En ymmärrä ihmistä, joka ei koskaan edes halua lähteä etelän lämpöön
He vain kokevat arkea, samaa joka päivä. Varmaan pelkäävät jotain pahaa tapahtuvaksi. Näköalaton maailma on kamalaa, ei uusia kokemuksia mistään uudesta. Ei koske matkailua pelkästään, he roikkuvat nuoruudesta saakka samassa työpaikassa ja parisuhteessa hamaan hautaan saakka. Monet ovatkin mt-potilaita. He ovat eläviäkuolleita.
Kommentit (81)
Mistä sinä tiedät, että ihmiset, jotka eivät halua lähteä "edes etelän lämpöön", ajattelevat juuri noin? Minusta kuulostaa, että sinä ennemmin itse keksit, että noin niiden on ajateltava.
Ei kiinnosta etelän lämmöt. Kaupunkiloma on parempi.
Ap koittaa tulkita toisten elämää, ei taida osua oikein
Sössön sössön. Etelän lämpö ei avaa näköaloja eikä uusia kokemuksia.
Sitä paitsi sinä et päätä mitä ihmiset haluavat tai uskaltavat kokea.
Et ymmärrä muutenkaan mitään. Täysin turha aloitus.
No etelä houkuttaa, mutta voisin lähteä vaikka pohjoisnavalle. Yleensä täältä kylmästä lähdetään lämpöön. Utelias pitää olla, mieli virkistyy, aika pysähtyy uuden edessä. Ap.
Vierailija kirjoitti:
No etelä houkuttaa, mutta voisin lähteä vaikka pohjoisnavalle. Yleensä täältä kylmästä lähdetään lämpöön. Utelias pitää olla, mieli virkistyy, aika pysähtyy uuden edessä. Ap.
Vaikutat kuitenkin avauksesi perusteella aika ahdasmieliseltä.
Olen käynyt Etelä-Euroopassa, sekä Välimeren rannalla että suurkaupungeissa, ja pärjään paremmin pohjoisessa. Elimistöni ei kestä kuumuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ihmisiä jotka menevät etelän lämpöön eivätkä vietä lomiaan jäämeren rannalla tai vaikka islannissa.
Vietin yhden parhaista lomistani Huippuvuorilla. Jäämeri on kaunis, ja maisema näyttää siltä, kuin horisontin saisi kävelemällä kiinni. Upeaa.
Samaa mieltä kuin ap. Matkailu avartaa ja ne jotka tyrmää tämän väitteen, ei oo koskaan missään käyneetkään.
Miksi ihmeessä menisin kärsimään kaukomaiden helteisiin, kun kärsin helteistä jo täällä kotimaassakin? Ennemmin tuo maaninen pakkomatkustelu on mt-vaivaa, reissuun pitää päästä vaikka rahat eivät riittäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Etelä ei houkuta. Enemmän uteliaisuutta herättää vaikkapa Pohjois-Norja.
Minä en ymmärrä ihmisiä joita kiinnostaa muiden elämä ja tavat. Mutta se ei vaivaa minua koska minua ei kiinnosta oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin ap. Matkailu avartaa ja ne jotka tyrmää tämän väitteen, ei oo koskaan missään käyneetkään.
Oletkos muistanut matkustella kotimaassakin? Arvatenkin et, luulet sitä juntiksi vaikka asia on aivan päinvastainen.
Vierailija kirjoitti:
Sössön sössön. Etelän lämpö ei avaa näköaloja eikä uusia kokemuksia.
Sitä paitsi sinä et päätä mitä ihmiset haluavat tai uskaltavat kokea.
Et ymmärrä muutenkaan mitään. Täysin turha aloitus.
No kyllä esim Roomassa, Palermossa, Jumalten laaksossa, Madridissa, Carcassonnessa, Torinossa ja jopa Antibesissa (= kaikki etelän lämmössä) saa uusia kokemuksia ja näkemyksiä!
Ei etelä ole pelkkää Fugea🤣
Mä en ymmärrä mistä saatte kaiken tuon energian mennä sinne sun tänne. Jaksan just ja just käydä kaupassa, ehkä kävelemässä pakollisen 9000 askelta ja käyn suihkussa. Viikonloppuna pesen pyykit ja joskus näytän imuria nurkille. Se on jo riittävän raskasta elämää.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei ole pakko mennä etelään, voi myös mennä pohjoiseen, itään tai länteen.
Miksi Sinun tarvitsisi tämä asia ymmärtää? Kerro mieluummin, mitä asioita Sinä ymmärrät omasta mielestäsi?
Vihaan hellettä joten etelän lämpö olisi mulle jotain aivan helvettiä. Käyn kyllä välillä kaupunkilomalla mutta en etelässä.
Pahin painajaiseni olisi elää yllätyksetöntä ydinperhe-elämää jossakin Kehä 3:n ulkopuolella omakotitalossa ja käydä pakettimatkoilla etelässä koulun loma-aikoina.
Mä en ymmärrä ihmisiä jotka menevät etelän lämpöön eivätkä vietä lomiaan jäämeren rannalla tai vaikka islannissa.