siis onko muka olemassa ei-lihavia ja terveitä ihmisiä, joilla ei ole kuntosalikorttia?
Miten ihminen edes pysyy kasassa ilman lihaksia?
Kommentit (55)
En oo koskaan käyny salilla, ei kiinnosta
Ei ole koskaan ollut kuntosalikorttia, mutta on omakotitalo ja metsää. Siinä kun puuhastelee tuntikausia niin ei muuta kuntosalia tarvitse. Lihakset kaikilla on jo syntyessään, se miten niitä käyttää vaikuttaa niiden toimivuuteen.
Kuntoilla voi ilmaiseksi vaikka kauppakeskuksen portaita kävellessä ylös. Eikä aina valita liukuportaita. Kun kuntoilisi ihan hyötynä, ei tartte enää maksaa erikseen salimaksuja ja valittaa et rahat ja aika on vähissä.
Käytän tiukkoja legginssejä kaupungilla ja juon vettä urheilupullosta työpaikalla, kyllä se menee treenistä.
Voi käydä vaikka paikallisen urheiluseuran iltatunneilla. Tarjoavat kaupungin lähikouluilla monipuolista jumppaa ja treeniä pikkurahalla. Kausimaksu n. 100-150 eur ja saa käydä niin monella tunnilla kuin haluaa.
Esim. vaikkapa meikäläinen. Ei saleja, ei lenkkipolkuja, ei pyöräilyä mutta jaksan kävellä putkeen vaikka kymmeniä kilsoja. Voimaakin on mutta ei sarjakuvaolkapäitä.
Öö, joo? En ole koskaan käynyt salilla, lähimpään on 20 min ajomatka, en arkena ehdi eikä se olisi mun juttu. Teen kotona pilatesta ja joogaa, ok-talossa on aina jotain ruumillista tekemistä ja töissä saa liikkua tarpeeksi. Toki mulla on hyvät geenit, en liho kovin herkästi ja lihakset kasvaa/pysyy pienemmälläkin tekemisellä.
En harrasta salia enkä mitään muutakaan varsinaista liikuntaharrastetta. Olen vahva, notkea ja normaalipainoinen 49v nainen. Kiitos monipuolisen duunarityöni ja kotona tekemäni aktiivisen hyötyliikuntani.
Miten ihmiset oli lihaksikkaita ennen kuin kuntosaleja oli olemassakaan? Ai niin, eihän kuntosalit lihaksia kasvata.
Itse asiassa kuntosalit ovat turhaa humpuukia.
Käyn ulkokuntosalilla talvellakin.
Tekemällä oikeita töitä pysyy kunnossa eikä tarvitse mennä pyllistelemään jonnekin hikiselle salille. Eri asia jos istuu päivät ja näpyttää jotain typerää tietokonetta niin sit tarttee mennä pyllistelemään.
Ne oikeat lihakset joita naiset ihailee kasvaa työnteolla, esim haravointi.
Ei ole itsellä ollut koskaan. Elämässä on ollut on-off jaksoja kun olen urheillut, mm. Pyöräily ja kiipeily. Myös jänteet vahvistuvat hitaasti pitkäaikaisesta urheilusta. Nykyään olen hoikka enkä urheillut taas pariin vuoteen, mutta pystyn tekemään helposti esim. Pistoolikyykkyjä. Kunto on heikko, lihakset pienentyneet, mutta keho muistaa vielä
Ja samaa mieltä tuosta, että kehonrakennus on turhaa. Vähän samanlainen tunteidensäätelykeino kuin ylensyöntikin
Mulla on kotona painot (käsi/kahvakuula ym.) ja kehonpainolla saa myös harjoiteltua. (Pilates youtubesta) Ei ihminen tarvia mitään jättilihaksia.
Mä käyn töissä rehkimässä ja siitä jopa maksetaan mulle. Hullun hommaa maksaa lihasten käyttämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset oli lihaksikkaita ennen kuin kuntosaleja oli olemassakaan? Ai niin, eihän kuntosalit lihaksia kasvata.
Itse asiassa kuntosalit ovat turhaa humpuukia.
Tähh? Keskiverto nykybodaajahan on isokokoisempi kuin muskelimiehet lehtien kannessa 1950-luvulla.
https://www.iconicedinburgh.co.uk/products/three-vintage-1950s-bodybuil…
En itse käy salilla, mutta onhan se todella hyvä liikuntamuoto sekin. Ei kai huonoja olekaan. Varmasti hyvää vastapainoa istumatyöläisille tai muuten staattisiin työasentoihin pakotetuille.
Eikö sun salille AP ole myyty tarpeeksi pakkojäsenyyksiä?
Lihasta saa muualtakin kuin salilta.
En ole elämässäni koskaan käynyt kuntosalilla, mutta jotenkin olen yrittämättä elossa pysynyt ja vieläpä normaalissa vaatekoossa.