Kitka (pito) vaiko nastakengät
Kommentit (54)
Itsellä on nastakengät. Hyvin toimivat. Kirkoista ei kokemusta.
Kitkat on paremmat sisätiloissa, nastat ulkona. Nastat on jollain lattiapinnoilla suorastaan liukkaat. Ne kitkapohjat vaan kuluu sen verran, että yhden talven jälkeen eivät ole enää yhtä hyvät kuin alussa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiinnostaa minuakin. Käytän talvisin nastakenkiä, jotka sisällä liikkuessa ovat vähän kiusalliset aiheuttamansa äänen takia. Pitävätkö kitkakengät yhtä hyvin kuin nastat?
Nastakengät hankalat pukea sisällä ja kun terassi puuta, niin jääkö jälkiä, ei kiva pukea niitä jalkaansa ulkona. Taidan kallistua pitokenkien puoleen, jos eivät pidä jäällä, jättää lenkin silloin väliin. Molempi parempi mutta molempia en osta.
Molemmat. Minulla on Icebugin nahka- ja kitkapohjaiset saappaat sekä nastapohjaiset juoksutossut jotka ovat hyvät täällä Helsingissä silloin kun on liukasta mutta ei pakkasta eikä lunta.
Kitka. Nastakengät pitäisi ottaa pois vaikkapa kivilattialla, ovat älyttömän liukkaat sillä.
Ota valinnassasi huomioon, että nastakengillä ei sitten saa mennä sisälle kauppoihin tai julkisiin rakennuksiin.
Ei mun winter hyper super pitolenkkarit pidä mitenkään erityisesti paremmin kuin muutkaan karkeapohjaiset kengät.
Piikit vaatii jos oikeasti pitoa tarvitaan talvella.
Mieluiten kunnollinen ulkoalueiden hoito.
Mutta ei taida olla enää mahdollista.
Minulla on molemmat. Nastakengät on hankalat, jos pitää mennä sisätiloihin. Minusta kitkat pitää ihan hyvin liukkaalla, kun nyt hieman katsoo miten kävelee jos ihan jäinen kohta on.
Minulla on molemmat. Nastakengät on hankalat, jos pitää mennä sisätiloihin. Minusta kitkat pitää ihan hyvin liukkaalla, kun nyt hieman katsoo miten kävelee jos ihan jäinen kohta on.
Vierailija kirjoitti:
Pysy kaukana kirkoista kirottuine piikkareinesi!
T. Suntio
Minulla on molemmat, ja käytän kelin mukaan. Molemmille on käyttöä Suomen talvessa.
Vierailija kirjoitti:
Kitkat on paremmat sisätiloissa, nastat ulkona. Nastat on jollain lattiapinnoilla suorastaan liukkaat. Ne kitkapohjat vaan kuluu sen verran, että yhden talven jälkeen eivät ole enää yhtä hyvät kuin alussa.
Et kai sinä nyt nastapohjakengillä minnekkään sisätiloihin mene!
Vierailija kirjoitti:
Mikäli nastat ovat LATTIAPINNOILLA liukkaat, olettaisin niiden olevan sitä myös jäällä, eikös niiden nastojen pitäisi mennä "sisälle" kun niillä kävelee sisätiloissa ja pureutua jäähän kun ollaan ulkona. Sisätiloissa en muutoinkaan kävele millään ulkojalkineilla, en edes kesällä.
Kaverin kitkoilla (Icebug) kävelin pari lenkkiä. Mun tavalliset talviulkoilukengätkin pitää paremmin. Nastat ehdottomasti, niissä olen ollut Icebugiin tyytyväinen kun lestikin omalle jalalle hyvä.
Tällaista menoa. Yksityistetty kulkureittien hoito "säästää" joten pakko olla piikkarit normireiteillä kaupunkialueella. Ja me suhtaudutaan että ihan jee?
Mulla on Sievin työkengät kitkapohjalla ollut jo vuosia. Talvikaudella niitä käytän noin 50h/vko, eli jonkinlainen kokemuspohja asiasta on.
En ikinä enää palaisi nastakenkiin. Kitkat pitää kaikilla alustoilla, jopa jäällä. Nastat taas pitää jäällä, mutta muilla pinnoilla ovat huonompia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysy kaukana kirkoista kirottuine piikkareinesi!
T. Suntio
Älä huoli, pysyn kaukana kirkoista oli jalassa mitä tahansa ja niin tekee koko ajan yhä useampi suomalainen.
Tämä kiinnostaa minuakin. Käytän talvisin nastakenkiä, jotka sisällä liikkuessa ovat vähän kiusalliset aiheuttamansa äänen takia. Pitävätkö kitkakengät yhtä hyvin kuin nastat?