Kuka hullu menee Kaisaniemen puistoon kaamoksena
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki paikalliset karttavat tuota puistoa.
Mikan mukaan huumemyyjä istuu kivellä puiston kulmalla koko päivän ja odottaa asiakkaita. Taustajoukot hengailevat pusikossa takana.
Pilkkopimeällä puskissa tapahtuu kaikenlaista. Juuri tuossa pariskunta haki myyjältä huumeita ja käytti ne heti. Puiston on annettu muuttua slummiksi.
Voin vaan niin uskoa tätä. Vaikken tuolla suunnalla liiku eikä tule käytyä Sörnäistä pidemmällä keskustassa, MUTTA jo Sörnäisessä aivan samankaltainen meininki.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai teitä kukaan pakota tänne Stadiin jos noin kovasti pelottaa? Pysykää siellä susirajan takana.
(Tosin susia liikkuu myös Helsingin kaupungin alueella, täällä on paljon metsiä, joita ette kyllä näe jos pelkästään henkilöautolla liikutte tai junassa istutte.)
Mene sinä landepauukku pois. Sinä se maalainen tässä ketjussa olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette te hölmöt mitään tiedä. Kaisaniemen puisto on mm. Kruununhaan asukkaiden päivittäinen läpikulkureitti keskustaan.
Mutta se ei poista sitä faktaa, että siellä pyörii tosi arvelluttavaa sakkia. Kuin myös toki muissakin Helsingin puistoissa, kuten Kallion seudulla.
Itse en kyllä kulkisi yksin, varsinkaan pimeässä.
Eihän mihinkään puistoon kannata yksin pimeällä mennä. Mutta eihän nyt yöstä puhuta.
Tuohon aikaan on pimeä Helsingissä.
Mitä jos ei hyväksyttäisi tätä tilaa, vaan yritettäisiin tehdä jotain sille puistolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette te hölmöt mitään tiedä. Kaisaniemen puisto on mm. Kruununhaan asukkaiden päivittäinen läpikulkureitti keskustaan.
No niinpä. Siellä on mm. luksushotelli, yksi kaupungin parhaista kouluista, päiväkoti jossa Kiurunkin lapsi on ja on Kruununhaan asukkaiden ja yliopistolaisten peruskulkureitti. Kasvitieteellinen puutarha on vieressä. Päivisin viehättävä, rauhallinen, arvoalueen puisto.
Joo, en menisi sinne klo 2 yöllä, koska rautatieaseman läheisyys tuo huumekauppaa siihen osaan puistoa. Mutta klo 16.00 se on verrattavissa vaikkapa Espaan.
Talvella klo 16 on jo pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko maalaispoika katuvaloista kuullut? Meillä on täällä stadissa sellaiset jopa kävelyteiden varsilla. Stadilaiset kävelee paikasta toiseen, maalaispullervot ajaa autolla :D
Ja sulla taitaa olla melko muinaiset mielikuvat Kaisaniemen puistosta. Se mitään pimeää ryteikköä ole ollut vuosikymmeniin.
Jos viittasit minun viestiini, niin olen kyllä tyttö. Ja minulle tehtiin vuosituhannen vaihteessa ja senkin jälkeen selväksi, ettei Kaisaniemen puistoon kannata mennä a) yöllä, b) viikonloppuna eikä ainakaan c) humalassa, mitä toki en käytännössä koskaan olekaan. Siellä nimittäin oli miehiä, joille naiset olivat käyttötavaraa. Sitä en tiedä, ovatko ne samat miehet jo poistuneet sieltä kokonaan, mutta suosittelisin kyllä tytärtänikin välttämään ko. puistoa pimeän aikaan, oli katuvalot tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni varoitti ko. puistosta jo reilu 15 vuotta sitten, kuljin puiston läpi useaan otteeseen kun olin 16 vuotias. Tosin aina vain päivisin.
15 vuotta sitten puisto ei ollut hyvin valaistu ja hoidettu ja Krista Kiurun pahoinpitely muuten tapahtui puiston ohi kulkevalla leveällä ja valaistulla kevyen liikenteen tiellä. Näet telkusta kun katsot uutisia. Jos sua tuollainen väylä pelottaa, taidat viettää loppuikäsi neljän seinän sisällä ja pelkojesi syy on korviesi välissä.
Ei täällä muualla Suomessa ole tuollaisia Kaisaniemen puistoja, joilla on peloteltu tyttölapsia vuosikymmenten ajan. Täällä periferiassa voi tyttökin kävellä yksin pimeällä, eikä siellä viitsi kukaan vaania.
Vierailija kirjoitti:
Maalaisia pelottaa vilkas puistotie klo 16.
Tähän saakka ainoat asiat, joita me maalaiset olemme ko. puistosta kuulleet ovat se, että naisia yleisesti r aiskattiin siellä, ja nyt tämä väkivallanteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni varoitti ko. puistosta jo reilu 15 vuotta sitten, kuljin puiston läpi useaan otteeseen kun olin 16 vuotias. Tosin aina vain päivisin.
15 vuotta sitten puisto ei ollut hyvin valaistu ja hoidettu ja Krista Kiurun pahoinpitely muuten tapahtui puiston ohi kulkevalla leveällä ja valaistulla kevyen liikenteen tiellä. Näet telkusta kun katsot uutisia. Jos sua tuollainen väylä pelottaa, taidat viettää loppuikäsi neljän seinän sisällä ja pelkojesi syy on korviesi välissä.
Ei täällä muualla Suomessa ole tuollaisia Kaisaniemen puistoja, joilla on peloteltu tyttölapsia vuosikymmenten ajan. Täällä periferiassa voi tyttökin kävellä yksin pimeällä, eikä siellä viitsi kukaan vaania.
Kuten Valkeakoskella ja muilla pikkupaikkakunnilla?
Muutin Helsinkiin 40 vuotta sitten. Jo silloin Kaisaniemenpuistolla oli huono maine.
Siitä kansallisteatterin takaa aukeaa ihan oikeasti yksi Suomen suurimmista sekopäiden kokoontumispaikoista. Siitä se Kaisaniemenpuisto alkaa. Nyt kun peukku on tullut vahvasti mukaan kuvioihin, on se tehnyt läyttäjistään todella arvaamattomia. Peukku on moninkerroin herskaa vahvempaa myrkkyä ja tappaa käyttäjänsä paljon nopeammin. Lisäksi alueella päivystää suuri tummien miesten joukko, osa heistäkin kamoissa ja ovat arvaamattomia. Ongelma on siinä, että se alue vetää puoleensa magneetin lailla jengiä, joilla ei ole mitään menetettävää enää. Millään mittareilla mitattuna Kaisaniemen puisto ja sen kentän lieppeet eivät ole turvallista aluetta.
Terv tälläkin alueella kiertävä vartija
Jonkun sortin hullu täytyy olla, jos yksinäisenä naisena illan hämärtyessä sinne menee.
Jos tekijä olisi kantasuomalainen olisi hänestä julkaistu kuva heti tapahtuman jälkeen. 99% varmuudella tekijä ei ole kantasuomalainen.
Ei tiettyjen alueiden maine ole koskaan tyhjästä syntynyt. Ei Kaisaniemen puistonkaan. Itse kävelen puiston poikki aina silloin tällöin. Suurimmaksi osaksi olen saanut olla rauhassa, mutta välillä kylkeen iskee kiinni joku rahan pummaaja tai joku muu hörhö. Pari kertaa perään on lähtenyt seuraamaan myös joku tuntematon mies, mutta lopettanut seuraamisen siinä kohtaa, kun olen päässyt Liisankadun kulmaan.
En panisi pahitteeksi, vaikka puistossa päivystäisi poliisit jalkautuen 24/7/365. Nythän ne istuu vaan autossaan siinä kentän kulmilla.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole kaamosta.
Kaamoshan ei ole synkkää eikä pimeää, kuten lumeton aika etelässä.
Natsima itki että väkivalta lisääntynyt, ilmeisesti halusi osoittaa sormellaan persuja ja korostaa ennen poliisin tutkimuksia, että kyse on nimenomaan poliittisesta väkivallasta. Kävi taas Lipposet. Mutta, Natsima oli ap.kaupunginjohtaja ko kaupungissa ja vastasi omalta osaltaan syrjäytymisestä ja huumeidenkäytöstä. Nyt sitten tämä hänen kolleegansa sai nauttia sen tuloksista. Nyrkki naamaan kiireisen työpäivän jälkeen.
Kaikki paikalliset karttavat tuota puistoa.
Mikan mukaan huumemyyjä istuu kivellä puiston kulmalla koko päivän ja odottaa asiakkaita. Taustajoukot hengailevat pusikossa takana.
Pilkkopimeällä puskissa tapahtuu kaikenlaista. Juuri tuossa pariskunta haki myyjältä huumeita ja käytti ne heti. Puiston on annettu muuttua slummiksi.