Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköautoilija, vaihtaisitko takaisiin bensa-autoon?

Vierailija
14.12.2024 |

Kysymys otsikossa. Harmittaako latailu, valitsetko väärin

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hybridit voi vaihtua kyllä vilkkaasti kun monet noistakin pelkkää sutta ja sekundaa.

Puhutaan sähköautoista, ei noista katastrofeista.

Vierailija
42/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensa volvob ostin 18v sitten ja ajanut sillä kohta 600 000km

Mites patteriautistit?

Olen aina miettinyt, että miksi jokaisen autolankaan, tulee volvoautisti kertomaan, miten sillä vanhalla volvolla on ajettu sitä ja tätä.

Tämä ei sinänsä ole kannanotto volvosta tai mistään. Olen vain huomannut tämän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin jo pari vuotta sitten. Aika ei ollut vielä kypsä mun tarpeet huomioiden. Eikä tule varmaan olemaan vielä moneen vuoteen. Sitten kun mulla on varaa seitsemän hengen sähköiseen tila-autoon jossa hyvä range, niin mietin uudelleen.

Vierailija
44/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ajakoon jokainen millä haluaa mutta ei tarvi alkaa pakottamaan sitä omaa mielipidettä minulle.

ajan 35v vanhalla dieselillä kun se toimii oikein hyvin.ajettu vasta 780tkm.vaihto ei ole edes mielessä.

Kuka helvetti haluaa ajaa noin vanhalla autolla?

Ruma sisältä ja ulkoa, eikä minkäänlaista ajomukavuutta, turvallisuudesta puhumattakaan.

En ole hän, mutta sinä et vain selkeästi ymmärrä. Itse tienaan 50ke vuodessa ja voisin ajaa aivan hyvin "modernilla hyvällä autolla", mutta silti ajan kesät 80-luvun Toyotillani ja talvet aina jollain käyttövehkeellä, mikä kestää talven läpi, etteivät rakkaani ruostu talvella. Tänä talvena 700e maksaneella -06 Suzukilla.

Vierailija
45/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hybridit voi vaihtua kyllä vilkkaasti kun monet noistakin pelkkää sutta ja sekundaa.

No mikäs niissä noin yleisesti on ongelmana? 

Niissä on sekä polttiksen että sähkiksen tehniikka. Tuplasti riskejä ja monimtkaisia.

Vierailija
46/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites patteriautistit?

Olen aina miettinyt, että miksi jokaisen autolankaan, tulee volvoautisti kertomaan, miten sillä vanhalla volvolla on ajettu sitä ja tätä.

Koska se vanha ja kestävä volvo on ympäristöystävällinen ja luotettava hankinta, jonka arvokaan ei enää laske, mutta on kuitenkin todella helppo myytävä. Samoin kuin vanhempi mersu, myös vanhempi volvo viedään käsistä.

Vierailija
47/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites patteriautistit?

Koska se vanha ja kestävä volvo on ympäristöystävällinen ja luotettava hankinta, jonka arvokaan ei enää laske, mutta on kuitenkin todella helppo myytävä. Samoin kuin vanhempi mersu, myös vanhempi volvo viedään käsistä.

Ympäristöystävällinen tosiaan. Ehkä jossain Albaniassa.

Vierailija
48/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites patteriautistit?

Lopulta me hengitämme samaa ilmaa myös albaanien kanssa.

Vierailija
49/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
50/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ajakoon jokainen millä haluaa mutta ei tarvi alkaa pakottamaan sitä omaa mielipidettä minulle.

ajan 35v vanhalla dieselillä kun se toimii oikein hyvin.ajettu vasta 780tkm.vaihto ei ole edes mielessä.

Ruma sisältä ja ulkoa, eikä minkäänlaista ajomukavuutta, turvallisuudesta puhumattakaan.

En ole hän, mutta sinä et vain selkeästi ymmärrä. Itse tienaan 50ke vuodessa ja voisin ajaa aivan hyvin "modernilla hyvällä autolla", mutta silti ajan kesät 80-luvun Toyotillani ja talvet aina jollain käyttövehkeellä, mikä kestää talven läpi, etteivät rakkaani ruostu talvella. Tänä talvena 700e maksaneella -06 Suzukilla.

Näin juuri. Kaikille auto ei ole egon jatke. Itse ostelin nuorempana aina tuliteriä autoja, kunnes tajusin että se on sama kuin heittäisi rahaa roskiin. Nyt jo vuosia tonnin-parina autoilla. Nyt tonnin volvo alla jo kolmatta vuotta. Harrasteauto mullakin erikseen. Tykkään ajaa vähän vanhemmilla autoilla, en tykkää järjettömistä uusien autojen arvon alenemista. Mun miehisyys kestää ajaa halvalla autolla.

Vierailija
51/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites patteriautistit?

Jos mietit sitä että tilaatko uuden sähköauton vai ajatko vanhan auton loppuun, niin kyllä. Se vanha volvo on miljoonasti ympäristöystävällisempi. Uuden sähköauton valmistus ja rahtaus saastuttaa aivan järjettömästi. Mieti kokonaisuutta.

Vierailija
52/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites patteriautistit?

Jos mietit sitä että tilaatko uuden sähköauton vai ajatko vanhan auton loppuun, niin kyllä. Se vanha volvo on miljoonasti ympäristöystävällisempi. Uuden sähköauton valmistus ja rahtaus saastuttaa aivan järjettömästi. Mieti kokonaisuutta.

Niinpä mietin. Niin tekee minkä tahansa muunkin uuden auton valmistus. 

Vierailija
53/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ajan 20000km vuodessa

kulutus 6 l/100km

tankki 60l

tankkaan 20 krt vuodessa = 18 päivän välein 3 minuutissa

bensa 1,70 litra = 170 e/kk

Vastaavilla kilometreillä maksan sähköstä vuodessa saman kuin sinä kuukaudessa.

Vierailija
54/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
55/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/1c3cb51f-e87b-462a-aa0f-570f5b90f…

Arvonalenema..

Vierailija
56/64 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoilua takana 4 vuotta. Tänä vuonna kakkosautokin vaihtui täyssähköön kun sillekin alkoi tulla kilometrejä.

Vilpitön vastaus otsikkoon: sähköauto on mukavampi, helpommin hallittava, halvempi ylläpitää ja tehokkaampi kuin polttis. En ole tule koskaan enää omistamaan polttomoottoriautoa. Ei ole niitä litkujen vaihtoja tai jakopäätä ikävä.

Autoilua on takana reilu 20 vuotta, ja kilometrejä tulee ykkösautoon n. 20tkm vuodessa. Joka joulu käyty myös jossakin Lapin hiihtokeskuksessa, nyt siis sähköautolla viimeiset vuodet. Ei eroa ajallisesti polttismatkaan, kunhan vähän katsoo että ruokapaikoissa voi ladata samalla.

Vierailija
57/64 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään ymmärrä, että kuka haluaa ajaa tuollaisella, niinhän tuossa jo sanoinkin.

Vaikka en itse tienaisi näin hyvin mitä nyt, niin en silti ajaisi tuollaisella.

Museo- ja harrasteautot erikseen, niistä en nyt puhu.

Vierailija
58/64 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen autisti, lasken autoilun kustannuksiin vain sähkön hinnan.

Vierailija
59/64 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä

Vierailija
60/64 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 000km ajettu nyt lataushybridillä, keskikulutus bensaa 3,0l/100 km, vastaavalla täyspolttiksella yli 5,0l joka tapauksessa. Sähkö autoon tulee tolpasta ja sisältyy vastikkeeseen eli esimerkiksi matkalla töihin ja takaisin käyttövoimakustannukset 0€, kokonaiskustannukset suurinpiirtein samat, hybridi sen verran uudempi, että kuoletus tekee n. 2-3snt/km kustannusta lisää, jos ajetaan auto ihan loppuun, kuten edellinen ajettiin.

Samoilla lukemilla mennään.

Hupaisaa miten tällaiset aidot käyttökokemukset ja hintojen kuvaukset tuottavat alapeukkuja.

Koettakaa nyt ymmärtää siellä Venäjällä että teidän lypsylehmänne on matkalla teurastamoon, Puten ohjastamana.