Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi ihmeessä kristillisyys halutaan poistaa suomalaiskouluista? Suomi on kristitty maa ja sen tähden meillä on itsenäisyyskin...

Vierailija
12.12.2024 |

Ja nyt se kielletään? Hulluutta! Kristinuskolla on erityinen lähes valtiouskonnon merkitys Suomessa. Miksi tämä perinne ja arvo halutaan poistaa? Että pojat voi mennä tyttöjen pukukoppeihin?

Kommentit (505)

Vierailija
241/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki uskovaiset jotka noudattavat uskontonsa sääntöjä. "

Kukaan uskovainen ei käytännössä noudata kaikkia uskontonsa sääntöjä. Yleensä vain sitä osaa niistä joita on ollut tapana noudattaa ja jotka eivät liikaa haittaa omaa elämää.

Esim. kristinusko sanoo että pitää kääntää toinenkin poski ja antaa vaikka paita päältä köyhälle ja rakastaa kaikkia lähimmäisiään. Noita harva kirjaimellisesti noudattaa.

Vierailija
242/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kristitty. Vanhempani kastoivat minut vasten tahtoani, ja siksi on niin perseestä että kirkosta saa erota ilman vanhempien lupaa vasta 18-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä islam tulee ja täyttää kristillisten asioiden poistosta syntyneen aukon. 

Vierailija
244/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä islam tulee ja täyttää kristillisten asioiden poistosta syntyneen aukon. 

Miksi sitä ei mielestäsi täytä lähinnä sekulaari länsimainen ajattelu?

Vierailija
245/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kristinusko erotetaan valtiosta jonain päivänä niin toivon todella, että siitä seuraa uskonnollisten juhlapyhien poistaminen kalenterista. Se on sitten 365 harmaata kommunistista päivää putkeen.

Eiköhän niitä juhlapäiviä vietetä kuitenkin. Nimi on voi olla eri ja eri paikoissa kalenterissa. Tiedät sen itsekin.

Noup tilalle tulee ramadan tai on jo tullut.

Vierailija
246/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei oikeasti aukea miten kristinuskon korvaaminen jollain ikivanhalla hihhulipakanauskonnolla muuttaa asioita paremmaksi.

Mulle ei aukea, miten luulet jonkun pyrkivän korvaamaan hihhulikristinuskon hihhulipakanauskolla.

Joku ehdotti, että kristilliset juhlapäivät korvataan pakanallisilla. Sen logiikka ei auennut mulle.

Vierailija
247/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristilliset pyhälomat pitää poistaa sitten myös jos kaikki muukin kristillisyys poistuu.

Vierailija
248/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kristinusko erotetaan valtiosta jonain päivänä niin toivon todella, että siitä seuraa uskonnollisten juhlapyhien poistaminen kalenterista. Se on sitten 365 harmaata kommunistista päivää putkeen.

Eiköhän niitä juhlapäiviä vietetä kuitenkin. Nimi on voi olla eri ja eri paikoissa kalenterissa. Tiedät sen itsekin.

Noup tilalle tulee ramadan tai on jo tullut.

Ramadan ei ole yleinen vapaapäivä. Sen ajaksi voi ottaa vuosilomia halutessaan ihan kun voi vaikka hääpäivän tai 50-vuotissynttäreiden juhlimistakin varten.

Vierailija
249/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ennusteiden mukaan 2050 työikäisistä kaikkia muita kuin suomalaisia ja koska muslimit lisääntyy kaikkein eniten niin heitä tulee olemaan eniten"

Muslimit eivät vain ole mikään enemmistö muualta tulleista. Ja suomalaisissakin on nopeasti lisääntyviä ryhmiä kuten lestadiolaiset.

Vierailija
250/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkeraa sakkia täällä inisemässä siitä, kun maailma mene eteenpäin.

Ei muuta kuin takaisin metsään hieromaan keppejä yhteen, koska tulitikut ovat pullamössöille.

Taaksepäinhän tämä menee. Arvot koventuneet, väkivalta lisääntyy jne. Pahuus ei mihinkään katoa. Ja asevarustelusta ja konflikteista puhumattakaan. Kristinusko ainakin taistelee pahuutta vastaan ja inhimillisten arvojen puolesta. Oli sitä kristinuskoa kouluissa tai ei.

Vierailija
251/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristilliset pyhälomat pitää poistaa sitten myös jos kaikki muukin kristillisyys poistuu.

Hyvä ajatus.

Vierailija
252/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä et ymmärrä siinä että muslimit sikiää aivan hulluna "

No eivät sikiä. Heidänkin lapsilukunsa alkaa laskea kun muuttavat länsimaihin ja jo seuraava sukupolvi saa selkeästi vähemmän lapsia.

Ja jos olet kovin huolissasi niin lisäänny itse sitten mahdolisimman paljon. Sillä teet oman osasi kehityksen pysäyttämisessä.

Vierailija
253/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei oikeasti aukea miten kristinuskon korvaaminen jollain ikivanhalla hihhulipakanauskonnolla muuttaa asioita paremmaksi.

Mulle ei aukea, miten luulet jonkun pyrkivän korvaamaan hihhulikristinuskon hihhulipakanauskolla.

Joku ehdotti, että kristilliset juhlapäivät korvataan pakanallisilla. Sen logiikka ei auennut mulle.

Siinä viitattiin siihen että joulua tai vastaavia ei tarvitse lopettaa vaikka ei olisikaan kristitty koska noilla on paljon pidemmät pakanallisetkin juuret eli ne ovat jo vanhempaa suomalaista perinnettä.

Vierailija
254/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä sinua kristillisenä.

Vierailija
255/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kristinusko ainakin taistelee pahuutta vastaan ja inhimillisten arvojen puolesta."

Niinhän sen pitäisi. Aika vähän kuitenkin sitä näkyy. Ennemminkin moni kristityksi identifioituva tuntuu jakavan ajan kovat arvot ja kasvavan arvokonservatismin. Sosiaaliturva ja vähemmistöt nähdään vain vasemmiston hapatuksena vaikka ne ovat juuri kristillisyyden ydintä. Köyhempien auttaminen ja syrjittyjen puolustaminen.

Vierailija
256/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä on itsenäisyys kristillisyyden takia? Jo oli kristillistä vuonna 1918!

Vierailija
257/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristilliset piirit ovat innoissaan kun antiwoke Trump pääsee valtaan. He pitävät siis Trumpin perusarvoja ja moraaliarvoja ihanteellisina?

Rakastan Trumpia. 

Vierailija
258/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suksi v ttuun..Itse sanovat että heidään kohdun avulla ottavat yli Euroopan . "

Itse sanovat? Eivät he ole joku yksi iso massa. Joku on yhtä mieltä ja toinen toista. Ihan kuten sinä ja minä olemme eri mieltä.

Vierailija
259/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä viitattiin siihen että joulua tai vastaavia ei tarvitse lopettaa vaikka ei olisikaan kristitty koska noilla on paljon pidemmät pakanallisetkin juuret eli ne ovat jo vanhempaa suomalaista perinnettä.

Kaikki Suomessa tuntevat joulun Jeesuksen syntymäjuhlana. Mitä ikinä perinteitä entisaikojen keskitalven hihhulointeihin on liittynyt, niin nykyihminen ei niistä tiedä ja tuntuisi oudolta, että nykyihminen kaivaisi jonkun itselleen tuntemattoman vanhan perinteen sieltä. Nykyihmisen pitäisi ikään kuin keksi jokin uusi syy juhlansa viettoon.

Vierailija
260/505 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Suomessa tuntevat joulun Jeesuksen syntymäjuhlana. Mitä ikinä perinteitä entisaikojen keskitalven hihhulointeihin on liittynyt, niin nykyih

Ne vanhat perinteet olivat yhteen kokoontuminen ja hyvin syöminen ja juominen. Eli se mitä iso osa suomalaisista jouluna tekee ja joka on sen juhlan ison sisältö heille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi