin asumismuoto jossa yhdistyy kaikkien asumismuotojen huonot puolet.
Ei se missään taloyhtiössä kuiten ole täysin asukaskohtaista kolausvuoroa. Vai pitäiskö myös Irmelin 85v jaksaa kolata omalla vuorollaan koko taloyhtiön piha? Joku viimeisillään raskaana ja puoliso työmatkalla,niin raskaana oleva vaan kolaamaan. Toki minä kolasin joskus 8 kuulla, ihan vain liikunnan takia. Alko sieltä pikkuhiljaa asunnoista miehiäkin tulemaan parkkialueelle,kun minut siellä maha pystyssä näkivät. Tein sen minkä jaksoin.
Vierailija kirjoitti:
Se on laiton päätös, jos taloyhtiössä määrättäisiin osakkaat tekemään talonsa pihatyöt ja muut huoltotyöt.
Rivarissa voi asua myös vuokralainen, jota ei kiinnosta kolaamiset. Silloin ei voi taloyhtiö mitään. Eikä ole syy sanoa vuokrasopimusta irti.
Ei minullakaan