Sähköautoilija, vaihtaisitko takaisiin bensa-autoon?
Kommentit (64)
En vaihtaisi. Ainoa asia mihin en ole täysin tyytyväinen ovat ajo-ominaisuudet talvella.
Entä harmittaako ketään esim. 50000€ arvoisen sähköautonsa arvon putoaminen 5000€ vuodessa? Jos sen sijaan ajaisi 10000€ arvoisella bensa-autolla, jonka arvo putoaa 1000€ vuodessa.
Bensa volvob ostin 18v sitten ja ajanut sillä kohta 600 000km
Mites patteriautistit?
Vierailija kirjoitti:
Entä harmittaako ketään esim. 50000€ arvoisen sähköautonsa arvon putoaminen 5000€ vuodessa? Jos sen sijaan ajaisi 10000€ arvoisella bensa-autolla, jonka arvo putoaa 1000€ vuodessa.
Maksoin kolme kymppiä ja siitä suurimmen osan kattoi polttisauto.
Vierailija kirjoitti:
50 000€ maksava (sähkö)auto ja 10 000€ maksava (polttomoottori)auto tuskin ovat vaihtoehtoja 50 000€ arvoisen auton ostajalle, joten pitäisi verrata paljonko tippuu 50 000€ maksavan sähköauton tai polttomoottoriauton hinta vuodessa.
En todellakaan. Näissä ympyröissä missä ajan, tulee 100 kertaa halvemmaksi kuin bensa-auto. On toiminut moitteettomasti alusta asti.
En mutta mulla on kyllä sähköauton lisäksi muitakin kulkuvälineitä.
ihan vapaasti voi valita millä haluaa liikkua.
Hybridit voi vaihtua kyllä vilkkaasti kun monet noistakin pelkkää sutta ja sekundaa.
Me juuri tilattiin uusi sähköauto. Tämän pitäisi ottaa virtaa vastaan tuplasti nopeammin. Ja akullisella pääsee 150 km pidemmälle. On se mainio vehje.
Vierailija kirjoitti:
Me juuri tilattiin uusi sähköauto. Tämän pitäisi ottaa virtaa vastaan tuplasti nopeammin. Ja akullisella pääsee 150 km pidemmälle. On se mainio vehje.
Noilla kriteereillä polttis kuuloistaisi tosin ylivoimaiselta teidän tarpeisiinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla kriteereillä polttis kuuloistaisi tosin ylivoimaiselta teidän tarpeisiinne.
On meillä polttiskin, mutta minä ajan sillä 1-2 krt viikossa. Mies ajaa niin paljon, ja käymme paljon mökillä, että säästämme 400 e bensarahoissa, kun ajamme sähköllä. Sillä rahalla lyhentää rahoitusta kivasti.
itse asiassa tuo latausaika on meille aika merkityksetön. Lataamme yöllä mökillä tai mies lataa työpäivän aikana töissä. Mutta viittasin sillä aloitukseen, kun ap kommentoi lataamista. Nämä siis kehittyvät koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Hybridit voi vaihtua kyllä vilkkaasti kun monet noistakin pelkkää sutta ja sekundaa.
15 000km ajettu nyt lataushybridillä, keskikulutus bensaa 3,0l/100 km, vastaavalla täyspolttiksella yli 5,0l joka tapauksessa. Sähkö autoon tulee tolpasta ja sisältyy vastikkeeseen eli esimerkiksi matkalla töihin ja takaisin käyttövoimakustannukset 0€, kokonaiskustannukset suurinpiirtein samat, hybridi sen verran uudempi, että kuoletus tekee n. 2-3snt/km kustannusta lisää, jos ajetaan auto ihan loppuun, kuten edellinen ajettiin.
paristohintti: ostaa 60000 eur auton säästääkseen 500 eur polttoaineessa/vuosi
Vierailija kirjoitti:
No mikäs niissä noin yleisesti on ongelmana?
heh, olen ajanut tonnin autoilla 15v enkä oikein osaa kuvitella että laittaisin isoja rahoja autoon kiinni. Ennemmin matkustelen perheeni kanssa, syödään ulkona, lomaillaan. 500€/kk ylimäärästä käyttörahaa kun automme maksaa tonnin, joskus se kestää 2v, joskus 4v ennenkun on pakko ostaa uusi.
Toki, jos ylimäärästä rahaa meidän perheesse kertyisi yli 1000€ kk mutta kyllä lapsiin ja harrastuksiin menee, ei puhettakaan että olisi edes mahdollista ostaa kallis auto, tai uudehko sähköauto.
Olen tyytyväinen sähköautooni ja lataan taloyhtiön parkkipaikalla. En todellakaan vaihtaisi.