Jatkaisitteko suhdetta tällaisen miehen kanssa?
Olen 2 vuotta sitten eronnut, kahden lapsen (5. ja 7. lk) äiti. Olen seurustellut nyt muutaman kuukauden ihanan miehen kanssa ja olen periaatteessa hyvin rakastunut. Yksi asia kuitenkin mietityttää: mies on rehellisesti alusta alkaen sanonut ettei hänellä ole aikomusta uusperhearkeen eikä hänellä myöskään ole erityistä halua tutustua lapsiini. Hänellä itsellään on myös kaksi lasta, mutta hän ei ole minua heille esitellyt (kertonut toki). Alussa tämä ei haitannut, mutta nyt olen alkanut miettiä, tuleeko tästä kuitenkaan mitään. Tai siis enemmänkin, että olemmeko arvoiltamme hyvin erilaisia tässä asiassa? Itsekään en ole tässä nyt yhteen muuttamassa tai mitään, mutta silti vähän mietityttää.
Millaisia ajatuksia muissa naisissa herättää? Voisitteko kuvitella tällaista kevyttä seurustelua vaikka vuosia vai haetteko ensisijaisesti uutta elämänkumppania?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Pillua se vaan haluaa.
Mahdollisesti myös tuikkausta pyllyyn
Voihan vaihtoehtoisena visiona olla parisuhde, jossa ei asuta yhdessä. Kahden kk:n jälkeen ei monikaan vielä koe suhdetta niin vakaaksi, että tapaisi jo lapset. Tietysti kaverina kait voisi vierailulle tulla? Jos on vuoroviikot, niin helppo järjestää elämää sen mukaan. Kun itse aikoinaan aloin seurustella lapsettoman miehen kanssa (itsellä 2 lasta) niin ei me edes puhuttu mistään uusperheestä, mutta 2,5 vuoden kuluttua muutimme yhteen ja hyvin sujui kaikki. Yhteisiä lapsia ei, koska kumpikaan ei tahtonut.
Tuollaisia miehiä on pilvin pimein. Nainen laitetaan hyllylle ja otetaan käyttöön kun halutaan reikä mihin tyhjentää pallit. Jokaisella oma itsekunnioituksen taso, jotkut suostuvat tähän jostain itselleni mysteeriksi jäävästä syystä, toiset eivät
No jos mies on sanonut että ei halua mitään uusperhekuvioita niin usko sitä, älä kuvittele että muuttuu, ei muutu. Ei halua oikeaa parisuhdetta, haluaa pelkkää seuraa ja seksiä.
Ja miten ajattelit teoriassa että arki toimisi jos ei ole kiinnostusta edes tutustua lapsiin?
Jos olisin ap, pitäisin jutun kevyenä. Noukkisin rusinat pullasta. Jos on kivaa, pidä homma kivana. Arki yhdessä ei ole hohdokasta - paitsi lasten kanssa, ilman miestä.
Jos mies ei halua naista kokonaan osaksi elämäänsä, ja kertoo sen jo alussa, en usko että aitoa sitoutumishalua ja tunteita on.
Näitä miehiä on nykyisin enemmistö (deittisovelluksissa) vapaista miehistä. Haluavat vain kevytsuhteita. Jos nainen alkaa kiintymään, alkaa vempulointi ja ghostaus tyyliin "sanoinhan alusta asti, että pidetään tämä helppona". On surullista, että jos naiselle tulee tunteita miestä kohtaan, mies kokee sen "draamailuksi".
Sä olet sen vakipano, et muuta. Jos se kelpaa sulle, niin jatka, mutta jos haluat vakavan suhteen, niin lopeta.
Tuohon on ihan mahdotonta vastata sinun puolestasi. Minä jatkaisin, koska en itsekään halua uusperhe-elämää ja pidän omasta kodista. Tapailen miesystävää hänen kotonaan enkä halua tutustua hänen sukulaisiinsa eikä hän minun. Vaikka miehellä on ongelmia, voin ne hyväksyä koska eivät vaikuta minun jokapäiväiseen elämääni. En olettaisi että tämä kaikille kävisi ja yhden treffeillehinkujan hylkäsinkin, koska hän halusi perhe-elämää.
Kaipaatko arjen jakajaa? Sitten mies ei ole oikea etkä voi olettaa että hän muuttaa mielensä aikaa myöten. Tuskin muuttaa ja jos muuttaakin niin omasta halustaan. Uskon että tulet turhautumaan aikaa myöten, jos teet myönnytyksen asiassa vaikka haluaisit enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillua se vaan haluaa.
Mahdollisesti myös tuikkausta pyllyyn
Straponia hanuriin se haluaa.
Onko se vakavaa seurustelua vai kevyttä tapailua, miehen mielestä. Vai mies on sänkyyn menossa aina vain vai haluaako muutakin. Haluaako seukata, yhdessäoloa, vaikkei yhteen muuta? Mitä mies on sanonut vai voiko sanaan luottaa. Miten tuntea tämä mies.
Jos haluaa jotain kepeää, niin sitten se varmaan sopisi. Itse tulkitsen tämän "ei mitään vakavaa" , mutta hyvä että asia tuli esiin jo nyt.
Itse haluan, että se toinen on läsnä arjessa. Mitä ei tämä mies tule sinulle tarjoamaan. Jos se häiritsee sinua nyt, niin tuleeko se häiritsemään sinua vielä enemmän tulevaisuudessa?
Hän ottaa sinusta irti vain seksuaalisten hyödyn. Mistään aidosta rakkaudesta tuossa ei ole kyse.
Ovathan nuo sinun lapsesi jo sen ikäisiä, ettei mitään järkeä yhdistääkään perheitä. Herkkä ikä.
Sehän on hyvä jos tämmöinen suhde toimii ettei lasten tarvitse tutustua vieraaseen eikä kahden eri perheen lapsia aleta väkisin niputtaa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Voihan vaihtoehtoisena visiona olla parisuhde, jossa ei asuta yhdessä. Kahden kk:n jälkeen ei monikaan vielä koe suhdetta niin vakaaksi, että tapaisi jo lapset. Tietysti kaverina kait voisi vierailulle tulla? Jos on vuoroviikot, niin helppo järjestää elämää sen mukaan. Kun itse aikoinaan aloin seurustella lapsettoman miehen kanssa (itsellä 2 lasta) niin ei me edes puhuttu mistään uusperheestä, mutta 2,5 vuoden kuluttua muutimme yhteen ja hyvin sujui kaikki. Yhteisiä lapsia ei, koska kumpikaan ei tahtonut.
Tämä. Tiedän myös pariskuntia, joissa on muutettu yhteen sitten kun lapset ovat lentäneet pois kotoa. Ihmisillä saa olla erilaiset toiveet, ei se automaattisesti tarkoita että olisi jonkun seksisuhteen perään.
Minulla ei ole lapsia, mutta en silti suostuisi tuollaiseen suhteeseen, jossa otetaan parhaat päältä ja ignoorataan muut asiat. Etsin elämänkumppania, eikä sille tasolle pääse, jos ei halua ihmistä kokonaan, myös niillä huonoilla asioilla.
Jos olet itse tyytyväinen suhteeseen, joka pysyy tapailusuhteena maailman tappiin asti, niin anna mennä. Mutta kuulostaa siltä, että et halua sitä, kun olet jo rakastunutkin.
Jätä se sika