En ymmärrä ihmistä, joka ei koskaan edes halua lähteä etelän lämpöön
He vain kokevat arkea, samaa joka päivä. Varmaan pelkäävät jotain pahaa tapahtuvaksi. Näköalaton maailma on kamalaa, ei uusia kokemuksia mistään uudesta. Ei koske matkailua pelkästään, he roikkuvat nuoruudesta saakka samassa työpaikassa ja parisuhteessa hamaan hautaan saakka. Monet ovatkin mt-potilaita. He ovat eläviäkuolleita.
Kommentit (81)
Matkailu on kivaa ja mielenkiintoista, mutta ei silloin jos on niin kuumaa ettei jaksa tehdä mitään. Tuo "etelän lämpö" on sitäpaitsi kiertoilmaisu, joka oikeasti tarkoittaa "halpaa alkoholia".
Monet etelän lomakohteet on niin turisteille rakennettuja ja niin kliinisiä että oma kotikaupunki alkaa tuntua eksoottiselta niihin verrattuna. En myöskään pidä erityisemmin lämmöstä enkä halua altistaa ihoani turhaan uv-säteilylle. Lisäksi rakastan arkeani eikä mulla ole tarve paeta sitä mihinkään. Jos sulla on jatkuvasti tarve paeta arkeasi, miettisin, mistä tämä johtuu ja voisiko asialle tehdä jotain. Ei nimittäin kuulosta kovin kivalta elämältä.
Vierailija kirjoitti:
Pahin painajaiseni olisi elää yllätyksetöntä ydinperhe-elämää jossakin Kehä 3:n ulkopuolella omakotitalossa ja käydä pakettimatkoilla etelässä koulun loma-aikoina.
Perhe-elämä ei ole koskaan yllätyksetöntä. Voi kun olisikin.
Ei kai matkustaminen ole yhtä kuin etelän lämpöön lähtö.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin ap. Matkailu avartaa ja ne jotka tyrmää tämän väitteen, ei oo koskaan missään käyneetkään.
Se jonka mielestä matkailu on yhtä kuin "etelän lämpöön" ei kyllä kauheasti ole avartunut.
Vierailija kirjoitti:
Pahin painajaiseni olisi elää yllätyksetöntä ydinperhe-elämää jossakin Kehä 3:n ulkopuolella omakotitalossa ja käydä pakettimatkoilla etelässä koulun loma-aikoina.
Oma painajaiseni olisi olla ihminen, joka tuollaisten yksittäisten seikkojen perusteella kuvittelee pystyvänsä lokeroimaan muita. Tuo on elämäntilanne, ei ihmisen ominaisuuksien kuvaus.
Miksi pitäisi mennä lämpöön, kun täälläkin on kesällä aivan hautovan kuuma? Mitä siellä edes tekisi muuta kuin istuisi kalsareissa ja sandaaleissa punakoine nenilleen imemässä jotain juomaa? Ei ole minun juttuni.
Vierailija kirjoitti:
Matkailu on kivaa ja mielenkiintoista, mutta ei silloin jos on niin kuumaa ettei jaksa tehdä mitään. Tuo "etelän lämpö" on sitäpaitsi kiertoilmaisu, joka oikeasti tarkoittaa "halpaa alkoholia".
Niinkö??
Me asumme/lomailemme viinitilojen ympäröimänä emmekä ole alkoholin tissuttelijoita. Drinkillä käydään ehkä 3x vuodessa (siis 1 drinkki per käynti) vaikka se maksaa pikkusuolaisineen 5e.
Se että halpaa juomaa on saatavilla ei tarkoita että sitä pitää juoda. Ehkä jotkut Kultahietikon tai Fugen lomailijat ovat erilaisia??
Vihaan aurinkomatkoja. Rumia paikkoja, rumia hotelleja, alkoholia ja aurinkoa. Todella tylsää.
Pidän kaupunkilomista. Kulttuuria, ravintoloita ja muuta kivaa. Suurkaupungit ja ne vähän pienemmät.
Kiva jos aurinko paistaa muttei liikaa, en pidä helteestä.
Etelän lämpö on nykyään tappohelle. Ilmastokriisi nääs.
Touko-syyskuussa ei kannata etelään mennä. Suomenkin helteet räjähtää kohta käsiin. Se on sitten islanti käljellä.
Suomen kesäkin minulle liian helteinen niin en hitto soikoon lämpöön tämän enempää kaipaa. Kaupunkilomilla olen käynyt mutta eipä nekään enää kiinnosta. On todellakin monta asiaa jotka ajattelua ja käsityksiä avartavat. Ovat vieläpä ekologisesti kestävämpiä tapoja avartua. :)
Eikö ulkomailla voi lomailla muillatavoin kuin etelänmatkoilla?
Kaks kertaa ollu etelänlomalla ja ne on ollu ankeimmat lomat. Mielummin joko kaupunkiloma tai kiertomatka vuokra-autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan aurinkomatkoja. Rumia paikkoja, rumia hotelleja, alkoholia ja aurinkoa. Todella tylsää.
Pidän kaupunkilomista. Kulttuuria, ravintoloita ja muuta kivaa. Suurkaupungit ja ne vähän pienemmät.
Kiva jos aurinko paistaa muttei liikaa, en pidä helteestä.
Noitten ääripäitten väliin mahtuu miljoonia ihania paikkoja jopa "etelässä".
Olen tehnyt yli 100 matkaa mutta niistä vain 3-4 "rantalomaa", viimeisin Euroopassa v 92, Aasiassa v 12. Lämmöstä pyrin kyllä nauttimaan aina, vihaan kylmyyttä!
Sinulle kokeminen on asioiden ulkoista töllistelyä. Onko sinulla henkistä, sisäistä maailmaa? Ei taida olla.
Koko maailman voi nähdä edes katsomatta ulos ikkunasta, sanoi Laotse.
Nämä "en ymmärrä" -aloitukset, joissa ei ymmärretä erilaista elintapaa tai arvomaailmaa kuin itsellä on, ovat tosi ahdasmielisiä. Minäkin elän tavallani, mutta en oleta, että se muille juuri oikea tai tyydytystä tuova tapa elää. Tuo etelän lämpö on esim. itselleni aika surkea motiivi matkustaa. Ehkä sitten, kun olen 70 v ja ei jaksa muuta kun kävellä rantakadulla ja olla uima-altaalla. Sitä ennen on jo matkusteltu ihan muista syistä kuin etelän lämmöstä esim. käyty Kiinan muurilla ja Perussa Machu Picchulla, USAssa muutamaan otteeseen...
Et ymmärrä että kaikki ihmiset eivät ajattele niinkuin sinä? No voi, en pysty auttamaan jos et kerran ymmärrä. Vauvapalstalla taivastelu auttaa?
Moni puhuu etelän lämmöstä, mutta sitten ne nukkuu 20 asteisessa ilmastoidussa huoneessa, syö 20 asteisessa ilmastoidussa aulassa/ravintolassa, ajelee ympäriinsä 20 asteisessa ilmastoidussa autoissa ja shoppailee 20 asteisissa ilmastoiduissa kaupoissa, jne.
Eikö ne ymmärrä, että täällä olisi ollut tuo sopiva 20 ihan itsestään, ilman mitään ilmastointilaitteita?
Minua ei saa etelän lämpöön mistään hinnasta, mutta en tarvitse siihen ap:n ymmärrystä.
Minä taas en ymmärrä niitä, ketkä sijoittavat kotiin miljoonan mutta ovat aina töissä ja kun ovat lomalla, ovat jossain matkoilla, eikä käytännössä koskaan siellä kotona?
Jos se unelmien paikka ja koti on saavutettu ja siihen on koko omaisuus ja työpanos sijiotettu, miksi siitä ei nautita?
Vähän sama asia kuin se super kallis auto, joka seisoo 99.75% ajasta parkkiruudussa ja arvo tippuu satasen tunti.
Jahas, vakiotrolli taas aloittajana. Tuntee jo tuon kirjoitustavan.
Itkee itsensä uneen öisin.