siis onko muka olemassa ei-lihavia ja terveitä ihmisiä, joilla ei ole kuntosalikorttia?
Miten ihminen edes pysyy kasassa ilman lihaksia?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Tekemällä oikeita töitä pysyy kunnossa eikä tarvitse mennä pyllistelemään jonnekin hikiselle salille. Eri asia jos istuu päivät ja näpyttää jotain typerää tietokonetta niin sit tarttee mennä pyllistelemään.
Myös fyysistä työtä tekevien kannattaisi treenata lihaskuntoa vapaa-aikana. Harvassa on ne työt, jotka kuormittavat kroppaa tasapainoisesti ja ergonomisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut kuntosalikorttia, mutta on omakotitalo ja metsää. Siinä kun puuhastelee tuntikausia niin ei muuta kuntosalia tarvitse. Lihakset kaikilla on jo syntyessään, se miten niitä käyttää vaikuttaa niiden toimivuuteen.
Naurattaa nämä "ei tarvitse kuntosalille enää mennä" -tyypit, jotka ajattelevat että joku haravointi ja marjastus käy monipuolisesta treenistä ja lihakset kasvaa.
Harrastan sekä aerobista että voimaharjoittelua ihan kotona. Minulla on painoja kotona. Jos haluaisin treenata raskaammilla painoilla, pitäisi mennä salille, mutta tavoitteeni ei ole mahdollisimman isot lihakset. Kotitreenillä pystyy ihan hyvin saavuttamaan ja ylläpitämään hyvää kokonaiskuntoa, tasapainoa ja koordinaatiota.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut kuntosalikorttia, mutta on omakotitalo ja metsää. Siinä kun puuhastelee tuntikausia niin ei muuta kuntosalia tarvitse. Lihakset kaikilla on jo syntyessään, se miten niitä käyttää vaikuttaa niiden toimivuuteen.
Naurattaa nämä "ei tarvitse kuntosalille enää mennä" -tyypit, jotka ajattelevat että joku haravointi ja marjastus käy monipuolisesta treenistä ja lihakset kasvaa.
Naurattaa nämä "vain kuntosalilla käynti on oikeaa kuntoilua" -tyypit, jotka ajattelevat että painojen nostelu ja laitteissa heiluminen ovat monipuolista treeniä eikä lihakset millään muulla kasva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs varten sinä niitä lihaksia kasvatat? Minulle riittää normaali lihaskunto ja se, että pärjään fyysisessä työssäni mahdollisimman pitkään.
Kerro nyt miksi kaikkien pitäisi mennä kuntosalille?
Hep!!
Vaellan, teen puutarhatöitä, uin avannossa ja muutenkin, vesijuoksen ja -jumppaan. Harrastan pilatesta.
Edut saliin verrattuna: säästän rahaa ja saan happea, piha tulee hoidettua
Mummo 64v
Olen käynyt kuntosalilla, minulla oli kuntosalikortti parikymmentä vuotta sitten vähän aikaa ja uudestaan viitisen vuotta sitten. On ollut pakko todeta, ettei kuntosaliharjoittelu ole mieluisaa. Liikun mieluummin luonnossa kävellen, pyöräillen, polkujuoksua harrastaen tai maantiellä hölkäten. Ehkä siinä ei samalla tavalla lihakset kasva kuin kuntosalilla, mutta olen ei-lihava ja terve. Sitähän aloituksessa kysyttiin.
AP on ymmärtänyt väärin, kysymys pitäisi olla "siis onko muka olemassa lihavia ja sairaita ihmisiä, joilla ei ole kuntosalikorttia?"
Juuri lihaville ja sairaillehan saleja mainostetaan, varsinkin uuden vuoden aikaan. Tammikuussa salit täynnä ylipainoisia.
Ne jotka on sopivan painoisia ja yleisterveitä eivät saa salilla käymisestä mitään.
Mitä se kuntosalikortti mitään auttaa? Käsittääkseni se on vain kortti eikä takaa mitään.
Täytyy olla todella elämästä vieraantunut, tietämätön ja uusavuton nulikka jos kuvittelee että lihaksiin ja hyvään kuntoon edellytetään salilla käyntiä. Suurin osa vanhan liiton ukoista ei ole ikinä käynyt salilla, mutta monella on tiukkaa lihasta ja kestävyyttä kuin wärtslilän laivadieselissä, ja siihen on syynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lihasten tarvitsisi kasvaa loputtomiin? Tärkeämpää on niiden vahvuus ja sitkeys, ei ulkonäkö.
Ei kai se kuntosalikortti tuo lihaksia?
Faith kirjoitti:
Harrastan sekä aerobista että voimaharjoittelua ihan kotona. Minulla on painoja kotona. Jos haluaisin treenata raskaammilla painoilla, pitäisi mennä salille, mutta tavoitteeni ei ole mahdollisimman isot lihakset. Kotitreenillä pystyy ihan hyvin saavuttamaan ja ylläpitämään hyvää kokonaiskuntoa, tasapainoa ja koordinaatiota.
Nimenomaan ne kevyet painot pitkillä sarjoilla kasvattavat enemmän lihasmassaa, kuin raskailla painoilla lyhyet sarjat tai maksiminostot. Ja mitä tasapainoon tulee, niin raskailla painoilla saa parempia tuloksia.
Olen käynyt salilla vuosia, eikä tavoitteena ole koskaan ollut isot lihakset vaan hyvä kiipeilykunto ja työkyvyn ylläpito. Kiipeilijällä ei saa olla massaa liikaa. Onnistuu mainitsemasi asiat myös kotona, mutta se ei vain ole niin tehokasta ja monipuolista.
Mulla on Liikun kortti. Viimeksi kävin salilla 2019. Lihakset kasvanu ihan mahottomasti, varsinki yks vatsalihas ja vatsa muistuttaakin enemmän pesupalloa kuin sixpackia.
Kiitos salikortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lihasten tarvitsisi kasvaa loputtomiin? Tärkeämpää on niiden vahvuus ja sitkeys, ei ulkonäkö.
Ei tarvitse kasvaa. On silti naurettavaa väittää, että ne kasvavat yhtä hyvin haravoinnilla kuin kuntosalitreenillä.
Juuri niillä lihavilla on, koska yrittävät laihduttaa. Mitä hoikka sillä tekee? Hoikka varmasti tekee kotona ja töissä hyötyliikuntaa.
käytän kroppaani työssä , ja kas...minulta löytyy vatsalihakset ja kohtalainen hauis+ muut
N 58v.
Mulla on käsipainot, nilkkapainot, kuminauha ja gymstick. Ulkona on kuntosalilaitteita lenkkipolulla ja urheilukentällä. Ei ole kuukausimaksuja.
AP on salimake joka tyhmyyttään alkoi saliyrittäjäksi