Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköautoilija, vaihtaisitko takaisiin bensa-autoon?

Vierailija
14.12.2024 |

Kysymys otsikossa. Harmittaako latailu, valitsetko väärin

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan 20000km vuodessa

kulutus 6 l/100km

tankki 60l

tankkaan 20 krt vuodessa = 18 päivän välein 3 minuutissa

bensa 1,70 litra = 170 e/kk

Vierailija
22/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paristohintti: ostaa 60000 eur auton säästääkseen 500 eur polttoaineessa/vuosi

väärin. Hän ostaa 60 k auton ajomukavuuden vuoksi. Polttoainesäästö on kiva yllätys sellaiselle, joka voi ladata pörssisähköllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

väärin. Hän ostaa 60 k auton ajomukavuuden vuoksi. Polttoainesäästö on kiva yllätys sellaiselle, joka voi ladata pörssisähköllä.

huutista kerma perse hinttarille

hinttarilla perse reikä aina hellänä

Vierailija
24/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huutista kerma perse hinttarille

hinttarilla perse reikä aina hellänä

En tiedä heistä. Minä kun olen hetero nainen.

Vierailija
25/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajakoon jokainen millä haluaa mutta ei tarvi alkaa pakottamaan sitä omaa mielipidettä minulle.

ajan 35v vanhalla dieselillä kun se toimii oikein hyvin.ajettu vasta 780tkm.vaihto ei ole edes mielessä.

Vierailija
26/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

heh, olen ajanut tonnin autoilla 15v enkä oikein osaa kuvitella että laittaisin isoja rahoja autoon kiinni. Ennemmin matkustelen perheeni kanssa, syödään ulkona, lomaillaan. 500€/kk ylimäärästä käyttörahaa kun automme maksaa tonnin, joskus se kestää 2v, joskus 4v ennenkun on pakko ostaa uusi.

Toki, jos ylimäärästä rahaa meidän perheesse kertyisi yli 1000€ kk mutta kyllä lapsiin ja harrastuksiin menee, ei puhettakaan että olisi edes mahdollista ostaa kallis auto, tai uudehko sähköauto.

Niin, kuka arvostaa mitäkin. Minulle on ihan sama, millä minä ajan. Kunhan takuuvarmasti vie minut perille. Mieheni taas on koko elämänsä ajan halunnut ajaa hyvällä autolla. Oli auto mikä tahansa, siinä pitää olla kaikki lisävarusteet. Mitä siihen voi sanoa?

Vierailija
27/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ajakoon jokainen millä haluaa mutta ei tarvi alkaa pakottamaan sitä omaa mielipidettä minulle.

ajan 35v vanhalla dieselillä kun se toimii oikein hyvin.ajettu vasta 780tkm.vaihto ei ole edes mielessä.

Kuka helvetti haluaa ajaa noin vanhalla autolla?

Ruma sisältä ja ulkoa, eikä minkäänlaista ajomukavuutta, turvallisuudesta puhumattakaan.

Vierailija
28/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemassa autossa täydellinen ajotuntuntuma

ei abs-jarruja ym leluja sotkemassa täydellistä kontrollia auton liikkeisiin ja tapahtumiin

Vierailija
29/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen sähköautoilija ja minusta jokainen saa ajaa sellaisella autolla kun haluaa. Minun ei tarvitse selitellä valintaani kenellekään enkä vaadi muita perustelemaan minulle autovalintaansa, Ihmettelen tätä keskustelua sähköautot vastaan polttomoottoriautot. Miksi pitää haukkua toisten valintoja?

Vierailija
30/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä harmittaako ketään esim. 50000€ arvoisen sähköautonsa arvon putoaminen 5000€ vuodessa? Jos sen sijaan ajaisi 10000€ arvoisella bensa-autolla, jonka arvo putoaa 1000€ vuodessa.

Yleensä 50te sähköautoja ostaa ne, jotka ostaisi 40te bensa-autoja.

Vierailija
31/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ajan 20000km vuodessa

kulutus 6 l/100km

tankki 60l

Ajan hybridillä 20 - 25 000 km vuodessa, bensakulutus noin 3-3,5l/100km eli max n. 125€/kk bensaan. Sähkö ei maksa erikseen mitään, kun lataan taloyhtiön tolpasta ja maksan autopaikasta joka tapauksessa saman summan. Esimerkiksi tänä vuonna huhtikuussa oli niin vähän ajoa, ettei tarvinnut tankata kertaakaan. Maaliskuun 30. päivä tankkasin ja seuraavan kerran 7.5....

Vierailija
32/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tyytyväinen sähköautoilija ja minusta jokainen saa ajaa sellaisella autolla kun haluaa. Minun ei tarvitse selitellä valintaani kenellekään enkä vaadi muita perustelemaan minulle autovalintaansa, Ihmettelen tätä keskustelua sähköautot vastaan polttomoottoriautot. Miksi pitää haukkua toisten valintoja?

Niinpä. Minulla on polttomoottoriauto kun se nyt sopii tämän hetken tarpeisiin ja budjettiin paremmin, mutta jos jonkun tarpeisiin sopii sähköauto niin mikäs siinä. Ei toisten valinnat ole minulta pois. Auton käyttövoima ei ole minulle minkäänlainen identiteetti- tai statuskysymys, ihan puhtaasti käytännön asia. 

Vierailija
33/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös todella tyytyväinen sähköautoilija. Pakkasellakaan (-10-15) ei mene niin paljon sähköä kuin luulin. Sähkölasku kasvoi vain muutamalla kympillä /kk ja ajan paljon. Polttomoottorilla bensaan olisi mennyt useampi satanen/kk näillä kilometrimäärillä.

Vierailija
34/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Ei muut valinnat nosta samalla tavalla tunteita pintaa. Eivät koiraihmiset mesoa kissan omistajille, että olet hankkinut vääränlaisen lemmikin. 

Vierailija
35/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Ei muut valinnat nosta samalla tavalla tunteita pintaa. Eivät koiraihmiset mesoa kissan omistajille, että olet hankkinut vääränlaisen lemmikin. 

Mutta sähkösopimuksista saadaan jostain syystä samanlainen riita ja toisten haukkuminen aikaan. Vaikka senkin voi jokainen ihan itse valita tarpeidensa mukaan. En ymmärrä mikä siinä menee niin tunteisiin.

Vierailija
36/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ensimmäinen auto oli hybridi, toinen auto on sähköauto. Ulkomailla olen ajanut vuokrapolttiksella, ja kotiin paluussa parasta on ollut se, ettei tartte enää ajella paskalla autolla. En käsitä, miksi polttiksella ajaisi mistään muusta syystä kuin ettei ole varaa sähköautoon. Jatkossa vuokra-autotkin sähköllä, jos latausinfra on kohdemaassa riittävä.

Vierailija
37/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hybridien pienet akut vain joutuu liian koville kun tuolla pyritään pitkälti ajamaan ja kun tuo kösähtää niin auto ei polttomoottorilla sitten liiku yhtään mitään ja järkyttävän kalliita uusia.

Vierailija
39/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ajan 20000km vuodessa

kulutus 6 l/100km

tankki 60l

Ajan hybridillä 20 - 25 000 km vuodessa, bensakulutus noin 3-3,5l/100km eli max n. 125€/kk bensaan. Sähkö ei maksa erikseen mitään, kun lataan taloyhtiön tolpasta ja maksan autopaikasta joka tapauksessa saman summan. Esimerkiksi tänä vuonna huhtikuussa oli niin vähän ajoa, ettei tarvinnut tankata kertaakaan. Maaliskuun 30. päivä tankkasin ja seuraavan kerran 7.5....

"säästät" vuodessa 540e

Vierailija
40/64 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajan tonnin autolla. Yhdellä ja samalla. Kestänyt jo monta vuotta ja kestää luultavasti jatkossakin (huollot tehdään säännöllisesti). Yhtenäkään vuonna huollon/mahdollisten korjausten hinta ei ole ylittänut tuhatta euroa. Venttiilivarren tiivisteet uusittiin äskettäin ja nyt moottori kehrää kuin uutena.

Tonnin autoni on kuitenkin 2000-luvulta ja löytyy ABS:t ja turvatyynyjäkin kuusi kappaletta. Renkaat on aina hyväkuntoiset merkkituotteet.