Psykologi kirjoitti potilaskertomukseen "ikäistään nuoremman oloinen"
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että olet jäänyt kehityksessä lapsen tasolle ja sinulta puuttuvat aikuiselle tyypilliset valmiudet.
No mistä tuollainen voi johtua??
Leikitkö nukeilla ja puhutko teeskennellyllä lapsenomaisella äänellä?
Pikku-Marjukka haluaa makeaa mehua!
Vierailija kirjoitti:
Leikitkö nukeilla ja puhutko teeskennellyllä lapsenomaisella äänellä?
En, olen erittäin kohtelias ja asiallinen ja otan toiset huomioon. Ainoa että olen kai vähän hiljaisempi, mutta ei kai se ketään lapselliseksi tee? Elämäni aikana en ole koskaan kiusannut ketään. ap
Minusta kirjoitettiin samalla tavalla, mutta myöhemmin neuropsykiatrisissa testeissä kognitiiviset kyvyt arvioitiin ylimpään tasoon. Ei se tyhmyyttä tarkoita ainakaan. Minun tapauksessa tuon kirjauksen tehnyt psykologi vaikutti itse alusta asti asenteelliselta, ja esitti johdattelevia kysymyksiä. Onneksi kaikki muut ammattilaiset ovat olleet asiallisia, joten tämä jäi yksittäistapaukseksi ikävästä kirjauksesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että olet jäänyt kehityksessä lapsen tasolle ja sinulta puuttuvat aikuiselle tyypilliset valmiudet.
Turvattomasta lapsuudesta. Oliko lapsuudenperheessäsi kaikki hyvin?
Voit käyttää tuota Tinder-ilmoituksessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että olet lapsellinen ikävuosiisi nähden.
Miten se siis ilmenee? Mielestäni vastasin asiallisesti ja sivistyneesti kysymyksiin, niihin joita en tiennyt, sanoin että en tiedä. En kikatellut tai hihitellyt.
Sun jutut vaan oli lapselliset. IKäiseltäsi olisi edellytetty fiksumpia asioita.
Ok. Olenko siis jotenkin tyhmä vai mitä tuo tarkoittaa? :/
Kerro jotain esimerkkejä, mitä kysyttiin ja mitä vastasit.
Piti selittää jotain suomalaisia sananlaskuja, en osannut niitä selittää puoliakaan. Jotain kysyttiin lapssuudesta. Ja sitten kysyi kaikenlaisia kysymyksiä
Sulle tehtiin siis ilmeisesti kognitiiviset testit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se siis ilmenee? Mielestäni vastasin asiallisesti ja sivistyneesti kysymyksiin, niihin joita en tiennyt, sanoin että en tiedä. En kikatellut tai hihitellyt.
Sun jutut vaan oli lapselliset. IKäiseltäsi olisi edellytetty fiksumpia asioita.
Ok. Olenko siis jotenkin tyhmä vai mitä tuo tarkoittaa? :/
Kerro jotain esimerkkejä, mitä kysyttiin ja mitä vastasit.
Piti selittää jotain suomalaisia sananlaskuja, en osannut niitä selittää puoliakaan. Jotain kysyttiin lapssuudesta. Ja sitten kysyi kaikenlaisia kysymyksiä
On kartoittanut poissuljettavia, sananlaskujen selittäminen vois olla autismin kirjolle kuuluva vaikeus, ja lapsuus voi liittyä siihen tai ei, lapsekas mielenlaatu yleiseen kehitystasoon tai seksuaalisuuden eriytymättömyyteen. Aikuisuutta olisi osoittanut aktiivinen vuoropuhelu jolloin ei tarvitsisi kysellä vauvaupalstalla.
Ne on tavallisia mattimeikäläisiä ne psykologitkin, ja ne saattaa hyvinki kirjottaa sinne mitä sattuu. Ei kannata niitä kovin syvällisesti ryhtyä pohtimaan. Joku sen psykan oma tulkinta ollut ja tuskin lopulta tarkoittaa yhtään mitään.
Elätkö ehkä jotenkin kovin huoletonta elämää? Muistelen, miten itse elin 28-vuotiaana. Avoliitossa asunnossa, töitä, säästämistä tulevaisuutta varten. Vastuunkantoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvattomasta lapsuudesta. Oliko lapsuudenperheessäsi kaikki hyvin?
Äiti ja isä ovat vähän etäisiä. Ei koskaan halailla yms. Äitiäni silti nään useasti viikossa ja on hyvät välit.
Vierailija kirjoitti:
Elätkö ehkä jotenkin kovin huoletonta elämää? Muistelen, miten itse elin 28-vuotiaana. Avoliitossa asunnossa, töitä, säästämistä tulevaisuutta varten. Vastuunkantoa.
En vaan päinvastoin. Tykkään säästää enkä joudu ongelmiin laskujen kanssa. En ole koskaan käyttänyt edes päihteitä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tietynlainen puhetyyli, joka ei ole aikuismainen. Tai sitten puhuit psykologin mielestä lapsellisen tyylisiä asioita. Keski-ikäisistäkin löytyy näitä jotka ovat ulosanniltaan ja käytökseltään kuin teinejä. Ei osata keskustella ns. korrektin normaalisti aikuisten jutuista ja puheenaiheet saattaa olla tyyliin mitä hauskoja videoita on nähnyt tiktokissa ja kihertelee niille.
Ei se tyhmyyttä tarkoita. Esim Elon Musk ja monet muut lukuisat nerot on erittäin lapsellisia. Ei toki myöskään poissulje tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tietynlainen puhetyyli, joka ei ole aikuismainen. Tai sitten puhuit psykologin mielestä lapsellisen tyylisiä asioita. Keski-ikäisistäkin löytyy näitä jotka ovat ulosanniltaan ja käytökseltään kuin teinejä. Ei osata keskustella ns. korrektin normaalisti aikuisten jutuista ja puheenaiheet saattaa olla tyyliin mitä hauskoja videoita on nähnyt tiktokissa ja kihertelee niille.
Oikeastaan vastasin vain parilla lauseella kysymyksiin. Ehkä sitten jotenkin typerästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulla on sellainen "hento" ääni. Usein luultu puhelimessa että olen alaikäinen. Ja näytän ikäistäni nuoremmalta mutta en usko että tässä oli siitä kyse. Jäi tuo vaivaamaan kun olen aika herkkä, että tarkoittaako se jotenkin että olen tyhmä ja saako muutkin ihmiset minusta tälläisen vaikutelman... ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan päinvastoin. Tykkään säästää enkä joudu ongelmiin laskujen kanssa. En ole koskaan käyttänyt edes päihteitä. ap
Vaikutat pärjäävän arjessa hyvin, joten lapsellisuudella ei varmaan viitattu siihen. Miten henkinen puoli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nää psykiatrit eivät kuitenkaan kykene tämän viisaampiin yksilöihin vaikka kokemustakin olisi.