Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologi kirjoitti potilaskertomukseen "ikäistään nuoremman oloinen"

Vierailija
14.12.2024 |

Mitä tuo tarkoittaa?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi oloinen pahempi kun näköinen

Vierailija
62/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus kanssa tuo, mutta taisi olla neurologi tai joku sellainen. Pitäisikö vaikuttaa vanhalta mummolta sitten.

Niin, muita vaihtoehtojahan ei ole kuin ääripäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäolennaista. Unohda asia.

Vierailija
64/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se liittyy jotenkin elämäntapaasi, seuraatko uutisia jne.? Tai jos vaikutat jotenkin teinimäisen ujolta? Minustakin on varmaan saanut iässäsi lapsekkaan vaikutelman. Kypsyin kunnolla vasta kun sain omia lapsia. 

Olen kyllä ujo, mutta en usko että "teinimäisen ujo". vai miten tuokin sitten ilmenee :D 

No ehkä sellainen tyyli että vastaa kysymyksiin usein vain joo/ei ja vähän epävarma hymy päälle. 

Vierailija
65/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmuus sosiaalisissa tilanteissa tekee usein sellaisen vähän kypsymättömän vaikutelman. Ikä tuo itsevarmuutta.

Mutta en jäisi asiaa murehtimaan, ei se tosiaan tarkoita että olisit jotenkin tyhmä/hidas. 

Vierailija
66/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus kanssa tuo, mutta taisi olla neurologi tai joku sellainen. Pitäisikö vaikuttaa vanhalta mummolta sitten.

Olin silloin todella nuori, eikö nuori voi vaikuttaa nuorelta? Eikä keski-ikäiseltä!

Vierailija
67/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin silloin todella nuori, eikö nuori voi vaikuttaa nuorelta? Eikä keski-ikäiseltä!

Nuorikin voi vaikuttaa ikäistään nuoremmalta. Esim 15 v noin 11- vuotiaalta. 

Vierailija
68/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla oli sama kuin aloittajalla, niin muotoilu oli ikäistään nuoremman oloinen. Eli ajatus ei ole, että ideaali olisi vaikuttaa ikäistään vanhemmalta. Ei kai tämä nyt niin vaikeaa ole käsittää?

Vierailija
69/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvat ja telkkari ovat luoneet mystisen kuvan joistakin ammattilaisista ja tämä voi aiheuttaa sitä, että nämä ammattilaiset alkavat tuntea itsevarmuutta myös asioista, joita eivät hallitse, koska nuo asiat on osattu mielikuvamarkkinoinnilla liittää heihin. Ihmisellä on nimike X, joten hän voikin oikeastaan kommentoida mitä tahansa maan ja taivaan väliltä, kunhan se jollain aasinsillalla saadaan liitettyä hänen alaansa. 

Kun itse olin lainvastaisessa hoidossa teini-ikäisenä (lääkäri sai myöhemmin alennuksen), sinne oli saatu yhteen hoitokokoukseen psykologi kertoilemaan onnenkeksimäisiä viisauksia minusta, joista yksikään ei ollut kannustava tai hyödyllinen. Hän ei sanonut ainuttakaan myönteistä asiaa minusta, vaan voitonvarma ilme naamalla sanaili esim. minun "piiloutuvan älyllisyyden taa" tms. ja kun nuo vahingolliset sanat oli sanottu, niihin ei palattu koskaan eikä kukaan siinä huoneessa tainnut tietää, mikä järki tuossa tiedotteessa oli. 

Vaikka joku voi ottaa tuon kohteliaisuutenakin, kommenttien olisi hyvä perustua todelliseen tarpeeseen. Ihmisen todellisten tai kuviteltujen ominaisuuksien kommentti vain sen takia, että siihen on mahdollisuus, ei monestikaan ole hyväksi, vaan saattaa vahingoittaa ihmistä. Tämän opin tuossa ihan vasta urheiluravitsemuksen opinnoissa. Olen itse käynyt aika paljon psykologia-aiheisia opintoja yliopistossa ja opiskelen nyt ns. lähialaa. 

Vierailija
70/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvat ja telkkari ovat luoneet mystisen kuvan joistakin ammattilaisista ja tämä voi aiheuttaa sitä, että nämä ammattilaiset alkavat tuntea itsevarmuutta myös asioista, joita eivät hallitse, koska nuo asiat on osattu mielikuvamarkkinoinnilla liittää heihin. Ihmisellä on nimike X, joten hän voikin oikeastaan kommentoida mitä tahansa maan ja taivaan väliltä, kunhan se jollain aasinsillalla saadaan liitettyä hänen alaansa. 

Kun itse olin lainvastaisessa hoidossa teini-ikäisenä (lääkäri sai myöhemmin alennuksen), sinne oli saatu yhteen hoitokokoukseen psykologi kertoilemaan onnenkeksimäisiä viisauksia minusta, joista yksikään ei ollut kannustava tai hyödyllinen. Hän ei sanonut ainuttakaan myönteistä asiaa minusta, vaan voitonvarma ilme naamalla sanaili esim. minun "piiloutuvan älyllisyyden taa" tms. ja kun nuo vahingolliset sanat oli sanottu, niihin ei palattu koskaan eikä kukaan siinä huoneessa tainnut tietää, mikä

Ihan vain mielenkiinnosta, onko sulla mitään psykoosidiagnoosia? 

Vierailija
71/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se liittyy jotenkin elämäntapaasi, seuraatko uutisia jne.? Tai jos vaikutat jotenkin teinimäisen ujolta? Minustakin on varmaan saanut iässäsi lapsekkaan vaikutelman. Kypsyin kunnolla vasta kun sain omia lapsia. 

Olen kyllä ujo, mutta en usko että "teinimäisen ujo". vai miten tuokin sitten ilmenee :D 

No ehkä sellainen tyyli että vastaa kysymyksiin usein vain joo/ei ja vähän epävarma hymy päälle. 

Minä teen tuota... Mutta minulla on hoitamaton fysiologinen ongelma, joka vaikeuttaa puhumista. Joten ehkä puhumisen välttelyyn kasvaminen on ollut ihan luonnollinen seuraus. Eri

Vierailija
72/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tuo viitata myös ulkonäköön, jos on kovin nuorekas tyyli, esim. pinkit hiukset.

Vierailija
73/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nähneeni täsmälleen saman '28-v. nuoren naisen' aloituksen muutamankin eri kerran - onko tämäkin pelkkä ajantappo-viihdepläjäys & trollaus? 🤔

Niin tai näin, vaavipalstalla aina väärinpäin eikä mikään ole hyvä.

Kieroutunutta mukahuumoria minun keski-ikäiseen makuuni.

Vierailija
74/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse olin lainvastaisessa hoidossa teini-ikäisenä (lääkäri sai myöhemmin alennuksen), sinne oli saatu yhteen hoitokokoukseen psykologi kertoilemaan onnenkeksimäisiä viisauksia minusta, joista yksikään ei ollut kannustava tai hyödyllinen. Hän ei sanonut ainuttakaan myönteistä asiaa minusta, vaan voitonvarma ilme naamalla sanaili esim. minun "piiloutuvan älyllisyyden taa" tms. ja kun nuo vahingolliset sanat oli sanottu, niihin ei palattu koskaan ei

Ei taida kuulua sinulle. Onkohan sinulla ollut peräpukamia viime aikoina ja eihän hampaat ole vaivanneet? Onko menkat valuneet normaalisti tai peli noussut pystyyn, jos olet mies? Yhtä asiallinen kysymys. 

Vierailija
75/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas lukee että looginen ajattelukykysi on ikäistäsi parempi.

Vierailija
76/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt tämän aloituksen monta kertaa aikaisemminkin. Mitä sillä haet? Oliko lääkärisi kenties psykiatri? Siltä ainakin tuntuu.

Vierailija
77/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi palasti siinä vain omia ikäennakkoluulojaan. Ei mitään virkaa koko arviolla.

Vierailija
78/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologi palasti siinä vain omia ikäennakkoluulojaan. Ei mitään virkaa koko arviolla.

Etkö ole ikinä tavannut ikäistään nuoremman tai vanhemman oloisia ihmisiä? Minä olen paljonkin. 

Vierailija
79/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan enää uskalla psykologilla kyädä, kirjoittelevat tiedot kantaan josta ne voivat sadat tuhannet uteliaat sairaanhoitajat jne. lukea. 

Vierailija
80/90 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan enää uskalla psykologilla kyädä, kirjoittelevat tiedot kantaan josta ne voivat sadat tuhannet uteliaat sairaanhoitajat jne. lukea. 

Harvaa sunkaan tylsät mielenliikkeet niin paljoa kiinnostaa. Ehkä jos olet superjulkkism

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi