Psykologi kirjoitti potilaskertomukseen "ikäistään nuoremman oloinen"
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Ne on tavallisia mattimeikäläisiä ne psykologitkin, ja ne saattaa hyvinki kirjottaa sinne mitä sattuu. Ei kannata niitä kovin syvällisesti ryhtyä pohtimaan. Joku sen psykan oma tulkinta ollut ja tuskin lopulta tarkoittaa yhtään mitään.
Psykologia tieteenalana on muutenkin kyseenalainen, kun enemmistö tutkimuksista ei ole edes toistettavissa. En kovin suurta painoarvoa laittaisi psykologin näkemyksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elätkö ehkä jotenkin kovin huoletonta elämää? Muistelen, miten itse elin 28-vuotiaana. Avoliitossa asunnossa, töitä, säästämistä tulevaisuutta varten. Vastuunkantoa.
En vaan päinvastoin. Tykkään säästää enkä joudu ongelmiin laskujen kanssa. En ole koskaan käyttänyt edes päihteitä. ap
Vaikutat pärjäävän arjessa hyvin, joten lapsellisuudella ei varmaan viitattu siihen. Miten henkinen puoli?
No olen ehkä hieman epävarma itseni kanssa, ja hiljaisempi mutta mielestäni tunnen itseni hyvin. Esim sanoin ihan suoraan että olen sitten hiljaisempi ja joskus jännitänkin tilanteita. Näen sen silti vahvuutena, että otan asiat tosissaan joten siksi jännitän usein tilanteita. minua on usein kuvailtu tunnolliseksi työpaikoilla. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että olet lapsellinen ikävuosiisi nähden.
Miten se siis ilmenee? Mielestäni vastasin asiallisesti ja sivistyneesti kysymyksiin, niihin joita en tiennyt, sanoin että en tiedä. En kikatellut tai hihitellyt.
Ehkä tietynlainen puhetyyli, joka ei ole aikuismainen. Tai sitten puhuit psykologin mielestä lapsellisen tyylisiä asioita. Keski-ikäisistäkin löytyy näitä jotka ovat ulosanniltaan ja käytökseltään kuin teinejä. Ei osata keskustella ns. korrektin normaalisti aikuisten jutuista ja puheenaiheet saattaa olla tyyliin mitä hauskoja videoita on nähnyt tiktokissa ja kihertelee niille.
Oikeastaan vastasin vain parilla lauseella kysymyksiin. Ehkä sitten jotenkin typerästi.&n
Juu ehkä se sitten tuo oli. Esim äidilleni ja kumppanille puhun ihan eri tavoin kuin tälle psykologille...
Vierailija kirjoitti:
Elätkö ehkä jotenkin kovin huoletonta elämää? Muistelen, miten itse elin 28-vuotiaana. Avoliitossa asunnossa, töitä, säästämistä tulevaisuutta varten. Vastuunkantoa.
Huoletonkin elämä voi olla vastuullistakin elämää. Ei kai me edelleenkään kaikki eletä samalla tavalla tätä elämää?
Jos se liittyy jotenkin elämäntapaasi, seuraatko uutisia jne.? Tai jos vaikutat jotenkin teinimäisen ujolta? Minustakin on varmaan saanut iässäsi lapsekkaan vaikutelman. Kypsyin kunnolla vasta kun sain omia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä olit psykologilla?
On ollut ahdistusta
Oliko sinulla punaiset tennarit ja valkoiset polvisukat sekä hiukset saparoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että olet lapsellinen ikävuosiisi nähden.
Miten se siis ilmenee? Mielestäni vastasin asiallisesti ja sivistyneesti kysymyksiin, niihin joita en tiennyt, sanoin että en tiedä. En kikatellut tai hihitellyt.
Ei tarvitse kikatella tai hihitellä. Tarkoittanee sitä, että sinulta puuttuu ikätasoasi vastaavaa perspektiiviä ja valmiuksia. Minkä ikäinen olet?
28v. No mistä sellainen voi sitten johtua?
Ihmisillä on erilaisia valmiuksia. Voi olla kysymys älykkyydestä, neuropsykiatrisista piirteistä tai vaikka traumataustan aiheuttamista haasteista.
Vierailija kirjoitti:
Kiva tietää, että olen tyhmä. ap
Et ole tyhmä!
Mulla oli joskus kanssa tuo, mutta taisi olla neurologi tai joku sellainen. Pitäisikö vaikuttaa vanhalta mummolta sitten.
Monet tekevät suurta kontrollointia tuolla hitaalla, hiljaisella ja vaikealla kommunikoimisella. Sairaan ihmisen merkki.
Vierailija kirjoitti:
Jos se liittyy jotenkin elämäntapaasi, seuraatko uutisia jne.? Tai jos vaikutat jotenkin teinimäisen ujolta? Minustakin on varmaan saanut iässäsi lapsekkaan vaikutelman. Kypsyin kunnolla vasta kun sain omia lapsia.
Olen kyllä ujo, mutta en usko että "teinimäisen ujo". vai miten tuokin sitten ilmenee :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus kanssa tuo, mutta taisi olla neurologi tai joku sellainen. Pitäisikö vaikuttaa vanhalta mummolta sitten.
Niin en tiedä. Vähän haukkumiselta kuulosti tuo. Että olisin jotenkin tyhmä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan päinvastoin. Tykkään säästää enkä joudu ongelmiin laskujen kanssa. En ole koskaan käyttänyt edes päihteitä. ap
Vaikutat pärjäävän arjessa hyvin, joten lapsellisuudella ei varmaan viitattu siihen. Miten henkinen puoli?
No olen ehkä hieman epävarma itseni kanssa, ja hiljaisempi mutta mielestäni tunnen itseni hyvin. Esim sanoin ihan suoraan että olen sitten hiljaisempi ja joskus jännitänkin tilanteita. Näen sen silti vahvuutena, että otan asiat tosissaan joten siksi jännitän usein tilanteita. minua on usein kuvailtu tunnolliseksi työpaikoi
Ehkä tuo epävarmuus ja hiljaisuus antaa ikäistään nuoremman oloisen vaikutelman. En usko, että sillä tarkoitetaan mitään pahaa. Ja tuohan on tosi hienoa, että ymmärrät itseäsi ja osaat kääntää esim. jännittämisen vahvuudeksi.
Puhutko, että siistii ja ihan sikahyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Oliko sinulla punaiset tennarit ja valkoiset polvisukat sekä hiukset saparoilla.
huppari oli
Mun mielestä sun kannattaa kysyä häneltä asiasta. Voi olla sun itsesi kannalta hyvä asia saada selville.
Se on vain yhden psykologin kirjoittama yksi lause. Mihin tietoihin se kirjoitettiin, tai tärkeämpää, kuka sen pääsee lukemaan? Jos sua häiritsee asia, niin ota selvää, olisiko mahdollista poistaa lause tai muuttaa sitä. Tuolla tuskin on merkitystä, jos ei ollut mitään oikeasti negatiivista.
Se oli yhden ihmisen arvio ja mielipide, turha sillä on enempää päätään vaivata.
Kirjaus voi johtua tuosta, ettei juttele laveasti vaan lyhytsanaisesti. Ei se silti mitään varsinaisesti välttämättä tarkoita. Se on vain joillekin tyypillinen tapa kommunikoida puhumalla.