Kitka (pito) vaiko nastakengät
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on molemmat. Nastakengät on hankalat, jos pitää mennä sisätiloihin. Minusta kitkat pitää ihan hyvin liukkaalla, kun nyt hieman katsoo miten kävelee jos ihan jäinen kohta on.
Nastakengillä EI MENNÄ sisätiloihin! Miten joku voikin olla noin tyhmä ja piittaamaton muiden omaisuudesta!
Vierailija kirjoitti:
Ota valinnassasi huomioon, että nastakengillä ei sitten saa mennä sisälle kauppoihin tai julkisiin rakennuksiin.
Ei SAA? Kuka kieltää? Poliisiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiinnostaa minuakin. Käytän talvisin nastakenkiä, jotka sisällä liikkuessa ovat vähän kiusalliset aiheuttamansa äänen takia. Pitävätkö kitkakengät yhtä hyvin kuin nastat?
Nastakengät hankalat pukea sisällä ja kun terassi puuta, niin jääkö jälkiä, ei kiva pukea niitä jalkaansa ulkona. Taidan kallistua pitokenkien puoleen, jos eivät pidä jäällä, jättää lenkin silloin väliin. Molempi parempi mutta molempia en osta.
Puupinnoille jää jälkiä. Nastat myös kuluvat useamman vuoden jälkeen niin kuin kitkatkin.
Parhaat talvikengät minulla ovat Pomarin kengät. Niillä pärjää monessa ja pitoa löytyy hyvin. Lenkkeilyyn peilijäällä toimivat sitten nastakengät.
Kitkat eivät pidä yhtä hyvin kuin nastat. Eli jos tarttee paljon liikkua liukkailla, kannattaa ostaa ne nastakengät.
Itselläni hajosi Kuoman nilkkurit. Ostin Icebug(Michelin) kitkapohjakengät. Yllätys oli kova, kun ne ovat todella paljon liukkaammat kuin Kuoman talvikengät. Toki ne kitkapohjat paremmin pitää kuin kesäkengät.
Eli on myös kenkävalmistajia, joille on itsestään selvää, että talvikengissä täytyy olla hyvä pito, eikä niitä siksi erityisesti kitkapohjaisina mainosteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on molemmat. Nastakengät on hankalat, jos pitää mennä sisätiloihin. Minusta kitkat pitää ihan hyvin liukkaalla, kun nyt hieman katsoo miten kävelee jos ihan jäinen kohta on.
Nastakengillä EI MENNÄ sisätiloihin! Miten joku voikin olla noin tyhmä ja piittaamaton muiden omaisuudesta!
Nastat voi olla liukkaat sisätiloissa. Jos kauppias ei erikseen kiellä niin nastoilla voi kävellä sisätiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on nastakengät. Hyvin toimivat. Kirkoista ei kokemusta.
Pysy kaukana kirkoista kirottuine piikkareinesi!
T. Suntio
Voiko täällä kysyä enää mitää asiallista ilman että näitä tippuu joukkoon. Joka helvetin pikkujuttuun tartutaan kuin vähä-älyiset konsanaan.
Pidän kitkoissa nastoja jäällä. Kitkat pitävät lumessa, mutta eivät jäällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota valinnassasi huomioon, että nastakengillä ei sitten saa mennä sisälle kauppoihin tai julkisiin rakennuksiin.
Vaikka minä, ihan työn puolesta!
Samaa mieltä ovat kaikki kauppiaat, vaikka osa kiroaa teitä perseilijöitä vain mielessään. Mutta uudet lattiapinnoitteet maksatte te, tuotteiden hinnoissa.
Sievin nastakengät,nastat voi pyöräyttää sivussa olevasta vivusta sisään kun menee esim kauppaan .kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma järki kieltää - paitsi sinulla!
Mulla on molemmat: nastat (Haltit, vähänkäytetyt <10 kertaa), kitkat (merkkiä en nyt muista). Nuo kitkat oli kyllä pettymys.
....
Mitkä sitten ois ne parhaat, joka kelille? Mietin (kävellessäni), et miksi esim. F1:ssä on kuivalla kelillä slicksit eikä kuviorenkaat? - Siksi koska paras pito. Siitäpä sitten: tällä hetkellä mun skloboissa paras pito on ikivanhoissa Jalaksen turvalenkkareissa, joista pohjat kuluneet "slikseiksi". :) Tai siiten jo uutena sellaset kengät, joissa tasainen pohja. ....
Kuomat on myös hyvät, mutta joskus tuntuu siltä, niiden pohjat tarttuu lattiaan kiinni, kun tulee ulkoa sisälle, esim. kauppaan. :(
Ja tuo kaikki: omalla vastuulla ("artisti maksaa" :))) )
Itse käytän joskus niitä irtonastalenkkejä. Postissa niitä sai joskus pyörä- ja kärry reiteillä jakavat. En kyllä töissä käyttänyt, kun jatkuvasti ois pitänyt olla laittamassa takaisin ja ottamassa pois, ovat nimittäin kivilattialla todella liukkaat. Sellaiset hyvin pitävät kengät ostin kyllä töihin. Niillä pärjäsi sen metrin pari, mitä piti rapusta pyörälle kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Sievin työkengät kitkapohjalla ollut jo vuosia. Talvikaudella niitä käytän noin 50h/vko, eli jonkinlainen kokemuspohja asiasta on.
En ikinä enää palaisi nastakenkiin. Kitkat pitää kaikilla alustoilla, jopa jäällä. Nastat taas pitää jäällä, mutta muilla pinnoilla ovat huonompia.
Sievi tekeekin oikeasti pohjoisen olosuhteisiin soveltuvia kenkiä. Sievilaiset kitkat pitää varmasti paremmin kuin Icebugin nastat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Suntio
Voiko täällä kysyä enää mitää asiallista ilman että näitä tippuu joukkoon. Joka helvetin pikkujuttuun tartutaan kuin vähä-älyiset konsanaan.
Minusta tuo on täysin validi kommentti niille vähä-älyisille, jotka eivät sitä itse ymmärrä!
Ihmiset ovat niin tyhmiä ja itsekkäitä nykyään!
Vierailija kirjoitti:
Kitkat on paremmat sisätiloissa, nastat ulkona. Nastat on jollain lattiapinnoilla suorastaan liukkaat. Ne kitkapohjat vaan kuluu sen verran, että yhden talven jälkeen eivät ole enää yhtä hyvät kuin alussa.
Ne kitkat voi käyttää kesällä loppuun ja ostaa talveksi uudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nastat voi olla liukkaat sisätiloissa. Jos kauppias ei erikseen kiellä niin nastoilla voi kävellä sisätiloissa.
Kauppaan tai muuallekaan sisälle ei mennä piikkareilla!
Kaikki eivät kehtaa kiellellä teitä ajattelurajoitteisia, mutta kaikki teitä kiroavat mielessään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Suntio
Minusta tuo on täysin validi kommentti niille vähä-älyisille, jotka eivät sitä itse ymmärrä!
Ihmiset ovat niin tyhmiä ja itsekkäitä nykyään!
Ja tykkäävät perkeleet riitaakin haastaa, vai mitä. ;) -eri
Tuo on totta, näin olen kuullut. Kauhea rapina kuuluu kaupassa siitä huolimatta. Erikoista, kauppaan voi olla jääkenttä, mutta en viitsi sukkasillain mennä sisälle, enkä raahata erikseen jalkimia kauppaan. Huono systeemi.