HS: torstaista on tullut etätyöläisille uusi perjantai: "ei kukaan oikeasti perjantaina tee töitä"
Kommentit (192)
Ja voi sitä harmitusta kun oon tehny pari päivää sisään jotta jouluna voin viikon lepäillä.
it, konsulttihommissa jo yli 10v
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy lisää, miksi etätyöt pitäisi kieltää kokonaan.
Kun kerran palkat ovat jääneet jälkeen suhteessa hintoihin ja yrityksen johtoon nähden, niin työntekijät sitten hakivat kompensaation työntekoa vähentämällä ja tekemällä sen joustavammaksi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä noissa etätöissä jotakuta nakertaa. On pelit ja vehkeet millä saadaan yhteydet ympäri maailmaa ja hommat hoituu kotona tietokoneella siinä kuin toimistollakin. Jotkut varmaan lusmuilee, mutta niin ne samat tekisivät toimistollakin.
Harvemmin olen kuullut tuotavan ilmi etätöiden olevan ilmasto- ja ympäristöteko. Se kertoo, ettei päättäjiä oikeasti kiinnosta ympäristö pätkääkään.
Meidät halutaan pois kotoa kuluttumaan. Toimistopäiviä varten tarvitsee kampaajaa, jotta tukka pysyy edustavana, meikkejä, uusia vaatteita säännöillisesti jne. Lisäksi työmatkalla voi tarttua mukaan heräteostoksia, ehkä käytyä kahvilassa kaverin kanssa jne. Etätyöläiset ei kuluta tarpeeksi ja bussit sekä uudet kalliit ratikat kulkee vajaa käytöllä. Pitäähän ne pikaratikat jollain saada perusteltua, kun niihin on miljoonia investointu. Ja se Orpon junakin tarvitsee matkustajia.
Teen lähes 100-prosenttista etätyötä, mutta en todellakaan lomaile perjantaisin. Työtavoitteet ja -vaatimukset ovat niin kovat, että töitä tehdään keskimäärin 7,5 tuntia joka päivä maanantaista perjantaihin. Voin itse valita työaikani: se alkaa klo 7-9:30 välillä ja päättyy 14:30-18 välillä. Joskus teen lyhyempää ja joskus pidempää päivää, mutta perjantaisin on tavallinen työpäivä aivan niin kuin esim. maanantaina tai tiistainakin.
Vierailija kirjoitti:
Aika suhteellista miten monessa työssä tuollainen on oikeasti mahdollista. Itsellä perjantai ei eroa muista työpäivistä. Tekemistä riittää, palavereita pyörii ihan normaalisti myös perjantaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika suhteellista miten monessa työssä tuollainen on oikeasti mahdollista. Itsellä perjantai ei eroa muista työpäivistä. Tekemistä riittää, palavereita pyörii ihan normaalisti myös perjantaisin.
Sama homma, aloita ma-pe klo. 8 ja lopetan klo. 17
Enemmän sitä toimistolla lusmuillaan perjantaisin. Olen seurannut kahvihuonetta kun työpiste vieressä; perjantaina aamukahvi alkaa 8.50 ja vikat kömpii takasin työpisteelle 9.35. Iltapäivällä kahvitauko alkaa 13.45 ja loppuu 14.45-15 siihen että monet kerää kamppeensa ja lähtee ulos ovesta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä perjantai ei kyllä näy muuten kuin että monet lopettavat aiemmin kuin muina päivinä.
Itsellä on mennyt parina päivänä tässä viikon mittaan vähän pitkäksi. Lopetan tänään kahdelta.
Perjantaisin tulee tehtyä melkeen enemmän töitä kun iso osa on "pekkasilla" niin saa tehdä rauhassa.
Ehkä tuo pitää paikkansa niissä kuuluisissa bullshit työpaikoissa, joiden tehtävien hyödyllisyys on samanlainen mysteeri kuin Severancessa.
Influensseri Marin esitti että siirrytään 4 päiväiseen työviikkoon, seuraajat seuraa.
Olen koronan myötä tehnyt jo useita vuosia pelkkiä etätöitä. Koskaan en ole saanut niin hyvää palautetta esimiehiltä työn tuloksista kuin viime vuosina.
Tänään aloitan aiemmin ja konjakkikahvit otan hyvän lounaan päätteeksi. Puoliltapäivin alkaa webinaari, jossa vain kuuntelu. Etäily perjantaisin on kivaa.
Etätyö sopii esi..alkoholisteille. Voi päivän mittaan tissutella. Esim.lääkärit! Eli kieltoon kaikki julkusen alan etätyöt, on ollut niin uskomattomia puhelinkontakteja! Eräskin tuttav a on aina reissussa etätöissä: ajaa autolla, lentokoneessa, kylpylässä, hotellihuoneessa- tekeekö silloin työtään?
Valitettavasti olen huomannut saman, viimeksi tänään. Asiakkaille palveluaika on klo 9-15 mutta suurin osa viisveisaa siitä ja häippäsee perjantaisin silloin kun itselle sopii. Etätöissä se on helppoa, vain Teamsiin viesti että hyvää viikonloppua, ja samalla oletetaan että joku muu palvelee asiakkaita sovitun ajan. Teemme siis noin 99% etätöitä ja pikkuhiljaa ruvennut v***maan se, että olen näköjään se jonka oletetaan päivystävän joka perjantai tuohon klo 15 asti (kaikkien työaika siis tuo sama, eli periaatteessa kenelläkään ei ole erioikeutta lähteä joka perjantai aikaisemmin). Tänään otti sen verran päähän, että lopetin työt itsekin klo 14 kun kaikki muutkin olivat lähteneet. Siellähän soittelevat asiakkaat kaikessa rauhassa eikä kukaan vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti olen huomannut saman, viimeksi tänään. Asiakkaille palveluaika on klo 9-15 mutta suurin osa viisveisaa siitä ja häippäsee perjantaisin silloin kun itselle sopii. Etätöissä se on helppoa, vain Teamsiin viesti että hyvää viikonloppua, ja samalla oletetaan että joku muu palvelee asiakkaita sovitun ajan. Teemme siis noin 99% etätöitä ja pikkuhiljaa ruvennut v***maan se, että olen näköjään se jonka oletetaan päivystävän joka perjantai tuohon klo 15 asti (kaikkien työaika siis tuo sama, eli periaatteessa kenelläkään ei ole erioikeutta lähteä joka perjantai aikaisemmin). Tänään otti sen verran päähän, että lopetin työt itsekin klo 14 kun kaikki muutkin olivat lähteneet. Siellähän soittelevat asiakkaat kaikessa rauhassa eikä kukaan vastaa.
Mitä ihmeen lastentarhapäiviä teette jos olette 9-14 töissä? Työpäivä kestää vähintään 8h. Jos yhdeksältä alkaa, ei ennen viittä lopetella, oli perjantai tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen lastentarhapäiviä teette jos olette 9-14 töissä? Työpäivä kestää vähintään 8h. Jos yhdeksältä
Meillä on liukuva työaika, tuo 9-15 kiinteä aika kun asiakkaita pitäisi palvella edes jonkun.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei työttömät ärsytä, mutta laiskat työläiset kylläkin. Tollaset pitäis potkii pihalle, ja ottaa ahkeria työttömiä tilalle
Älä puhu paskaa.
Kerrotko missä olet töissä, koska näinhän se ei todellakaan ole kuin pienellä lusmurivähemmistöllä.