Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: torstaista on tullut etätyöläisille uusi perjantai: "ei kukaan oikeasti perjantaina tee töitä"

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se, tekeekö työn etänä vai toimistolla vaikuttaa työn tärkeyteen? En pidä omaa työtäni sinänsä mitenkään merkityksellisenä, mutta samat työt teen kotona kuin toimistollakin. Joskus on hiljaisia päiviä, joskus taas ei.

En koe olevani vastuussa siitä, että työnantajallani ei ole joka päivä koko päiväksi töitä, silloin on aikaa tehdä kotihommia tai ulkoilla työpäivän aikana. 

Minulle työnantajani maksaa osaamisestani ja siitä, että teen työni, ei tunneista jotka vietän koneen ääressä.

Saanko kysyä että mitä teet työksesi kun pystyt tekemään työn myös kotona? Eikai se työantaja maksa osaamisesta vaan tuottavuudesta, työntekijän pitää tuottaa rahaa talolle sen verran että sitä on kannattavaa pitää töissä. Ehkä julkisella puolella työnantaja voi maksaa osaamisesta koska julkisella puolella ei ole mitään väliä paljonko yr

Teen töitä rahoitusalalla, taustahommissa ilman myyntivastuuta. Eli käytännössä tiimini on vain kuluerä, jota ilman yksikään kauppa ei päätyisi maaliin. Lisäksi hoidamme mm. viranomaisraportointia jne.

Tämän takia myynnin hiljaisempina aikoina minullakin on rauhallista mutta toisaalta taas kun on kiire töitä tehdään kellon ympäri.

Kuuluu, ja on aina kuulunut työn luonteeseen.

Vierailija
82/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy lisää, miksi etätyöt pitäisi kieltää kokonaan.

Miksi? Tosiasia on se, että työpaikalla hyvin usein vain pyöritään ja ollaan tekevinään töitä. Tämä on nähty monessa paikassa, enkä tiedä mitä hyvää siinä on.

Siis nykyään toimistolla tehdään tosi vähän töitä, kun käydään kahvilla ja kysellään kuulumisia. Hommat tehdään kunnolla etätöissä. Toimistopäivät ovat ihan pilipalipäiviä nykyään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia kenellekään ei olisi haittaa neljäpäiväiseen työviikkoon siirtymisestä. Työn suhteellinen tuottavuus kasvaisi, ja töitä olisi entistä useammalle. 

Vierailija
84/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei työttömät ärsytä, mutta laiskat työläiset kylläkin. Tollaset pitäis potkii pihalle, ja ottaa ahkeria työttömiä tilalle

Onhan se työsuhde-etu, saada vapaata jopa päivä viikossa täydellä palkalla. Lisää rutkasti viikonlopun hyödyntämistä.

Mutta ansaitsetko sitä? No et todellakaan, ja oot vielä koko firman tehottomin työntekijä

Vierailija
85/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisätään vielä sen verran, että työnantajani todellakin maksaa osaamisestani. Olen ollut alalla yli 20 vuotta ja tunnen hyvin markkinat ja niiden toimintatavat, tiedän paljon mm. verotuksesta sekä alan lainsäädännöstä eli tilalleni olisi todella vaikea rekrytoida joku suoraan koulunpenkiltä. Nuoriakin on ollut meillä töissä ja sisäänajo kestää ihan vähintään puoli vuotta, silloin osaavat suunnilleen perustyön, mutta mielellään heitä ei vielä jätetä yksin hoitamaa  toimistoa esimerkiksi lomien aikana. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että olen aina vähintään puhelimen päässä, myös lomilla. Koska tämä sopii minulle saan myös kohtuullisen paljon vapautta siinä, hoidanko työni toimistolla vai etänä, kunhan kerran tai kaksi viikossa käyn näyttäytymässä.

Vierailija
86/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää 4 tuntia työviikkoa jäljellä, kyllä vielä aamupäivän töitä huomenna teen. Ihanaa, kun on aina pidempi viikonloppu.

Vierailija
87/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Tosiasia on se, että työpaikalla hyvin usein vain pyöritään ja ollaan tekevinään töitä. Tämä on nähty monessa paikassa, enkä tiedä mitä hyvää siinä on.

I bästa (värsta) fall har arbetsplatsen någon fredags pub efter arbetstid eller kanske en halvtimme redan på arbetstid  (börjar 16:30) som är frivillig, men alla antas delta. Dessa är jättehejsan och speciellt för dem som skall köra bil hem för att börja veckoslutsfirandet. Vad är roligare än att sitta på arbetsplatsen på fredag kväll och titta på arbetskompisarnas supande?

Vierailija
88/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyötä tekevillä tosi tärkeä työ kun voivat vaan kotona tehdä "töitä". Yrityksissä on nykyään aivan liikaa näitä tietokoneen näpyttelijöitä ja työntekijöitä aivan liian vähän tekemässä rahaa sille firmalle ja tietokoneen näpyttelijöille.

Me tietokoneen näpyttelijät huolehdimme taustalla, että siellä "kentällä" hommat sujuvat mahdollisimman hyvin. Tuemme järjestelmäongelmissa, hoidamme talousasiat, huolehdimme lakisääteisistä velvollisuuksista, kehitämme tuotteita, markkinoimme jne.

Ja jostain syystä ainoa "uudistus" mitä keksitte on, että laatu heikkenee ja määrä vähenee:DD

Vierailija
89/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen päivä ainakin meillä. Etänä tai toimistolla, ei väliä. Pe iltapäivällä teen ne hommat, joita en ole ehtinyt aikaisemmin viikolla tehdä. 

Vierailija
90/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisätään vielä sen verran, että työnantajani todellakin maksaa osaamisestani. Olen ollut alalla yli 20 vuotta ja tunnen hyvin markkinat ja niiden toimintatavat, tiedän paljon mm. verotuksesta sekä alan lainsäädännöstä eli tilalleni olisi todella vaikea rekrytoida joku suoraan koulunpenkiltä. Nuoriakin on ollut meillä töissä ja sisäänajo kestää ihan vähintään puoli vuotta, silloin osaavat suunnilleen perustyön, mutta mielellään heitä ei vielä jätetä yksin hoitamaa  toimistoa esimerkiksi lomien aikana. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että olen aina vähintään puhelimen päässä, myös lomilla. Koska tämä sopii minulle saan myös kohtuullisen paljon vapautta siinä, hoidanko työni toimistolla vai etänä, kunhan kerran tai kaksi viikossa käyn näyttäytymässä.

No voi j.umankavita, kyllä on ego paisunu jollain. Markkinoistahan seuraa kun vähän vaan nettii avaa, ja lainsäädännöstä ja verotuksesta löytyy kattavat artikkelit netissä. Tollanen kömpelyyspulju, jossa jo perusasiat tuottaa vaikeuksia saakin mennä konkkaan

Vierailija
91/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jokainen minuutti etätyössäkin pitää kirjata joko asiakkaalle laskutettavaksi työksi tai selitys laittaa, että mitä on tehnyt, kun sitä ei voi laskuttaa, ei moraali anna periksi lusmuilla. Kotona kahvitauot ovat max 5 minuuttia, mutta toimistolla saattaa mennä puolikin tuntia per tauko. Pomo istuu siellä myös meidän kanssa.

Vierailija
92/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaalta olen etätöissä lusmuillessani saanut palautetta, että olen talon tuotteliain työntekijä.

Kyllähän sitä jaksaa paremmin, kun voi nousta suoraan työpisteelle, ja työpäivän jälkeen ei tarvitse matkustaa kotiin. Enkä ole ikinä sairaana, kun työkaverit ei pärski vieressä.

Miksiköhän ihmiset alistuvat ilmaiseksi kulkemaan työpaikalle? Outoja lampaita.

Vierailija
93/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy lisää suhtautua Helsingin Sanomien uutisointiin kriittisesti. Kysessä on ties kuinka mones juttu, jossa demonisoidaan etätyötä ja kyseenalaistetaan etätyötä tekevien moraali ja tuloksellisuus. 

No onhan se selvää kenen lauluja hesari on viime aikoina laulanut. Nyt työntekijät halutaan pakottaa toimistolle -> boostia julkiselle liikenteelle, lounasravintoloille, kahviloille, vaatekaupoille jne. Etätyöläiset ostavat tavarat netistä esim suoraan Saksasta. Lomalla lähtevät ehkä ulkomaille. Kotimainen kysyntä sakkaa liikaa.

Vierailija
94/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi j.umankavita, kyllä on ego paisunu jollain. Markkinoistahan seuraa kun vähän vaan ne

Jepjep, markkinaa on helppo seurata ja varmaan tuosta vaan tiedät miten Intiassa tai Thaimaassa tehty osakekauppa selvitetään, mitä mahdollisia veroja kauppaan liittyy jne. Niin kuin sanoin, en pidä työtäni tärkeänä, mutta koska olen tehnyt sitä niin pitkään olen matkan varrella oppinutkin jotain.

Varmasti osaat myös hakea asiakkaiden maksavat lähdeverot takaisin jne.

Työnantajani arvostaa osaamistani eikä ole mitenkään menossa nurin.

Vierailija
95/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on.

Vierailija
96/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tällainen puolustelu jopa heikentää asemaasi neuvotteluissa. Intoimoinen kiihko etätöihin ja oman työsuorituksen ylistys kertoo, että sinulla on jotain salattavaa.

Vierailija
97/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
98/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on kyllä etätyössä seurantaohjelmat josta tietää kokoajan mitä kukin on tekemässä. Ja jos ei tee koneella niin menee "poissa töistä" -tilaan. Ei etätöissä näiden systeemien ansiosta pysty lusmuilla. Koko ajan joutuu klikkailla mitä tehtävää milloinkin tekee seurantaohjelmaan ja ne näkee online..

Vierailija
99/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä noissa etätöissä jotakuta nakertaa. On pelit ja vehkeet millä saadaan yhteydet ympäri maailmaa ja hommat hoituu kotona tietokoneella siinä kuin toimistollakin. Jotkut varmaan lusmuilee, mutta niin ne samat tekisivät toimistollakin. 

Vierailija
100/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari unohtaa tahallaan, etteivät kaikki etätyötä tekevät ole töissä julkisella sektorilla ja siksi yleistää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi