51v ja taas alkoi kuukautiset
Kommentit (34)
Täytän alkuvuodesta 52 v ja nyt reilun vuoden ollut kuukautiset pois.
Vierailija kirjoitti:
En malta odottaa, että Ammattivalittajalla alkaa vaihdevuodet. Ne ovatkin sellainen runsauden lähde, josta ammentaa ainakin kymmenen vuotta eteenpäin. :D
Tai sitten eivät ole lainkaan vaikeat ja sä saat pettyä minuun.
Ovatko Thomas Mannin novellit tuttuja?
Menkää oikeasti tutkimuksiin, jos kuukautiset tulevat kun ovat olleet yli vuoden pois. Tutullani kävi näin ja kohtusyöpähän se oli. Meni lääkäriin liian myöhään.
Mulla oli säännölliset kuukautiset 53 v 6 kk ikään asti sitten puolen vuoden tauko, tuli kahdet kuukautiset ja sitten loppuivat kokonaan.
Mä en muista olinko 52 vai 53 kun ne loppuivat. Kun enää en kirjannut niitä ylös kun tulivat niin harvoin ja vähäisinä. Mutta suuri helpotus se oli. Viimeiset 15 vuotta ne olikin ihan hirveät.
Se on juuri näin kuin 26 sanoi. Gynekologit kehottavat tutkimuksiin, jos vähintään vuoden poissa olleiden kuukautisten jälkeen ilmenee veristä vuotoa. Voi olla syövän oire.
Olen 52 v, vaikuttaa siltä että iän myötä kuukautiset on tulleet aiempaa kivuliaammiksi ja jomottava päänsärky lisänä, ei meinaa tulehduskipulääkkeet auttaa. E-pillereiden käytön kai pitäisi helpottaa ja vähentää vuotoa, mutta ei siltä vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Varaa heti aika gynelle
Miksi?
Kuukautiset loppuvat keskimäärin 51v ikäisenä.