Kitka (pito) vaiko nastakengät
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota valinnassasi huomioon, että nastakengillä ei sitten saa mennä sisälle kauppoihin tai julkisiin rakennuksiin.
Ei SAA? Kuka kieltää? Poliisiko?
Vaikka minä, ihan työn puolesta!
Samaa mieltä ovat kaikki kauppiaat, vaikka osa kiroaa teitä perseilijöitä vain mielessään. Mutta uudet lattiapinnoitteet maksatte te, tuotteiden hinnoissa.
Ja mitä pitäisi mielestäsi tehdä, jos kävelee vaikkapa reilun kilometrin verran jäisiä ja huonosti hiekoitettuja teitä sinne kauppaan. Jätetäänkö nastakengät sinne kaupan tuulikaappiin? Kaikki eivät käytä autoa kaikkeen asiointiin. Käytän nastoja kaupassa niin kauan kun sitä ei kielletä. Ja niin näyttävät käyttävän muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Kitkat eivät pidä yhtä hyvin kuin nastat. Eli jos tarttee paljon liikkua liukkailla, kannattaa ostaa ne nastakengät.
Itselläni hajosi Kuoman nilkkurit. Ostin Icebug(Michelin) kitkapohjakengät. Yllätys oli kova, kun ne ovat todella paljon liukkaammat kuin Kuoman talvikengät. Toki ne kitkapohjat paremmin pitää kuin kesäkengät.
Eli on myös kenkävalmistajia, joille on itsestään selvää, että talvikengissä täytyy olla hyvä pito, eikä niitä siksi erityisesti kitkapohjaisina mainosteta.
Kitka, eli pitopohja, näin mainostetaan sekä myös nastakenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kitkat on paremmat sisätiloissa, nastat ulkona. Nastat on jollain lattiapinnoilla suorastaan liukkaat. Ne kitkapohjat vaan kuluu sen verran, että yhden talven jälkeen eivät ole enää yhtä hyvät kuin alussa.
Ne kitkat voi käyttää kesällä loppuun ja ostaa talveksi uudet.
Kitkapohjaiset TALVIkengät kesäkengiksi?
Pitopohjat. Ei mene piloille luontopolkujen yms puutkaan tai sisätilojen lattiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on molemmat. Nastakengät on hankalat, jos pitää mennä sisätiloihin. Minusta kitkat pitää ihan hyvin liukkaalla, kun nyt hieman katsoo miten kävelee jos ihan jäinen kohta on.
Nastakengillä EI MENNÄ sisätiloihin! Miten joku voikin olla noin tyhmä ja piittaamaton muiden omaisuudesta!
Nastat voi olla liukkaat sisätiloissa. Jos kauppias ei erikseen kiellä niin nastoilla voi kävellä sisätiloissa.
Vai pitäisi sinua vielä erikseen kiellellä, kun et muuten ymmärrä? Miten ihminen voi olla noin tyhmä ja ilman käytöstapoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kitkat on paremmat sisätiloissa, nastat ulkona. Nastat on jollain lattiapinnoilla suorastaan liukkaat. Ne kitkapohjat vaan kuluu sen verran, että yhden talven jälkeen eivät ole enää yhtä hyvät kuin alussa.
Mitä sitten? Eihän se ole lähellekään niin hölmöä kuin se, että nämä ääliöt menevät nastoineen toisten ihmisten lattioille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on nastakengät. Hyvin toimivat. Kirkoista ei kokemusta.
Pysy kaukana kirkoista kirottuine piikkareinesi!
T. Suntio
Voiko täällä kysyä enää mitää asiallista ilman että näitä tippuu joukkoon. Joka helvetin pikkujuttuun tartutaan kuin vähä-älyiset konsanaan.
Mun mielestäni nämä ovat ihan hauskoja heittoja täällä keskustelun välissä, jos niitä ei ole liikaa, eikä niihin takerruta niin, että koko keskustelu muuttuisi väittelyksi jostain kirjoitusvirheestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on molemmat. Nastakengät on hankalat, jos pitää mennä sisätiloihin. Minusta kitkat pitää ihan hyvin liukkaalla, kun nyt hieman katsoo miten kävelee jos ihan jäinen kohta on.
Nastakengillä EI MENNÄ sisätiloihin! Miten joku voikin olla noin tyhmä ja piittaamaton muiden omaisuudesta!
Nastat voi olla liukkaat sisätiloissa. Jos kauppias ei erikseen kiellä niin nastoilla voi kävellä sisätiloissa.
Nastakengillä ei mennä sisälle minnekään! Luulisi sun sen itsekin ymmärtävän!
Saanko minä tulla kotiisi potkimaan parketit piloille piikkareillani, jotta ymmärtäisi?
Mihin minä laitan nastalenkkarit, kun olen niillä kävellyt kauppaan? Tarjoaako kauppias pehmeät tossut kaupassa käynnin ajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Eihän se ole lähellekään niin hölmöä kuin se, että nämä ääliöt menevät nastoineen toisten ihmisten lattioille!
Missä se sun kallisarvoinen lattiasi on? Niin tiedän välttää!
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiinnostaa minuakin. Käytän talvisin nastakenkiä, jotka sisällä liikkuessa ovat vähän kiusalliset aiheuttamansa äänen takia. Pitävätkö kitkakengät yhtä hyvin kuin nastat?
Ei joka liikkeessä saa edes nastoilla kävellä. Irrotettavat nastalevyt parhaimmat.
"Nastakengät jättävät useimpiin lattiamateriaaleihin ikäviä jälkiä ja aiheuttavat huoltokustannuksia."
https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/saako-nastakengat-jalassa…
Vierailija kirjoitti:
Ota valinnassasi huomioon, että nastakengillä ei sitten saa mennä sisälle kauppoihin tai julkisiin rakennuksiin.
Kauppakeskuksiin saa normaalisti mennä nastakengillä. Esimerkiksi S-ryhmä ja LIDL ovat kummatkin julkisesti kommentoineet että niiden kauppoihin saa mennä nastakengillä.
On kyllä joitain liikkeitä joihin ei saa mennä nastakengillä, esimerkiksi historiallisissa rakennuksissa sijaitsevat kahvilat ja ravintolat ovat usein sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kengät nekin on ja paremmat kuin ei kenkiä ollenkaan.
Ette oo tainneey puutetta ja pula-aikaa kokea?
Nastakengillä ei mennä sisälle minnekään! Luulisi sun sen itsekin ymmärtävän!
Saanko minä tulla kotiisi potkimaan parketit piloille piikkareillani, jotta ymmärtäisi?