Suolaveden juojat
Kattelin taas keto-ihmisiä. Kaksi litraa itse tehtyä suolavettä päivässä, missä huitelee heidän verenpaineensa? Kun muutenin heidän hokemansa " suola on terveydelle hyväksi." Reseptit ovat suolaisia (ylenpalttisen rasvan lisäksi. Kurkunkin pitää olla suolakurkkua, ei käy tuore kurkku.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolan tarve riippuu käänteisesti ruokavalion hiilihydraattien määrästä tästä syystä:
Hiilihydraattien syöminen saa kropan erittämään insuliinia ja se insuliini vaikuttaa siihen, mitä munuaiset tekevät.Mitä enemmän insuliinia, sitä vähemmän virtsan mukana poistuu suolaa ja virtsahappoa ja sitä enemmän virtsan mukana poistuu C-vitamiinia.
Ja sama toisin päin: Mitä vähemmän insuliinia, sitä enemmän virtsan mukana poistuu suolaa ja virtsahappoa ja sitä vähemmän virtsan mukana poistuu C-vitamiinia.
THL:n ravintosuositukset ovat sisäisesti konsistentteja. Jos syö suositellun määrän hiilihydraatteja, onkin pakko välttää suolaa kaikin keinoin ja tankata hirveitä määriä C-vitamiinia.
Eikä se C-vitamiinin tankkaus välttämättä auta, sillä glukoosi (joksi kaikki hiilihydratit muutetaan, myös tärkkelys) käyttää samaa reittiä kuin C-vita
Lähde ja tutkimukset?
Ihan perustason tietoa - sama kuin kysyisit lähteitä siihen että Tukholma on Ruotsin pääkaupunki :D
Onkohan nämä 100 -vuotiaat kohkanneet syömistensä kanssa niinkuin nyt hyvään elintasoon tottuneet hörhöytyneet.
Hirvittää kun kodeissa opetetaan kouluruuan olevan huonoa ja annetaan määreet mitä koulussa saa syödä. Ketoperheen lapsi ei saa ottaa kasvisruokaa eikä salaatteja, sinistä maitoa, miten missäkin perheessä, jossakin kielletään joku muu.
Kun tulisi ruuasta pula eiköhän alkaisi kaikki ruoka ruisleivästä lähtien maistua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee varmaan 50 grammaa suolaa päivässä, eikä ole mitään ongelmaa.
Ei varmasti mene :D Jos joku haluaa tuollaisen määrän visualisoida, voi pinota pöydälle 14 sokeripalaa. Määrä on kymmenkertainen suositukseen nähden ja sen tuottaman verenpaineen nosteella pääsisi Näsinneulan huipulle ilman hissiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolasta ei ole terveelle ihmiselle mitään haittaa mutta suolan puutoksesta voi olla. Ja kiitos kysymästä, verenpaineet ovat normalisoituneet keto/karnivore-ruokavaliolla. Ennen oli 139/90 ja nyt 117/78 :)
Muista syödä suolaa purkista ja pekonisi suolata ihan huolella. Kananmunaan suolaa.
Tietysti laitan suolaa kun se maistuu hyvältä. Pekonia ja lihavalmisteita en juurikaan syö vaan puhdasta lihaa.
Etkö syä sian kylkisiivuja? Ne on niin ihanan rasvaisia, tirripaisti kunnolla ruskistettuna ja sitten rasvassa kastamaan vaikka niitä pihvejä. Tavikset uitti ruisleipää tirripaistin rasvassa.
Tirripaisti: pannulla koviksi ruskitetut rasvaiset kylki
Tietysti syön sikaakin, harmaasuolattua kinkkua ilman nitriittejä tulee joulupöytään ja laardissa paistan esim. munakkaat. Naudan tali sitten on loistavaa pihvien paistoon - saa oikein rapeat pinnat. Vain lihajalosteita kuten pekonia välttelen nitriittien ja lisäaineiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan nämä 100 -vuotiaat kohkanneet syömistensä kanssa niinkuin nyt hyvään elintasoon tottuneet hörhöytyneet.
Hirvittää kun kodeissa opetetaan kouluruuan olevan huonoa ja annetaan määreet mitä koulussa saa syödä. Ketoperheen lapsi ei saa ottaa kasvisruokaa eikä salaatteja, sinistä maitoa, miten missäkin perheessä, jossakin kielletään joku muu.
Kun tulisi ruuasta pula eiköhän alkaisi kaikki ruoka ruisleivästä lähtien maistua.
Suurin osa ikäpolvestaan kuoli nuorempina kuin nyt syntyneet. Geenilotossa voittaneiden ruokailutapoja on ihan turha verrata keskimääräiseen populaatioon.
Lainaus ei toimi.
"Ihan perustason tietoa - sama kuin kysyisit lähteitä siihen että Tukholma on Ruotsin pääkaupunki :D"
Luuletko tosissasi että sinua ottaa kukaan vakavissaan kun lähdettä kysyttäessä et pysty esittämään sellaista ja alat sen sijaan vittuilemaan? Tyypillinen ravintouskovainen.
T. Eri jolle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Lainaus ei toimi.
"Ihan perustason tietoa - sama kuin kysyisit lähteitä siihen että Tukholma on Ruotsin pääkaupunki :D"
Luuletko tosissasi että sinua ottaa kukaan vakavissaan kun lähdettä kysyttäessä et pysty esittämään sellaista ja alat sen sijaan vittuilemaan? Tyypillinen ravintouskovainen.
T. Eri jolle vastasit
Sekaisin olet kuin seinäkello jos luulet että alan teille mitään lähteitä laittamaan. Tieteelliset kirjoitukset erikseen ja etsivä löytää jos haluaa. Te ette edes halua :)
Vierailija kirjoitti:
Pula-aikana kytättiin jokaista suupalaa, nyt hyvinvoivana aikana tehdään samaa, mutta eri syystä.
Nämä suolaveden lipittäjät voisivat käydä tarkistuttamassa munuaisarvonsa. Lääkärit eivät todellakaan suosittele tuollaista suolankäyttöä, koska piilosuolaa saa niin paljon. Esimerkiksi leikkeleissä ja juustoissa on älyttömät suolamäärät samoin kuin eineksissä. Eräs tuttuni, jolla on perusterveet elämäntavat, niin sai verikokeiden tuloksista tietää, että on lievä munuaisten vajaatoiminta. Ei ole mitään oireita ja siksi tulikin hänelle yllätyksenä. Hänellä on muut arvot normaalit, eli verensokeri, verenpaine, kolesteroli. Tuo lievä munuaisten vajaatoiminta on arvioiden mukaan joka kymmenellä aikuisella tietämättään. Eli ei kannata hamstrata elimistöön tarkoituksella ekstrasuolaa. Itseäni tuo ainakin alkoi mietityttämään ja aionkin seuraavassa terveystarkastuksessa pyytää saman verikokeen joka tutulleni tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Nämä suolaveden lipittäjät voisivat käydä tarkistuttamassa munuaisarvonsa. Lääkärit eivät todellakaan suosittele tuollaista suolankäyttöä, koska piilosuolaa saa niin paljon. Esimerkiksi leikkeleissä ja juustoissa on älyttömät suolamäärät samoin kuin eineksissä. Eräs tuttuni, jolla on perusterveet elämäntavat, niin sai verikokeiden tuloksista tietää, että on lievä munuaisten vajaatoiminta. Ei ole mitään oireita ja siksi tulikin hänelle yllätyksenä. Hänellä on muut arvot normaalit, eli verensokeri, verenpaine, kolesteroli. Tuo lievä munuaisten vajaatoiminta on arvioiden mukaan joka kymmenellä aikuisella tietämättään. Eli ei kannata hamstrata elimistöön tarkoituksella ekstrasuolaa. Itseäni tuo ainakin alkoi mietityttämään ja aionkin seuraavassa terveystarkastuksessa pyytää saman verikokeen joka tutulleni tehtiin.
Voin kertoa että munuaisarvotkin ovat parantuneet keto/karnivore-ruokavaliolla. Ainoa asia mikä on 'huonontunut' on hieman noussut ldl-kolestroli. Vastaavasti hdl on noussut myös ja triglyt laskeneet niin en ota paineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti mene :D Jos joku haluaa tuollaisen määrän visualisoida, voi pinota pöydälle 14 sokeripalaa. Määrä on kymmenkertainen suositukseen nähden ja sen tuottaman verenpaineen nosteella pääsisi Näsinneulan huipulle ilman hissiä.
Laitan pelkästään aamupuuroon 10g suolaa, sitten saatan syödä välipalana pari pussia nuudelia niissä on 8-10g suolaa, sitten syön paketin nakkeja ja perunamuusia niissä on 14g suolaa, sitten syön 6-8 palaa ruisleipää niissä on jonkun verran suolaa, leivän päällä kinkkua ja juustoa 4 viipaletta yms yms. Kyllä tulee tuo 40-50g suolaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ikäpolvestaan kuoli nuorempina kuin nyt syntyneet. Geenilotossa voittaneiden ruokailutapoja on ihan turha verrata keskimääräiseen populaatioon.
Minä oon sekasyöjä, ilman vitamiinilisiä. Suolaa ja kovia rasvoja vältän kotioloissa. Olen 80. Ystäväni on samanikäinen , hän ollut 20 vuotta kasvissyöjä, joten eri systeemit hänellä. Tuttu eronnut mies, 82, on syönyt 40 vuotta kaupan eines/valmisruokia, ei oo opetellut kuin kahvit keittämään.
Meljo terveitä oomme kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oon sekasyöjä, ilman vitamiinilisiä. Suolaa ja kovia rasvoja vältän kotioloissa. Olen 80. Ystäväni on samanikäinen , hän ollut 20 vuotta kas
Mikä kenellekin sopii; minulle sopii ketoilu vallan mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee varmaan 50 grammaa suolaa päivässä eikä ole mitään ongelmaa.
Ihan vaan tiedoksi, että tuosta suolamäärästä ihminen kuolee. Eli nyt puhut täyttä puppua.
5g on maksimimäärä päivittäiselle suolankäytölle. Tutkimusten mukaan naiset saavat suolaa 7g mikä on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Heh heh itse käytän aromisuolaa, ei ole suolaa vaan mauste.
Höh aromisuola on suola, monosodiumglutamaatti on mauste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oon sekasyöjä, ilman vitamiinilisiä. Suolaa ja kovia rasvoja vältän kotioloissa. Olen 80. Ys
Kuten yhdessä keskustelussa joku sanoi, ei tahtoisi samaan työpaikan jouluruokatarjoiluun kuuntelemaan jouluruokien epäterveellisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus ei toimi.
T. Eri jolle vastasit
Sekaisin olet kuin seinäkello jos luulet että alan teille mitään lähteitä laittamaan. Tieteelliset kirjoitukset erikseen ja etsivä löytää jos haluaa. Te ette edes halua :)
Älä noista välitä, eihän ne ymmärrä ravinnosta tai elimistön toiminnasta muuta kuin kalorit :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee varmaan 50 grammaa suolaa päivässä eikä ole mitään ongelmaa.
Ihan vaan tiedoksi, että tuosta suolamäärästä ihminen kuolee. Eli nyt puhut täyttä puppua.
5g on maksimimäärä päivittäiselle suolankäytölle. Tutkimusten mukaan naiset saavat suolaa 7g mikä on liikaa.
Sitä juuri ihmettelin. Ruokaohjeissaan on jo kova määrä suolaa, sitten tehdään vesipulloon suolavesi ja sitä 2 litraa päivä. Omahan on elimistönsä, jos kestää yliannokset suolaa ja kovat rasvat, vitamiinit purkista koska esim hedelmät ja juurekset liikaa hiilihydraattia.
Nelikymppisellä terveys kestää mutta kun ovat 60, miten voi sydän, munuaiset, valtimot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan pelkästään aamupuuroon 10g suolaa, sitten saatan syödä välipalana pari pussia nuudelia niissä on 8-10g suolaa, sitten syön paketin nakkeja ja perunamuusia niissä on 14g suolaa, sitten syön 6-8 palaa ruisleipää niissä on jonkun verran suolaa, leivän päällä kinkkua ja juustoa 4 viipaletta yms yms. Kyllä tulee tuo 40-50g suolaa päivässä.
Et ainakaan ole ketoilija, he eivät syö muussia eivätkä nakkeja eivätkä leipää.
Suola on välttämätön ihmiselle muttei liika.
Lähde ja tutkimukset?