Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmistä, joka ei koskaan edes halua lähteä etelän lämpöön

Vierailija
13.12.2024 |

He vain kokevat arkea, samaa joka päivä. Varmaan pelkäävät jotain pahaa tapahtuvaksi. Näköalaton maailma on kamalaa, ei uusia kokemuksia mistään uudesta. Ei koske matkailua pelkästään, he roikkuvat nuoruudesta saakka samassa työpaikassa ja parisuhteessa hamaan hautaan saakka. Monet ovatkin mt-potilaita. He ovat eläviäkuolleita. 

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkea siellä etelässäkin eletään. 

t. puolet vuodesta Espanjassa

Vierailija
62/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa hikoilla niin voihan sitä mennä saunaan. Paljon helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on käynyt vain Kanariansaarilla pakettimatkalla ja kuvittelee nyt olevansa kovinkin avarakatseinen ja kokenut matkaaja :D:D:D

Vierailija
64/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää kuumasta. Enkä siitä, että on lämpimässä ja rysähtää pilkkopimeys päälle iltakuudelta. Enkä varsinkaan kännäävistä turisteista. Näen ihan tarpeeksi puliukkoja ja -akkoja tässä kotikylässäkin. Yök!

Vierailija
65/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sössön sössön. Etelän lämpö ei avaa näköaloja eikä uusia kokemuksia.

Sitä paitsi sinä et päätä mitä ihmiset haluavat tai uskaltavat kokea.

Et ymmärrä muutenkaan mitään. Täysin turha aloitus.

No kyllä esim Roomassa, Palermossa, Jumalten laaksossa, Madridissa, Carcassonnessa, Torinossa ja jopa Antibesissa (= kaikki etelän lämmössä) saa uusia kokemuksia ja näkemyksiä!

Ei etelä ole pelkkää Fugea🤣

Mä oon käynyt "etelässä" mm. Madridissa, Roomassa, Torinossa ja Ranskan Rivieralla talvella (marras-helmikuussa). En jaksais niitä kuumalla säällä. 

Tämä on totta myös - etelään voi mennä kuumimman kauden ulkopuolellakin:) Itsekin matkustan ympäri vuoden, nyt taas menossa "etelään"

Vierailija
66/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin lämpöön? Malagassa on tällä hetkellä +8 astetta. En kutsuisi lämmöksi. 

Vierailija
67/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin ap. Matkailu avartaa ja ne jotka tyrmää tämän väitteen, ei oo koskaan missään käyneetkään. 

Oletkos muistanut matkustella kotimaassakin? Arvatenkin et, luulet sitä juntiksi vaikka asia on aivan päinvastainen.

Mua myös huvittaa nämä ihmiset jotka ylimielisesti hokevat matkailun avartavan. Maataan kerran pari vuodessa viikko rannalla tai hotellin altaalla. Parina päivänä käydään kiertelemässä jotain kojuja joissa myydään turreille krääsää.

Samat ihmiset ei todellakaan matkusta kotimaan upeissa kulttuurikohteissa, koska se on "tylsää ".

Se siitä ajattelun avartamisesta.

Vierailija
68/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin ap. Matkailu avartaa ja ne jotka tyrmää tämän väitteen, ei oo koskaan missään käyneetkään. 

joo, mutta ei sen matkailun tarvitse olla mitään tylsiä ja mitäänsanomattomia etelänlomia, hyi yök.

olen sen verran käynyt niillä etelänlomilla, että tiedän että enää en halua. Ihan päiväntasaajan toisella puolenkin ja asunut yhdessä länsimaassa. Mulle on ihan ok, että en käy missään.

Vierailija
69/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähteä sinne minne ei halua ? En ole ikinä halunnut mihinkään lämpimään, kylmä on minun juttu 

Vierailija
70/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä lämpimästä eli 23-26 asteesta, en helteestä. Ulkomaan matkailusta en välitä enää pätkääkään, olen käynyt muutamassa etelä-euroopan ja pohjois-afrikan maassa eli siitä ei ole kyse ettenkö tietäisi millaista sielä on. Mikään rannalla makoilu ei vain kiinnosta saatika turistirysäkaupat.

Minulla ulkomaan matkailu nimenomaan avasi silmät miten täydellinen maa suomi on. Luonto on runsasta ja puhdasta. On turvallista ja hyvä olla. 

Minusta jos kotonaan ei viihdy niin kannattaa miettiä onko se koti mieluinen.

Vierailija
71/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää kuumasta. Enkä siitä, että on lämpimässä ja rysähtää pilkkopimeys päälle iltakuudelta. Enkä varsinkaan kännäävistä turisteista. Näen ihan tarpeeksi puliukkoja ja -akkoja tässä kotikylässäkin. Yök!

Tuon pimeyden suhteen olen erilainen.

Itse inhoan Suomen hämärästä hämärään 6kk. Mutta valon ja pimeän selkeä raja on ihana! Tälläkin hetkellä etelänkodissa tulee valoisaa 7.30 ja pimeää 17.30. Tuossa välissä on 10h hehkuvan kirkasta päivänvaloa.

Kännisiä paikallisia en ole koskaan nähnyt ja turisteja ei juurikaan käy. Viime toukokuussa oli viinijuhlissa 4 suomalaista jotka eivät ymmärtäneet että viini syljetään maistelussa pois eikä juoda. En sitten tiedä missä kunnossa olivat myöhemmin, kuitenkin 300 viiniä maistelussa. 

Vierailija
72/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

meän ukko sano, että heti lähetään ulkomaanmatkalle, kun sieltä saahaan ne ulkomaalaiset poies. niistä on vaan haittaa ja riesaa. 

Vierailija
73/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No etelä houkuttaa, mutta voisin lähteä vaikka pohjoisnavalle. Yleensä täältä kylmästä lähdetään lämpöön. Utelias pitää olla, mieli virkistyy, aika pysähtyy uuden edessä. Ap. 

Tule sitten tänne Italiaan nyt. Täällä on yöllä pakkasta ja päivällä sataa räntää. Siinä sulle etelän lämpöä riittämiin. Enkä asu Pohjois-Italiassa vaan etelä-Italiassa.

Vierailija
74/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: En ymmärrä.

Vierailija
75/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No etelä houkuttaa, mutta voisin lähteä vaikka pohjoisnavalle. Yleensä täältä kylmästä lähdetään lämpöön. Utelias pitää olla, mieli virkistyy, aika pysähtyy uuden edessä. Ap. 

Tule sitten tänne Italiaan nyt. Täällä on yöllä pakkasta ja päivällä sataa räntää. Siinä sulle etelän lämpöä riittämiin. Enkä asu Pohjois-Italiassa vaan etelä-Italiassa.

Pohjois-Italiassa vielä ensiviikolla 10 astetta, auringossa tarkenee istua ulkona. Yöllä nollassa

Vierailija
76/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos arki on hyvää, niin mitä se haittaa vaikka sama toistuisi.

Tämä! Oma arkeni on seesteistä ja mielekästä. Kaikki vapaa-aika on omaa aikaa. Olen jonkin verran matkustellut, mutta en varsinaisesti kokenut sitä rentouttavana. Oli ihan mielenkiintoista nähdä erilaisia paikkoja ja ihmisiä, mutta pidän sen verran omasta rauhallisesta ja seesteisestä arjestani, että koen sen rentouttavampana kuin matkustelun. 

Vierailija
77/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki lämpö ois huippu juttu mutta: en pidä matkustamisesta, ei ole kyllä varaakaan, pelkään että mut ryöstetään tai saan jonku järkyn ripulin. Ikävä kyllä olen myös olosuhteiden pakosta paikalleni jämähtänyt, johon toki haluan muutosta mutta itsestä riippumattomista syistä ei mahdollista tällä hetkellä. Olen myös mt-syistä eläkkeellä. Osui ja upposi🤣

Vierailija
78/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraovessa on vapaana 340 asuntoa Helsingistä tuolla yksinasuvan rajalla eli 715 eurolla. Siitä alkuun. 

Vierailija
79/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä mistä saatte kaiken tuon energian mennä sinne sun tänne. Jaksan just ja just käydä kaupassa, ehkä kävelemässä pakollisen 9000 askelta ja käyn suihkussa. Viikonloppuna pesen pyykit ja joskus näytän imuria nurkille. Se on jo riittävän raskasta elämää.

Toimii just toisin päin. Kun matkustaa, siitä saa energiaa siihen tavalliseen arkeen. 

Vierailija
80/81 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin tuon ajatuksen, jotkut ihmiset ei joko halua tai osaa tehdä muuta kuin olla kotona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme