Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: torstaista on tullut etätyöläisille uusi perjantai: "ei kukaan oikeasti perjantaina tee töitä"

Kommentit (192)

Vierailija
21/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
22/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa koville jos ei itse ole sellaisessa työssä jota voi tehdä etänä kun täytyy näitä aloituksia tehdä. Edelleen, kyllä se näkyy jos jää palkat maksamatta, kilometrikorvaukset maksamatta, laskut maksamatta, tarjoukset tekemättä, tilaukset tekemättä jne. Kaikkea tätä tehdään etänä. Myös perjantaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaisin nukun pitempään ja keitän ison määrä hyvää kahvia. Syön jotain parempaa aamupalaa ja virittäydyn tulevaan viikonloppuun. Toki pitää olla koneen ja puhelimen äärellä, jos vaikka pomo ottaa yhteyttä. Ehtii siinä kuitenkin siivoilla ja tehdä ruokaa. Iltapäiväkahvit otan muutamalla konjakilla ja viinerillä. Kyllä etätyö on kivaa. 

Vierailija
24/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen koko ajan etätöitä. Olen viimeksi käynyt toimistolla 3kk sitten. 

Vierailija
25/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt kahdesti koko vuonna.

Vierailija
26/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt kahdesti koko vuonna.

No ei meitäkään kukaan sinne pakota. Taisin hakea jonkun uuden näytön tms. 

Vierailija
27/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
28/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse olen sitä mieltä että jos työtä pystyy tekemään etänä niin se työ ei ole silloin tärkeää työtä, heidän palkkaa pitäisi tiputtaa 50% eli puolet pois palkasta ketkä voi tehdä työtä etänä. 

Vierailija
29/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muiden työpaikoilla seurata tehokkuutta?

Meillä ainakin seurataan paljonko sähköposteja tulee tehtyä ja missä ajassa yms.  Eli ei ole mahdollista etätyössä "laiskotella"

Vierailija
30/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elon Musk koronan jälkeen komensi kaikki teslan työntekijät työpaikoille ja sanoi "jos ei halua tulla niin voi mennä johonkin toiseen firmaan esittämään työntekoa!"

Vierailija
31/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että bkt kolisee ryminällä alas. Työn tuottavuus on romahtanut yhdessä työttömyyden ja inflaation kanssa= kuoleman spiraali.

Vierailija
32/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa etätyöläiset vaan katsoa netflixiä sohvalla ja välillä käydä liikauttamassa hiirtä jotta näkyy vihreä pallo teamsissa

jos työntaja ei tiedä mitä työntekkjä tekee, niin on aivan sama missä se istuu. Tuskin 2024 sellaista paskafirmaa enää on missä esimiehellä on aikaa kytätä toimistolla ihmisiä

Vierailija
33/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne kamerat on kun tarvittaisiin. Työkoneeseen kamerayhteys aina päällä niinkuin konttorillakin on nähtävissä koko ajan. 

Vierailija
34/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Kyllä tunnolliset ja osaavat työntekijät tekee ihan normaalisti töitä viisi päivää viikossa. Minä ainakin teen, etänä.

Vierailija
35/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyötä tekevillä tosi tärkeä työ kun voivat vaan kotona tehdä "töitä". Yrityksissä on nykyään aivan liikaa näitä tietokoneen näpyttelijöitä ja työntekijöitä aivan liian vähän tekemässä rahaa sille firmalle ja tietokoneen näpyttelijöille.

Vierailija
36/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö muiden työpaikoilla seurata tehokkuutta?

Meillä ainakin seurataan paljonko sähköposteja tulee tehtyä ja missä ajassa yms.  Eli ei ole mahdollista etätyössä "laiskotella"

Ei sinänsä tehokkuutta, riittää että hoitaa oman vastuualueensa. Työmäärä on yleensä varsin kohtuullinen, ehkä 1-2kk vuodesta on kiireisempää, mutta muulloin ennättää vähän laiskotellakin.

Vierailija
37/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on perjantaina rehkiä, kun lähipäivät kuluu länkytykseen. On kumminkin tietyt työt, jotka on saatava valmiiksi.

Vierailija
38/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se, tekeekö työn etänä vai toimistolla vaikuttaa työn tärkeyteen? En pidä omaa työtäni sinänsä mitenkään merkityksellisenä, mutta samat työt teen kotona kuin toimistollakin. Joskus on hiljaisia päiviä, joskus taas ei.

En koe olevani vastuussa siitä, että työnantajallani ei ole joka päivä koko päiväksi töitä, silloin on aikaa tehdä kotihommia tai ulkoilla työpäivän aikana. 

Minulle työnantajani maksaa osaamisestani ja siitä, että teen työni, ei tunneista jotka vietän koneen ääressä.

Vierailija
39/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyötä tekevillä tosi tärkeä työ kun voivat vaan kotona tehdä "töitä". Yrityksissä on nykyään aivan liikaa näitä tietokoneen näpyttelijöitä ja työntekijöitä aivan liian vähän tekemässä rahaa sille firmalle ja tietokoneen näpyttelijöille.

Me tietokoneen näpyttelijät huolehdimme taustalla, että siellä "kentällä" hommat sujuvat mahdollisimman hyvin. Tuemme järjestelmäongelmissa, hoidamme talousasiat, huolehdimme lakisääteisistä velvollisuuksista, kehitämme tuotteita, markkinoimme jne.

Vierailija
40/192 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendi näyttäisi olevan, että etätyö ei olekaan mittavissa määrin yrityksen etu. Amerikkalaiset firmat on kovin kieltämässä tai vähintään rajoittamassa sitä. Eihän nämä firmat itseään ammu jalkaan vaan ihan aidosti ovat arvioineet jatkuvan etätyön olevan yritykselle haitallista. No, mikä ongelma se on mennä sinne toimistolle esim 3pv/vko. Kyllähän valtaosa ihmisistä menee aamulla töihin ja palaa illalla. Ihmeellistä kitinää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi