Jatkaisitteko suhdetta tällaisen miehen kanssa?
Olen 2 vuotta sitten eronnut, kahden lapsen (5. ja 7. lk) äiti. Olen seurustellut nyt muutaman kuukauden ihanan miehen kanssa ja olen periaatteessa hyvin rakastunut. Yksi asia kuitenkin mietityttää: mies on rehellisesti alusta alkaen sanonut ettei hänellä ole aikomusta uusperhearkeen eikä hänellä myöskään ole erityistä halua tutustua lapsiini. Hänellä itsellään on myös kaksi lasta, mutta hän ei ole minua heille esitellyt (kertonut toki). Alussa tämä ei haitannut, mutta nyt olen alkanut miettiä, tuleeko tästä kuitenkaan mitään. Tai siis enemmänkin, että olemmeko arvoiltamme hyvin erilaisia tässä asiassa? Itsekään en ole tässä nyt yhteen muuttamassa tai mitään, mutta silti vähän mietityttää.
Millaisia ajatuksia muissa naisissa herättää? Voisitteko kuvitella tällaista kevyttä seurustelua vaikka vuosia vai haetteko ensisijaisesti uutta elämänkumppania?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillua se vaan haluaa.
Tuskin silloin alkais seurustella.
Mieshän ei selvästi halua seurustella.
Nainen haluaa, jotain muuta eli omia kuvitelmia, välittämättä mitä mies on sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin sitä tyyppiä, joka paneskelee jotakuta parempaa odotellessa, jatkaisin. En kuitenkaan ole, joten en hukkaisi aikaani. Oma uusperhe-elämä on jo vietetty, 14 v meni miehen kanssa, jolle sitoutuminen perhe-elämääm oli selviö. Nyt ollaan oltu jo monta vuotta kaksin, ja immunosuppressantteja nautin säännöllisesti. Rakkaus on ihana asia.
Se että saat mieheltä "rakkautta" siitä hyvästä että hän tuhoaa kehoasi on vaan surullista. Lakkaa h uorapalvelut ja katso mihin "rakkaus" riittää, siinä sen laatu
Siis sinä olet henkisesti sairas, koska sulle naisen seksuaalisuus on pelkkää hU*O*raamista rahasta tai ilmaiseksi.
Sulla lienee joku paha trauma miehista ja seksielämästä. Kyllä nainen yleensä nauttii seksistä, jos sitä kerran haluaa. Ja voihan se nainenkin käyttää miehen seksipalveluja ilmaiseksi, tuollaisessa ap:n kaltaisessa suhteessa. Ei tarvii passata miestä, mutta voi halutessaan käyttää sen vehkeitä. Turvallisempaakin käyttää tutun miehen vehkeitä, kuin jos joutuisi etsimään jonkun ventovieraan.
Toisin kuin monet muut, minä en vielä tällä perusteella leimaisi suhdetta kevyeksi tai miestä pelkän pillun perässä olevaksi porsaaksi. Ihmisten välillä voi olla syvää yhteyttä ja välittämistä, vaikkei haluttaisikaan yhteenmuuttoa ja uusperhearkea.
Sitä mieltä kyllä, että jos tässä asiassa tarpeet on liian pahassa ristiriidassa ei suhdetta kannata jatkaa. Mutta ei se välttämättä kerro, ettei mies olisi tosissaan tai hänellä ei olisi tunteita.
Joskus iän myötä ihmiset alkavat oppimaan, millainen elämä ja parisuhde heille sopii, ja aina se ei ole siitä perinteisestä muotista jossa kaikki on yhteistä ja kaikki tai lähes kaikki vapaa-aika vietetään yhdessä. Eikä se kerro näiden ihmisten parisuhteiden rakkauden tai sitoutumisen syvyydestä. Pitää vaan löytää ihminen, joka on samalla aaltopituudella, eikä jatkuvasti kiduta itseään haaveillessaan ihan toisenlaisesta elämästä.
Minkä ikäiset Lapset sillä miehellä on? Onko ne lapset hänen luonaan vuoroviikoin?
Minusta tuntuu, että usein nimenomaan naiset hinkuvat yhteen muuttoa ja sitä, että leikittäisiin uusperhettä, kun taasen usein miehille olisi ok, jos asutaan omissa asunnoissa. Tai sitten jos mies alkaa pian hinkua yhteenmuuttoa, herää epäilys, että mies on ihan pa ja haluaa vain hyötyä naisesta taloudellisesti ja saada kodinhoitajan ja lastenhoitajan lapsilleen.
Oletko toimittaja vai työtön provojen kirjoittelija? Joka päivä tulee palstalle vähintään yksi pitkä sepustus jossa aina toistuvat samantyyppiset lauserakenteet.
Vaikka noin periaatteessa miehen ratkaisu on järkisyistä ymmärrettävä, ei noista spekseistä synny pitkää, syvää elämänkumppanuutta. Sinä ehkä olet rakastunut, mies ei. Jos oikeasti rakastaa aivan tosissaan, haluaa jakaa elämänsä kokonaan toisen kanssa. Rakkauteen kuuluu halu tuntea kumppani kokonaan ja olla täysillä mukana hänen elämässään.
Teillä on tapailusuhde. Itse päätät, riittääkö se.
Itse en haluaisi missään tapauksessa uusperhettä, mutta en kuitenkaan pelkkää seksisuhdettakaan.
N46
LouLou kirjoitti:
Minkä ikäiset Lapset sillä miehellä on? Onko ne lapset hänen luonaan vuoroviikoin?
Minusta tuntuu, että usein nimenomaan naiset hinkuvat yhteen muuttoa ja sitä, että leikittäisiin uusperhettä, kun taasen usein miehille olisi ok, jos asutaan omissa asunnoissa. Tai sitten jos mies alkaa pian hinkua yhteenmuuttoa, herää epäilys, että mies on ihan pa ja haluaa vain hyötyä naisesta taloudellisesti ja saada kodinhoitajan ja lastenhoitajan lapsilleen.
?
Tädilläni on ollut vuosikymmeniä suhde, joka alkoi samanlaisissa olosuhteissa. Kummallakin oli lapsia, mutta suhde pidettiin etäällä heistä, kunnes jälkikasvu oli jo aikuistunut. Eivät muuttaneet yhteen kuin vasta eläkeiässä. Suhteita on monenlaisia.
Olen itse etähuoltajamies ja voin kertoa miten suhteet tai niiden yritykset ovat menneet. 1.yh: tahtoi lopettaa, koska vietin aikaa liikaa lasteni kanssa, kuulemma lasten äidin olisi pitänyt hoitaa lapseni. 2.yh: nopeasti tutustuin koko hänen sukuunsa ja hän minun. Sitten erään baarireissun jälkeen olikin löytänyt toisen miehen. 3. Hänen lapsensa olivat jo muuttaneet kotoa. Viiden vuoden jälkeenkään lapset tai ex-mies eivät tietäneet suhteestamme. Paljon valheita. Minun sukulaisteni ja lasteni kanssa oli kiinteästi tekemisissä. Palasi ex-miehen luo. En osaa vastata muuta kuin että ihmissuhteet voivat olla vaikeita. No nuorin lapsikin on kohta aikuinen, ei erityisesti harmita mikään, kunhan avauduin.
Vierailija kirjoitti:
No jos mies on sanonut että ei halua mitään uusperhekuvioita niin usko sitä, älä kuvittele että muuttuu, ei muutu. Ei halua oikeaa parisuhdetta, haluaa pelkkää seuraa ja seksiä.
Miksei voi olla oikeaa parisuhdetta ilman lapsia? En minäkään haluaisi mitään uusperhekuviota.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakkomielle täällä kommentoijille on saada teini-ikäisille lapsilleen isäpuoli? Minusta kuulostaa ihan hyvältä, ettei mies halua sekottaa perhekuvioita enempää.
Vastuullinen mies. Ei halua uusperhettä
Vierailija kirjoitti:
Oletko toimittaja vai työtön provojen kirjoittelija? Joka päivä tulee palstalle vähintään yksi pitkä sepustus jossa aina toistuvat samantyyppiset lauserakenteet.
Tietty provoilija käy täällä vaikka ei sitä myönnä koskaan.
Jos eroaisin lapseni isästä niin alkaisin vain tällaiseen suhteeseen, en mihinkään uusperhekuvioihin. Sitten kun lapset muuttaneet kotoa voitaisiin muuttaa yhteen.
Tuskin silloin alkais seurustella.