Yle : Kissojen vapautta liikkua ulkona käsitellään eduskunnassa
Miksi tästä ei saa keskustella, miksi poistetaan?
Kommentit (493)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 9 vuotias kolli, joka kevättalvisin selvästi masentuu, ennen kuin pääsee ulkoilemaan lämpimien kelien saavuttua.
Kissa on ulkoillut itsenäisesti pienestä asti ja tulee ulkoilemaan niin kauan, kuin haluaa.
Miten tuotakin lakia aiotaan valvoa? Asumme pientalo-alueella, jossa on muitakin ulkoilevia kissoja kesät talvet.
Anna masennuslääkettä.
Metsästysseurat muinoin lopettivat kissoja, jotka olivat etäällä taloista. Niillä oli oikein kilpailu keskenään ja paras metsästäjä sai jonkin palkinnon. Todisteeksi tuloksista kelpasi kissan häntä. Luulisinpa, että tuollainen metsästäjäporukka löytyy joka kunnasta. Tavallaan ilmaista omavalvontaa.
Tämä kuulostaa mukavalta. 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden kissaviha-ketjujen takana on todella pakkomielteinen psykopaatti. Se on päättänyt että kissat pitää hävittää ja lietsoo kissavihaa minkä kerkeää.
Mitä itket? Pidä kissasi sisällä niin ne ei kuole.
Jos mulla olisi kissa niin pitäisin sitä ulkona, että kissavihaajaa saisi itkeä.
Kaikki me kuollaan joskus. Joskus se kissavihaajan elämä voi olla myös lyhyempi erinäisistä syistä. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden kissaviha-ketjujen takana on todella pakkomielteinen psykopaatti. Se on päättänyt että kissat pitää hävittää ja lietsoo kissavihaa minkä kerkeää.
Jos mulla olisi kissa niin pitäisin sitä ulkona, että kissavihaajaa saisi itkeä.
Kaikki me kuollaan joskus. Joskus se kissavihaajan elämä voi olla myös lyhyempi erinäisistä syistä. 🙂
Niinpä. Kissanvihaajan voi ottaa kiinni, heittää järveen ja tehdä siitä rukkaset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me kuollaan joskus. Joskus se kissavihaajan elämä voi olla myös lyhyempi erinäisistä syistä. 🙂Niinpä. Kissanvihaajan voi ottaa kiinni, heittää järveen ja tehdä siitä rukkaset
Et uskaltaisi tehdä minulle mitään. Tulen ja laitan kattisi säkkiin nenäsi edessä. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me kuollaan joskus. Joskus se kissavihaajan elämä voi olla myös lyhyempi erinäisistä syistä. 🙂Niinpä. Kissanvihaajan voi ottaa kiinni, heittää järveen ja tehdä siitä rukkaset
Rikosilmoitus tehty uhkailusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et uskaltaisi tehdä minulle mitään. Tulen ja laitan kattisi säkkiin nenäsi edessä. 🤣
En kuule pelkää tuommosta säälittävää plösöä jonka elämän sisältö on lietsoa kissavihaa.
Voisin ottaa vastaan vaikka elinkautistuomion tuosta hyvästä. Kissat kiittää.
olipas hyva analyysi. vaikka taidettiin jo poistaa
Vierailija kirjoitti:
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että aloite eteni. Kissat ovat arvokkaita eläimiä, jotka ansaitsevat turvallisen elämän ilman vapaana juoksentelun vaaroja (autot, muut eläimet, jotkut ihmiset).
T. Kahden löytökissan bonusemo
Kaikki kissat eivät sopeudu ja voi hyvin sisäkissana (tai valjaissa ulkoillen, mikä ei tosiaan ole ihan joka kissan huvi.). Eikö nekin kissat ole arvokkaita ja niidenkin hyvinvointi kiinnosta ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole niin ahkera hiekkalaatikossa leikkijä kuin kissavihaaja. Aina sama horina. Linnut ja hiekkalaatikot.
Lintu on vaikea saalis kissalle. Linnuilla on tarkka näkö, eikä kaikki kissat kiipeä puihin.
Lintuja kuolee valtavat määrät ihmisten pyydyksiin, ikkunoihin ja metsien hakkuuseen. Taudit ja ilmasto on suuri lintujen hävittäjä.
Laissa sanotaan ettei koira ja kissa saisi mennä rannoille, toreille ja kuntopoluille. Kissaa ei edes nuo paikat kiinnosta. Koiria sen sijaan ulkoilutetaan noissa kaikissa. Muuten kissa saa olla vapaana, tässä ei ole mitään epäselvää.
Tämä.
Hiekkalaatikkossa pitäisi olla kansi. Onhan siellä linnunpaskaa ja muuta roskaa.
Ei ihme miten tässä maassa rehottaa väkivalta niin ihmisiä kuin eläimiä kohtaan kun lukee näitä kirjoituksia. Mikä ihmisiä vaivaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin pelkäät. Mitä luulet minun tekevän kissoja vapaana pitävälle idiootille jos minä tapan viattomia kissoja? En vihaa kissoja. Vihaan kissoja vapaana pitäviä omistajia.
Kukaan ei nillitä huumeruiskuista hiekkalaatikolla..Kissa vaan on pahis.
Ihan sairasta tekstiä täällä. Ilmoitin koko ketjun asiattomaksi, toivottavasti poistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Naapuri ei pitänyt kissaansa kiinni Loukutin sen ja vein sen löytöeläimenä
Ei meitä koskaan häirinneet naapurin kissat vaikka olivat leikkaamattomiakin. Meillä oli myös iso hiekkalaatikko, mutta ei tullut mielenkään että olisi mihinkään loukutettu. Ei siellä edes joka päivä leikitty. Suomen kesä on aika lyhyt.
Sairaita te olette. Sinä tiesit kissan omistajan joten valehtelit eläinsuojelussa puhuessasi löytökissasta.
Neeg gerit saa liikkua vapaasti
Nyt on aika huonot kelit kissanvihaajankin leikkiä hiekkalaatikossa
Tehkää hyvä työ tappamalla vapaana liikkuvat kissat.
Pikkulinnut kiittää! 🥰
Vierailija kirjoitti:
Tehkää hyvä työ tappamalla vapaana liikkuvat kissat.
Pikkulinnut kiittää! 🥰
Tapan koirat.