Kansanedustajaehdokas vastailee kysymyksiinne.
Olen Kymen vaalipiiristä ja perheeseeni kuluu vaimo ja kolme alle kouluikäistä lasta, joten lapsiperheen arki on minulle tuttua.
Ikää minulla on 29v. Ammatiltani olen kone- ja laitesuunnittelija.
Nimeni on Juha-Pekka Koponen, äänestys numeroni on viisi. Perussuomalaiset ovat puolue, jota edustan. Mielestäni se on ainut puolue, joka on oikeasti pienituloisen puolella.
Kysykää jos haluatte tietää mielipiteitäni.
Kommentit (26)
pitää korottaa minimityöttömyyspäivärahan tasolle.
Onko kotihoidon tuki riittävän suuri? Pitäisikö ruoan alv:a vähentää vai eläkeläisten eläkkeitä korottaa?
miten PS meinaavat nämä kaikki lupaukset rahoittaa?
En silti höllentäisi maahanmuuttoa enkä ole kyllä monikultuurillisuuden kannattaja. Itse olen asunut talossa jossa on maahanmuuttajia ja he eivät kyllä antanut itsestään kovin hyvää kuvaa.
Täällä jos jossain revitään ihminen kappaleiksi.
pienenpiä kuin nykyisten valtapuolueiden vaali jallitukset. Joidenka vuoksi PS:n lupaukset ovat toteutettavissa. Rahoitus järjestettäisiin helposti korottamalla alkoholiveroa, palauttamalla varallisuusvero sekä korottamalla 1% pääomatulojen verotusta.
En kannata ajatusta että ensimmäisestä lapsesta maksettaisiin suurempi lapsilisä. Kaikille alle 3-v pitää maksaa 50¿/kk korotettua lapsilisää.
Miten kohentaisitte Suomen vanhustenhuollon kasvoja? Haluan pidemmän kuin yhden rivin vastauksen...
Miksi kannatat subjektiivista päivähoito-oikeutta?
Subjektiivista päivähoito-oikeutta kannatan koska uskon ettei kukaan vien lapsiaan huvikseen vieraalle hoitoon.
Onko kotihoidon tuki riittävän suuri? Kotihoidon tuki on mielestäni liian pieni. Vaimo tällä hetkellä sillä, joten asia on minulle tuttu.
Pitäisikö ruoan alv:a vähentää vai eläkeläisten eläkkeitä korottaa? Kannatan molempia, ALV pitää laskea 5%:lla.
Jos Perussuomalaiset olisivat hallituksessa...
Miten kohentaisitte Suomen vanhustenhuollon kasvoja? Haluan pidemmän kuin yhden rivin vastauksen...
Kannatan tuettua palvelu asumista, omaishoitajien määrän lisäämistä ja heidän sosiaali turvansa parantamista. Terveyspalveluiden saatavuus tulisi kattaa kaikki ihmisryhmät, riippumatta heidän lomapkon paksuudestaan tai asuin paikastaan. Tämä osaltaan helpottaisi vanhusten elämää. Oma mummini täytti äskettäin 80-v ja asuu yhä kotona. Hän ei sieltä halua pois muuttaa, vaan asua oman elonsa loppuun kotona. Eli koti on ihmiselle rakkain paikka, joten kotona asumista tulee tukea lisää.
Vierailija:
En kannata ajatusta että ensimmäisestä lapsesta maksettaisiin suurempi lapsilisä. Kaikille alle 3-v pitää maksaa 50¿/kk korotettua lapsilisää.
Kuinka pian mahdollisen valintasi jälkeen ajattelit haudata hiljaisuudessa kaikki nämä kauniit lupaukset?
Sitten kun ne kaikki on tehty, tämän jälkeen antaisin uusia lupauksia jotka toteuttaisin.
Pitäisikö mielestäsi Suomen liittyä Natoon?
Naton myötä suomalaisia sotilaita lähetettäisiin ympäri maapalloa sotimaan muiden sotia. Siellä tapettaisiin meidän lapsiamme, joten ei kiitos NATO:lle.
Jostainhan on aina karsittava ja asioita priorisoitava, joten kysynpä vaan, että mistä vähennetään tai rahaa lisätään?
Eli miten lisäät omaishoitajia, kun hehän ovat sairaan ihmisen tai vanhuksen omaisia (puoliso, lapsi, tms. läheinen), eivätkä ulkopuolisia ihmisiä? Olisiko konkreettinen keino nostaa omaishoidon tukea tuntuvasti ja tukea työssäkäyviä keski-ikäisiä lapsia jäämään " vanhempainhoitovapaalle" hoitamaan iäkkäitä vanhempiaan? Suomessa kun ei ole vallalla sellainen kulttuuri, että isovanhemmista huolehdittaisiin perhepiirissä, vaan heidät laitetaan mieluummin laitokseen voinnin heikentyessä. Kotihoidon tukeminen on myös yksi keino lisätä iäkkäiden ihmisten hyvinvointia. Kotihoito on nyt kuitenkin pulassa, koska koulutettuja hoitajia ei tahdo saada töihin huonon palkkauksen vuoksi (näin ainakin pk-seudulla) ja kysyntää kotihoidon palveluille on taas enemmän kuin tarjontaa. Tässäpä pähkinä purtavaksi...
Onko EU oikeasti syypää suurimpaan osaan suomalaisten ongelmista? Nousisiko tavallisen suomalaisen elämänlaatu jos EU:sta erottaisiin?
Ei EU suurimpaan osaan Suomalaisten ongelmista syyllinen ole mutta 600milj¿/v. on jo ongelma. Tämän verran maksaa jäsenyys EU:ssa vuosittain. Suomalaisilla on n.1% verran päätös valtaa EU:ssa eli käytännössä tottelemme suuria jäsenmaita. EU:n lonkerot ulottuvat yhä syvemmälle yhteiskuntaamme. Oma kansallinen päätös valta on siirtynyt yhä enenemissä määrin EU:lle. EU:n perustuslaki ajaisi Suomen perustuslain ohi joten meillä olis samat säännöt kuin Etelä-Europpalaisilla.
tulee ekaks mieleen Toni Halme, miten eroatte Hänestä? haittaako " huono" maine?
Lapsensa kotona hoitavaa ei tueta, vaikka se olisi todella huomattavasti edullisempi vaihtoehto yhteiskunnalle.