Entä jos ensi vuonna odotettua useampi tipahtaa toimeentulotuelle?
Mistä he kaikki löytävät kodit, joiden vuokra ei ylitä toimeentulotuen kohtuullisuusrajoja? Luulin, että kyse on vain haluttomuudesta muuttaa parhailta paikoilta ja ylisuurista asunnoista, mutta esim. Helsingissähän surkeimpienkin lähiöiden vuokrahinnat ylittävät reippaasti nuo rajat. En ymmärrä.
t. Sivusta seurannut mummeli
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt heti, mutta palkkapäivänä on tapana maksaa palkkaa, jos ihminen on töissä. Eli voinko esim. marssia sairaalaan huomenna ja sanoa "moi mä tulin tänne töihin" ja sitten he maskavat minulle palkkaa 15.1. tai 31.12. riippuen siitä, millainen palkanmaksujaksotus heillä on.
Sinä kumarrut sairaalan eteen pidellen kylttiä "työskentelen ruokapalkalla".
Eli töihin ei voi vain lähtetä. Hyvä, että sinäkin sen lopulta tajusit. Vielä kun keksisit joskus jotain muutakin trollattavaa kuin tuon ainaisen työttömien mollaamisen (joka ei enää ole edes mollaamista, koska on niin säälittävää) niin hyvä tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä mä kiittää osaan. Mutta sä et ole vieläkään vastannut, että voinko vain marssia minne tahansa työpaikalle ja ilmoittaa tulevani töihin ja sitten ne maksavat minulle tuon kunnon kansalaisten etuuden, kun työt on tehty?
No ei missään nimessä sinulle mitään makseta. Älä uneksikaan sellaisesta. Sinun osasi on aivan toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menot ja paluut 300 päivänä vuodessa, 600kpl 5 euron lippuja, yhteensä 3000 euroa vuodessa.
Niin? Ei tuo työssäkäyvälle ole paljoa. Moni maksaa huomattavasti enemmän ajellessaan työmatkaansa omalla autolla. Lisäksi VR:ltäkin voi ostaa kausilipun, jolloin hinta on paljon edullisempi kuin vitosen per päivä. Tämäkin vissiin tuli sinulle työttömänä täysin uutena tietona?
Toimeentulotuella tuo on puolen vuoden tulo.
Työssäkäyvälle pienipalkkaiselle 2-3 kk:n tulo.
Vierailija kirjoitti:
Menkää kelan sivuille katsomaan kelan hoitotuki eläkeläisille.
Miksi menisimme? Kyllä me aikuiset tiedämme ilman Kelan sivujakin, että tuollainen on olemassa. Ei siinä ole mitään uutta ja ihmeellistä muille kuin sinunlaisillesi pikkulapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yksinasuvat saavat Kelasta asumiskustannukset, vesi, sähkö, lääkkeet, terveydenhoitokulut, silmälasit ym,. muita harkinnan varaisia
Miksi kukaan ei ole kertonut tätä minulle aiemmin? Olen ihan turhaan odottanut, että pääsen kaihileikkaukseen julkiselle. Nyt kun tilanne on tuo, että Kela maksaa KAIKEN harkinnanvaraisena, voinkin varata heti ajan yksityiselle. Kela ihan varmana maksaa sen 3-5 tonnia harkinnanvaraista, kun menen yksityisesti leikkaukseen :D Samalla voin käydä myös uusimassa hampaat ja ostamassa uudet silmälasit, Onpa helppoa elämä jatkossa, kun Kela maksaa automaattisesti kaiken :) Onneksi asun yksin niin saan tämän rajattoman harkinnanvaraisen tuen käyttööni. Ihmettelen, miksi sinä et muuta omillesi ja ota samaa etuutta käyttöösi.
Minkä takia sulla on jo kaihi ja hampaatkin tuhoutunut
Hyvä kun mainitsit huumeet! Niitäkin voin nyt vapaasti ostella, kun tuli tietoon tämä Kelan rajaton harkinnanvarainen yksinasuville. Kiitos!
On tämä köyhyys ihanaa! Itsehän kylven seteleissä, kuin Roope konsanaan. Siinä on minulle huumetta riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä mä kiittää osaan. Mutta sä et ole vieläkään vastannut, että voinko vain marssia minne tahansa työpaikalle ja ilmoittaa tulevani töihin ja sitten ne maksavat minulle tuon kunnon kansalaisten etuuden, kun työt on tehty?
No ei missään nimessä sinulle mitään makseta. Älä uneksikaan sellaisesta. Sinun osasi on aivan toinen.
Hyvä, että itsekin tajusit puhuneesi höpöjä, kun sanoit, että töihin voi tuosta vain lähteä. Hienosti!
"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa.
Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse.
Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea."
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että itsekin tajusit puhuneesi höpöjä, kun sanoit, että töihin voi tuosta vain lähteä. Hienosti!
Tärkeää on, että käyttäydyt nöyrästi etkä ole tietenkään mitään palkkaa vailla.
Oletko koskaan kysynyt työkaverilta onko se ollut vankilassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeää on, että käyttäydyt nöyrästi etkä ole tietenkään mitään palkkaa vailla.
Älä viitsi nolata itseäsi enempää. Menee jo ala-arvoisen puolelle nuo yritelmäsi. Joku itsekunnioitus pitäisi trollipellelläkin olla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä viesti tulee kaikkiin työttömyys keskusteluihin.
Voitko kuvitella, joku työkavereistasi on saattanut olla vankilassa.
Kukaan ei halua työskennellä vankilassa olleen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten jos onkin? Pelätäkö pitäisi jotain 25 vuotta sitten huumetuomiota istunutta reppanaa?
Naputtaa tietokonetta 24/7 työkseen ja asuu helsingissä. Minun leppäkarahka ongella on enemmän elämää perämetsässä.
Vierailija kirjoitti:
Vanginvartijat jne. työskentelevät joka päivä vankilassa parhaillaan olevien kanssa. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi nolata itseäsi enempää. Menee jo ala-arvoisen puolelle nuo yritelmäsi. Joku itsekunnioitus pitäisi trollipellelläkin olla.
Töihin! Nyt!
Haluatteko lisätä palstalle lisää työttömyys keskusteluja.
Minä lisään siihen nuo oletko koskaan kysynyt työkaverilta onko se ollut vankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vnkilassa oleet sentään varmaan tajuaa todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten jos onkin? Pelätäkö pitäisi jotain 25 vuotta sitten huumetuomiota istunutta reppanaa?
Noloa, että on ollut vankilassa.
Sinä kumarrut sairaalan eteen pidellen kylttiä "työskentelen ruokapalkalla".