Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuen varallisuusraja astuu voimaan 1.1.2025

Vierailija
14.12.2024 |

Aika nopealla aikataululla tämä joululahja tuli. Ei ihme että KELAlla ei joululomia pidetä.

US 12.12.: "Hallituksen esitykset asumistuen leikkauksista on nuijittu läpi ja nyt tuki pienenee useilla ihmisillä. Omaisuus vaikuttaa jatkossa myönnettävään asumistukeen. Yhden aikuisen ruokakunnan osalta raja on jatkossa 10 000 euroa."

"Hallitus arvioi, että yleisen asumistuen varallisuusharkinnan takia arviolta noin 3 700 kotitaloudella tuki pienenee ja näistä vajaalla 2 200 kotitaloudella tuki lakkaa kokonaan. Henkilötasolla mitattuna tuki pienenee vajaalla 6 900 henkilöllä ja lakkaa kokonaan reilulla 4 000 henkilöllä."

Eli jos omistat asunnon loppuu asumistuki 2025 alusta ja myyt sen, siirryt vuokralle niin syöt sitten sitä rahaa siihen saakka kunnes olet taas nuijittu sinne köyhien kastiin.

Hallitus jakaa keppiä samalla kun työttömyys lisääntyy vaikka suunta piti olla täysin toinen.

Kommentit (196)

Vierailija
1/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep. Tämä kausityöläinen lähtee ensi vuonna mökkikaupoille, koska kesämökin saa onneksi kuitenkin omistaa. Sillä tavalla saa vuositasolla enemmän lisää rahaa. Ja niillä yli kymppitonnin menevillä säästöillä voi sitten remontoida sitä mökkiä :D voipi sitten joskus myydä sen voitolla jos sattuu jotain talvitöitä löytymään. Tosin en tiedä kuka sitten auraukset hoitaa jatkossa, valitettavasti me aurakuskit kun tarvitsemme myös jotain tukiaisia elääksemme vähälumisina talvina. Jos aurattavaa ei ole niin sitten sitä ei ole. Vaan hankalaa on mennä muihin töihin vaikka jonkun avustajaksi tässä sivussa, sano siinä sitten mummelille että sori, et saa ruokaa tänään koska minä lähdenkin nyt auraamaan tunnin varoitusajalla.

Vierailija
2/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa porukka nostella pinkoittain käteistä talteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt ihan älytöntä, jos jollain on säästössä kymmeniä tuhansia ja silti nostaa asumistukea.

Vierailija
4/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän niitä kesämökkejä sitten hoidetaan tuilla?

Vierailija
5/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit on meitä jotka tekee kovaa työtä jotta pystyy elättään ittensä ja ylimääräistä rahaa ei todellakaan ole ja se nihkeä pikku tuki menee oikeasti elämiseen. Haistakaa perse kaikki, joilla on noin paljon omaisuutta ja vielä kehtaa nyhtää jotain asumistukea, vaikkei oikeasti tarvitsisi. En todellakaan menisi kelan luukulle jos olisi jotain kymmeniä tuhansia säästössä tai omistusasunto. Ihan oikea päätös

Vierailija
6/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se tämmöinen asumistuki oikein on? 

Vierailija
7/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 30000e sellaisella tilillä, jota kela ei kysele ja saan asumistukea. Eläkkeensaajan raja on isompi, joten voin huoletta pitää 15000 käyttötililläkin. 

Vierailija
8/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on 30000e sellaisella tilillä, jota kela ei kysele ja saan asumistukea. Eläkkeensaajan raja on isompi, joten voin huoletta pitää 15000 käyttötililläkin. 

Eli olet rikollinen ja ilmeisesti vielä ylpeä siitä. Sori, mutta en kunnioita tuollasia.

Vierailija
9/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäkää Persuja.

Vierailija
10/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei ymmärrä noita diipadaapatekstejä. Vain sen että poistetaan rahat. Ellei ole joku väärinkäsitys. Vai korvaako yleistuki sen.

Vierailija
11/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt ihan älytöntä, jos jollain on säästössä kymmeniä tuhansia ja silti nostaa asumistukea.

Ymmärrän tuonkin pointin. Mutta itse olen matalista tuloista onnistunut säästämään tuon 10 000€ ja kyllä se päähän ottaa, jos työttömyyden osuessa kohdalle en saa asumistukea. Tuo summa ei ole karttunut tilille hetkessä, vaan olen joutunut kärsivällisesti sitä kartuttamaan. Ja tulevaisuudessa tuo tunnollinen säästäminen kostetaan minulle. Mutta samaan aikaan kesämökin omistajia ei rangaista. Mitä se kesämökki on jos ei omaisuutta!

Vierailija
12/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin tuota, mutta on sen verran riskialtista, jos esimerkiksi koti palaa, niin milläs todistat pöytälaatikossa olleen 20 000€ käteistä.

Vierailija
13/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole ilmoittanut. Maksat vielä takasin niitä, etkä saa jatkossa mitään kelalta.

Vierailija
14/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiittäkää Persuja.

KIITOS! Vihdoinkin järjen ääni puhunut hallituksessa. 🙏

Vierailija
15/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuonkin pointin. Mutta itse olen matalista tuloista onnistunut säästämään tuon 10 000€ ja kyllä se päähän ottaa, jos työttömyyden osuessa kohdalle en saa asumistukea. Tuo summa ei ole karttunut tilille hetkessä, vaan olen joutunut kärsivällisesti sitä kartuttamaan. Ja tulevaisuudessa tuo tunnollinen säästäminen kostetaan minulle. Mutta samaan aikaan kesämökin omistajia ei rangaista. Mitä se kesämökki on jos ei omaisuutta!

Eihän sulle mitään kosteta! 🤦🏻 Sinä vain sitten käytät sitä omaa rahaa omaan elämiseesi ja asumiseen niin kuin kuuluukin tehdä, jos ja KUN sitä rahaa on. Tämähän nyt on ihan itsestään selvyys, että näin homman kuuluukin mennä. 

Vierailija
16/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jepjep. Tämä kausityöläinen lähtee ensi vuonna mökkikaupoille, koska kesämökin saa onneksi kuitenkin omistaa. Sillä tavalla saa vuositasolla enemmän lisää rahaa. Ja niillä yli kymppitonnin menevillä säästöillä voi sitten remontoida sitä mökkiä :D voipi sitten joskus myydä sen voitolla jos sattuu jotain talvitöitä löytymään. Tosin en tiedä kuka sitten auraukset hoitaa jatkossa, valitettavasti me aurakuskit kun tarvitsemme myös jotain tukiaisia elääksemme vähälumisina talvina. Jos aurattavaa ei ole niin sitten sitä ei ole. Vaan hankalaa on mennä muihin töihin vaikka jonkun avustajaksi tässä sivussa, sano siinä sitten mummelille että sori, et saa ruokaa tänään koska minä lähdenkin nyt auraamaan tunnin varoitusajalla.

tässä tulee se moraalinen kysymys että miksi nostat tukia kun sulla on säästöjä..kausityöntekijän kuuluu elää hiljaisempina kausina säästöillä eikä käydä muiden lompakolla. Nykyään tuntuu olevan ilmassa tätä "mun säästöt" ja valtio saa maksaa mun elämisen kuvio :D

Vierailija
17/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin tuota, mutta on sen verran riskialtista, jos esimerkiksi koti palaa, niin milläs todistat pöytälaatikossa olleen 20 000€ käteistä.

😂😂😂😂 Ahneella pa*kainen loppu! 🤭

Vierailija
18/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulle mitään kosteta! 🤦🏻 Sinä vain sitten käytät sitä omaa rahaa omaan elämiseesi ja asumiseen niin kuin kuuluukin tehdä, jos ja KUN sitä rahaa on. Tämähän nyt on ihan itsestään selvyys, että näin homman kuuluukin mennä. 

jep, niinhän me muutkin työssäkäyvät tehdään kun tulee yllättäviä kuluja, käytetään säästöjä ja sitten kerrytetään näitä pikkuhiljaa lisää. Täällä kuitenkin näyttää aika monella olevan käsitys että valtio maksaa ja omilla hupirahoilla voi käydä Pattayalla. Ei ihme että valtion talous sakkaa, kun joka toinen pyrkii jostakin päästä kuppaamaan.

Vierailija
19/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Vierailija
20/196 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se myös ihan älytöntä että lapsilisiä maksetaan kaikille lapsellisille tulotasosta riippumatta. Lapsilisät pitäisi poistaa keskituloisilta ja rikkailta ja kohdentaa pienituloisille. Sama pienituloisille kohdentamista käytettiin perusteena myös tässä asumistuki leikkauksissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi