Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilöauto seisoo 97% ajasta paikallaan

Vierailija
12.12.2024 |

Tutkimusten mukaan henkilöauto seisoo keskimäärin 97% ajasta paikallaan. Sitten jotkut laittaa siihen kymmeniä tuhansia 

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat autot pihassa kuuluvat elämään. Vihreät mannerheikin tiellä istumassa kuuluvat psykiatriseen hoitoon.m39

Vierailija
62/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien pohdintaa tuollaiset..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ihmettelen aika ajoin, miksi minulla on auto. Teen 3-4 päivää viikossa etätöitä. Kerran viikossa käyn kaupassa. Eli joinan viikkoina ajan vain kerran viikossa, toisinaan kolme kertaa. 

Mutta silti. On se vaan niin kivaa, että voi kulkea autolla. 

Vierailija
64/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä autoa käytetään 2-3 kertaa viikossa ja sillä ajetaan silloin jotain 7-20km.

Näin ollen autoonkaan ei ole kovin paljoa sijoitettu, muitaakseni 1200e.

Vakuutus ja vero on vuodessa noin 500e ja siinä on se huono, kun se ikään kuin kannustaa käyttämään ja saastuttamaan enemmän, että maksut pitäisi jotenkin tulla enemmän ajon mukaan, kuten vaikka polttoaineen hintaan.

Vierailija
65/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän autoa enemmän panopaikkana kuin ajamiseen. Tommonen iso perhevankkuri toimii hyvin kahden tahoillaan naimisissa olevan temmellyspaikkana. Hotelliin ei varaa.

N29

Vierailija
66/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio ap. Pyrin lisäämään hupiajelua ja pienienkin matkojen autoilua että saan prosentit järkevämmiksi.

Vierailija
67/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvinkeitin on käytössä vain 5 min aamuisin, onko sekin turha?

On. Kahvia voi keittää ilman keitintäkin. 

Kahvin valmistus, kuljetus, varastointi, myyminen ne vasta turhia onkin.

Vierailija
68/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin varmaan onkin, mutta niin kauan kun en osaa teleportata itseäni 30km päähän töihin ja takasin  on minulla auto. Ei tosin noin kallista.

Vierailija
69/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän autoa enemmän panopaikkana kuin ajamiseen. Tommonen iso perhevankkuri toimii hyvin kahden tahoillaan naimisissa olevan temmellyspaikkana. Hotelliin ei varaa.

N29

Vähän niin kuin teini-vagon, joka ajetaan aina sinne, missä on sankoin joukoin humalaisia varhaisteinejä.

Vierailija
70/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaa käyttää yksilö  päivässä korkeintaan tunnin ajan eli alle 4%. Riuku riittäisi.

Vierailija
71/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ilmeisesti joku koneen vihertävä ekonomisti eikö sakkojen maksaminen vasta turhaa ole 

Vierailija
72/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin muualle menisin kuin autooja ja ajaisin sillä päivittäin katselemaan mitö uutta on tarjouksina liikkeissä ja ruokakaupoissa. Tulee joka päivä käytyä autolla jossakin. Ei mennä teattereihin eikä kylpylöihin, mutta autolla mennään tuulettumaan. Ollaan eläkkeellä ja jossain pitää käydä ja varustautua kauppavaatteisiin, ettei aina ole kotirepsut päällä. Naamakin pitää laittaa ja tukka siistiksi.

Vierailija
73/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin varmaan onkin, mutta niin kauan kun en osaa teleportata itseäni 30km päähän töihin ja takasin  on minulla auto. Ei tosin noin kallista.

Tähän auttaa usein:

- muuttaminen lähemmäs työpaikkaa

- työpaikan vaihtaminen

- siirtyminen etätyöhön, osittain tai kokonaan

- siirtyminen julkiseen kulkuvälineeseen tai mahdollisesti kimppakyytiin

Vierailija
74/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko aloitus jonkun kateellisen autottoman vai miksi joku ihmettelee toisten autoja? Jollakin auto on seisonnassa jostain syystä tai ajaa vaan joskus vähemmän, menee ehkä kävellen, pyörällä, bussilla. Ei ehkä silloin miettinyt kun auton osti, että haluaakin välillä kulkea jollain muulla kulkuvälineellä.

Vierailija
75/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän auttaa usein:

- työpaikan vaihtaminen

Pitäisi ensin haluta edes yhtä noista neljästä asiasta, tai pitää niitä edes etäisesti tärkeinä.

Vierailija
76/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteles ap minulla on useita ajoneuvoja, vaikka on fyysisesti mahdollista ajaa vain yhdellä kerrallaan.

Kauheaa!

Vierailija
77/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän auttaa usein:

- työpaikan vaihtaminen

Auton omistaminen on helpompaa.

Vierailija
78/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni käyttää paljon henkilöauton hintaa enemmän matkusteluun, eikä siitä jää käteen mitään konkreettista tai arkea hyödyttävää. Eikö kannattaisi vaan nyhjätä kotona?

Vierailija
79/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä autoa käytetään 2-3 kertaa viikossa ja sillä ajetaan silloin jotain 7-20km.

Näin ollen autoonkaan ei ole kovin paljoa sijoitettu, muitaakseni 1200e.

Vakuutus ja vero on vuodessa noin 500e ja siinä on se huono, kun se ikään kuin kannustaa käyttämään ja saastuttamaan enemmän, että maksut pitäisi jotenkin tulla enemmän ajon mukaan, kuten vaikka polttoaineen hintaan.

Vakuutusta nyt voi jotenkin järkevästi perustella, tosin maksut voisivat olla halvempia jos yhtiöt tyytyisivät vähän vaatimattomampiin konttoreihin, joiden ylläpito olisi halvempaa.

Ajoneuvovero sen sijaan on täysin turha ja keinotekoinen maksu, sitä ei edes ennen 90-lukua ollut kuin hetken 70-luvulla ja sekin piti tulla vain tilapäisesti 90-luvulla paikkaamaan valtiontaloutta. Valtion talous ei edes ole paikkaantunut sillä yhtään vaan entisestään suistunut yhä enemmän velkaiseksi.

Noin surkealle rahankäyttäjälle ei pitäisi antaa minkäänlaista verotusoikeutta!!

Vierailija
80/116 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja me maksetaan vielä useita satasia  kuussa autotallista ja siellä se kallis auto seisoo. Mutta silloin kun on tarve, onpahan saatavilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi