Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi ihmeessä ihmiset ostaa noihin joululahjakeräyksiin lahjoja?

Vierailija
15.12.2024 |

Oikea ratkaisu olisi lopettaa koko lahjojen antaminen ja ostaminen kenellekään.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei oikeasti köyhiä ihmisiä ole, suurin osa noista kerjääjistäkin on ihan itse kusenut raha-asiansa. Sitten lapsille pyydetään jotain pelikonsoleita keräyksestä koska kyllä köyhän lapsellakin pitää olla kivaa!!!!! (muiden rahoilla tietenkin 😂)

Vierailija
22/27 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin antaakin, mutta minulla on mennyt luottamus että menevätkö oikeisiin kohteisiin vai kuinka moni taho vetää välistä.

Kuka ne lahjat välistä vetää.....

Esim ne lapsen vanhemmat. Pistävät heti myyntiin, että saavat muutaman kaljan. On myös ollut juttua, että järjestöjen työntekijät keräävät kermat kuormasta, jämät sitten oikeasti apua tarvitseville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kylän kaupalla oli paikallisen hyväntekeväisyysjärjestön keräys. 

Samalla kun teet ostokset, voit halutessasi ostaa jotain lahjoitukseen, esim kahvia, glögiä, piparia, karkkia tms ja jättää lahjoituksesi sille varattuun ostoskärriin. Järjestö sitten tekee niistä lahjakasseja ja jakaa tarvitseville.

Mun mielestä se oli kiva juttu, ei siellä mitkään Chanelin tuotteet pyöriny.

24/27 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos olisi riittävä perustulo. Jokainen ostaa itse tai perhe. Mutta ulkomaalaisille joilla ei ole kansalaisuutta, ei ole välttämättä tuki riittävänä, ennen kuin etenee prosessi - onko siellä tarpeita.

Meillähän on jo. On erilaisia tukia paljon, mutta erilaisten rahankäytön ongelmien vuoksi osa perheistä ei silti pysty ostamaan lapsille lahjoja. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
25/27 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos olisi riittävä perustulo. Jokainen ostaa itse tai perhe. Mutta ulkomaalaisille joilla ei ole kansalaisuutta, ei ole välttämättä tuki riittävänä, ennen kuin etenee prosessi - onko siellä tarpeita.

Mikä on riittävä perustulo? Ihmisillä kun on monenlaisia tapoja käyttää rahaa.

1500€ brutto ja plus tarvittaessa toimeentulo/asumistuki

Tuo on liikaa, sillä työnteko ei kannata. Ja sitä jaettavaa rahaa ei tule ilman työntekoa

Ihan sopivasti. 

Mutta kun saat palkkana tuon 1500€ niin sekö ei sitten ole sopivasti.  Olen ymmärtänyt näin,jos on pieni palkka niin siitä työtä ei haluta tehdä 

Vierailija
26/27 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kylän kaupalla oli paikallisen hyväntekeväisyysjärjestön keräys. 

Samalla kun teet ostokset, voit halutessasi ostaa jotain lahjoitukseen, esim kahvia, glögiä, piparia, karkkia tms ja jättää lahjoituksesi sille varattuun ostoskärriin. Järjestö sitten tekee niistä lahjakasseja ja jakaa tarvitseville.

Mun mielestä se oli kiva juttu, ei siellä mitkään Chanelin tuotteet pyöriny.

Juu, varsinkin kauppiaan mielestä kiva juttu. Saa lisää myyntiä eikä jää hävikkiä joulun sesonkituotteista kun niitä ostetaan yli tarpeen.

Vierailija
27/27 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat tulevat tarpeeseen kun vanhemmilla säästyy sen ansiosta rahaa mm. tatuointeihin, tekoripsiin, kynsiin, viinaan, tupakkaan ja baareihin. 🤣

Lahjoittaja typerykset sitten saavat hyvää mieltä.