Käytin 40 000 eur matkoihin ja hemmoteluun viime vuonna:(
Nyt on kauhea olo
Olen suht vanha ja rahoille olisi ollut myöhemmin käyttöä.
Miten aikuinen ihminen voi tehdä näin itselleen?
Tulen saamaan pienen eläkkeen, mutta en kykene ajattelemaan itseäni hauraana mummelina.
Oli ihanaa kyllä joo...jotain jäi vielä tilille..
Miksi ihminen pystyy näin tyhmään ja itselleen haitalliseen kulutukseen?
Exvarakas
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Heräteostokset ovat heikkomielisen ja vähä-älyisen kompensaatiota. Kun on tyhjä pää niin on löydettävä keino tuottaa hyvää oloa muilla keinoin.
Niin..käytin rahat ylellisiin lomiin, kauneushoitoihin ja kampaajalle.
Tiedän miten influensseri elää...
Oliko sen väärtti..nyt kaduttaa
Ap
Vierailija kirjoitti:
No, onneksi et juonut niitä rahoja, onneksi et ole peliriippuvainen ja onneksi oli omat eikä joltain toiselta lainatut rahat. Selviä tuosta kyllä, ap!
No joidenkin mielestä juopottelu on itsensä hemmottelua. Mistä päättelet ettei ap juopotellut?
Minulla aika hyvä palkka ja käytän sen kodin sisustukseen, matkusteluun ja harrastuksiin. Jonkun mielestä olen varmasti typerä kun en säästä tai sijoita, vaikka tulot yli 5000€ kuukaudessa. Elän elämääni ja olen tyytyväinen siihen nyt, enkä 10 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuinka paljon laitoit matkoihin ja millaisiin matkoihin?
Lensin ykkösluokassa pariisiin lontooseen ja bangokkiin,Siihen 4 tähden hotellit ...se meni siinä
valehtelisinkin, mutta ei:(
Ap
Et ole ennen tehnyt tuollaista?
Kuulostaa luonnolliselta heilahtelulta säästäväisyydestä tuhlaamiseen. Kuten laihdutuskuurin jälkeinen liiallinen syöminen.
Moni muu on tehnyt saman. Kaikki eivät vain kerro sitä.
Jos et kerran näe itseäsi vanhana mummona, hekumoi tällä ajatuksella katumuksen hetkien jälkipuinnissa. Sen jälkeen kun olet tuntenut oikean katumuksen etkä väistellyt sitä. Ennen kuin siirryt asian unohtamiseen.
Siksi ehkä teit mitä teit, koska sinulta puuttui tietty näkymä vanhuudestasi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla aika hyvä palkka ja käytän sen kodin sisustukseen, matkusteluun ja harrastuksiin. Jonkun mielestä olen varmasti typerä kun en säästä tai sijoita, vaikka tulot yli 5000€ kuukaudessa. Elän elämääni ja olen tyytyväinen siihen nyt, enkä 10 vuoden päästä.
Et ole
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräteostokset ovat heikkomielisen ja vähä-älyisen kompensaatiota. Kun on tyhjä pää niin on löydettävä keino tuottaa hyvää oloa muilla keinoin.
Ap
Sano nyt kuinka monta lomamatkaa teit, kun käytit kuitenkin 40 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ennen tehnyt tuollaista?
Kuulostaa luonnolliselta heilahtelulta säästäväisyydestä tuhlaamiseen. Kuten laihdutuskuurin jälkeinen liiallinen syöminen.
Moni muu on tehnyt saman. Kaikki eivät vain kerro sitä.
Jos et kerran näe itseäsi vanhana mummona, hekumoi tällä ajatuksella katumuksen hetkien jälkipuinnissa. Sen jälkeen kun olet tuntenut oikean katumuksen etkä väistellyt sitä. Ennen kuin siirryt asian unohtamiseen.
Siksi ehkä teit mitä teit, koska sinulta puuttui tietty näkymä vanhuudestasi.
Niin .reissut oli ihania...ehkä tarvitsin tämän huippuhetken elämän kaareeni.
Nyt riittää normi arki...mut en olisi itsestäni uskonut
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lensin ykkösluokassa pariisiin lontooseen ja bangokkiin,Siihen 4 tähden hotellit ...se meni siinä
Ap
Ykkösluokan lennot jonnekin Pariisiin ja Lontooseen ei nyt taida paljon maksaa ja varsinkaan neljän tähden hotellit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sano nyt kuinka monta lomamatkaa teit, kun käytit kuitenkin 40 000 euroa.
4kpl..rahaameni niiden lisäksi vaatteisiin,, meikkeihin, kampaajalle, elämyksiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ykkösluokan lennot jonnekin Pariisiin ja Lontooseen ei nyt taida paljon maksaa ja varsinkaan neljän tähden hotellit.
Unohdin mainita..maksoin puolisoni matkat myös..Ollaan oltu niin kauan yhdessä että en muistanut mainita asiaa
Ap
Unohdin mainita..maksoin puolisoni matkat myös..Ollaan oltu niin kauan yhdessä että en muistanut mainita asiaa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä inhoon sitä lentokentillä laahustamista ja etenkin lentokoneessa kökkimistä.Jos mun pitäisi lentää Euroopasta Bangkokiin, niin todellakin maksaisin mukavuudesta maltaita. En lennä.
Haaveilen Japanin matkasta, olen säästänyt rahatkin siihen, mutta en kestä ajatusta siitä järkyttävän pitkästä lentokoneessa istumisesta. Mulle kaukomatkailu kuulostaa kidutukselta
niin..tosiaan mieheni oli mukana matkoilla ..sitten ei enää olekaan jättisumma.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä inhoon sitä lentokentillä laahustamista ja etenkin lentokoneessa kökkimistä.Jos mun pitäisi lentää Euroopasta Bangkokiin, niin todellakin maksaisin mukavuudesta maltaita. En lennä.
Haaveilen Japanin matkasta, olen säästänyt rahatkin siihen, mutta en kestä ajatusta siitä järkyttävän pitkästä lentokoneessa istumisesta. Mulle kaukomatkailu kuulostaa kidutukselta
Bangokin lento lähti noin klo 4 aamulla...oli hirveää vaikka pääsi koneeseen makaamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Bangokin lento lähti noin klo 4 aamulla...oli hirveää vaikka pääsi koneeseen makaamaan.
Ap
Joopasen joo. Miksi et ottanut vähän järkevämpää aika, kun kerta rahaa on?
Mää oon käynnyt yhden kerran thaimaass ja ei enää ikinä, Se lentomatkustaminen oli kidutusta. Vieressä oli kaiken lisäks joku emäntä, jonka piti käydä vessassa tunnin välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Bangokin lento lähti noin klo 4 aamulla...oli hirveää vaikka pääsi koneeseen
Toinen vaihtoehto:
lähtö klo 13 , vaihto Honkongissa..juu ei vaihtoa kiitos
Lensin Finnairilla, halusin SUORAN lennon.
Ap