Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilöauto seisoo 97% ajasta paikallaan

Vierailija
12.12.2024 |

Tutkimusten mukaan henkilöauto seisoo keskimäärin 97% ajasta paikallaan. Sitten jotkut laittaa siihen kymmeniä tuhansia 

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden hengen taloudessa vessa on vielä vähemmällä käytöllä. Pitäisköhän luopua kokonaan 😄

Vierailija
82/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät että auto on statusesine. Se nostaa omistajansa statusta siinä pihalla ollessaan.

Varmaat jotkut kateelliset/kommunistit noin ajattelevatkin.

Minulle autoista on sekä hupia että hyötyä, ihan sama mitä joku siitä ajattelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän parveketta huomattavasti vähemmän kuin autoa, mutta silti maksan myös parvekkeen olemassaolosta vaikka pärjäisin hyvin ilmankin.

Vierailija
84/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät että auto on statusesine. Se nostaa omistajansa statusta siinä pihalla ollessaan.

Ei vaan väline siirtymään paikasta A paikkaan B

Vierailija
85/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellisten valitusta.

Vierailija
86/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivänpaahdin seisoo minulla käyttämättä 99.999% ajasta. Silti oli minusta ihan hyvä ostos.

Maksoiko se 35 000 euroa?

Pointtihan tuossa autossa on se, että itseajavat autot, yhteiskäyttöautot ja auton vuokraus yhdessä julkisen liikenteen kanssa olisi monelle se järkevin ratkaisu!

Vierailija
87/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän parveketta huomattavasti vähemmän kuin autoa, mutta silti maksan myös parvekkeen olemassaolosta vaikka pärjäisin hyvin ilmankin.

Se parvekkeen arvo harvemmassa talossa romahtaa samalla tavalla lähelle nollaa noin 15 vuodessa, niin kuin auton arvolle käy.

Vierailija
88/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivänpaahdin seisoo minulla käyttämättä 99.999% ajasta. Silti oli minusta ihan hyvä ostos.

Leivänpaahdin maksaa 50€, auto 50t€

Leivänpaahtimella saa paahdettua leivän Autolla pääsee maailman ympäri.

Vierailija
89/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan saa slaagin, kun kerron minulla olevan moottoripöyrä, joka on paljon autoani kalliimpi. Ja se seisoo tallissa vähintään puolet vuodesta ja muullakin ajalla paljon.

Vierailija
90/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon on elämä mallillaan kun on Matsa pihassa ja pitsa mahassa!

Vierailija
91/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan saa slaagin, kun kerron minulla olevan moottoripöyrä, joka on paljon autoani kalliimpi. Ja se seisoo tallissa vähintään puolet vuodesta ja muullakin ajalla paljon.

Veikkaan että hän haluaisi kieltää moottoripyörät.

Itsellä on 150k€ maksanut kangaskattoinen avoauto -oi että mikä turhake!

En ole hetkeäkään sen hankkimista katunut.

Vierailija
92/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiskäytössä henkilöautohan ei koskaan tuota mitään, ajettiinpa sillä tai ei, joten seisonta-ajalla ei ole merkitystä. Pikemminkin ajaminen aiheuttaa vain kuluja, joten eipä kannata ihmetellä että auto seisoo suuren osan ajasta ajamatta.

Vierailija
93/116 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointtihan tuossa autossa on se, että itseajavat autot, yhteiskäyttöautot ja auton vuokraus yhdessä julkisen liikenteen kanssa olisi monelle se järkevin ratkaisu!

Tämä vihreiden visio yhteiskäyttöautoista kaatuu siihen, että ensinnäkin kaikki tarvitsevat yleensä autoaan noin suurin piirtein samaan aikaan (koska työajat ovat yleensä aika samanlaiset) ja toiseksi, hei come on, kaikki mikä on yhteistä on vailla huolenpitoa ja tihutöiden kohteena.

Kommunismi kuoli jo.

Vierailija
94/116 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden hengen taloudessa vessa on vielä vähemmällä käytöllä. Pitäisköhän luopua kokonaan 😄

Kuka on puhunut luopumisesta? Fakta vaan on että auto on huono sijoitus ja sitä käytetään vähän suhteessa sen arvoon

Vierailija
95/116 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei siirrytä yhteisvaimoihin? P.illuhan on kuitenkin 99% ajasta käyttämättömänä.

Vierailija
96/116 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto maksaa ihan sen verran kuin haluat. Esim hyvä autoni, palvellut jo 7 vuotta, maksoi uutena 17 000. Eli n 2.500 vuodessa, eli ei lähellekään 50k. 

Itse maksoin focuksesta 350e ja se on minulla ollut nyt 6 vuotta. Joka vuosi kun laitan siihen satasella uutta osaa niin saan ajaa taas vuoden ilmastoidulla autolla.

Vierailija
97/116 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollakinhan se pikkuinen k_lli on kompesoitava:D

Vierailija
98/116 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevyys riippuu siitä mitä priorisoi.

Minulle järkevin on se joka on parhaiten saatavilla heti ulko-ovemme ulkopuolella ja nopeimmin sekä vaivattomimmin vapaasti perillä minne ikinä keksinkään mennä.

Kustannus, mahdolliset saasteet ym. tulee _minun_ prioriteeteissani paljon alempana.

Onneksi meillä kaikilla on valinnanvapaus.

Vierailija
99/116 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pyykkikone ja tiskikonekin tarpeettomia, kun ne seisoo suurimman osan ajasta käyttämättöminä?

Ei se mulla ainakaan seiso. Tuollahan tuo sohvalla makaa ja päästelee kireitä pieruja. Kohta lähtee kauppaan hakemaan mulle kalijoo. 

Vierailija
100/116 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vihreiden visio yhteiskäyttöautoista kaatuu siihen, että ensinnäkin kaikki tarvitsevat yleensä autoaan noin suurin piirtein samaan aikaan (koska työajat ovat yleensä aika samanlaiset) ja toiseksi, hei come on, kaikki mikä on yhteistä on vailla huolenpitoa ja tihutöiden kohteena.

Kommunismi kuoli jo.

Eipä tainnut yhteisbusines oikein lähteä lentoon. Johan sitä höyryttiin pari vuotta sitten torvet soiden.

Ja toimiva yhteiskäyttöautopalvelu nimeltä taksi on jo olemassa, mutta ongelmat samat: odottelua ennenkuin auto ilmestyy ja liian kallis jokapäiväiseen käyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä