Siis miksi ihmeessä kristillisyys halutaan poistaa suomalaiskouluista? Suomi on kristitty maa ja sen tähden meillä on itsenäisyyskin...
Ja nyt se kielletään? Hulluutta! Kristinuskolla on erityinen lähes valtiouskonnon merkitys Suomessa. Miksi tämä perinne ja arvo halutaan poistaa? Että pojat voi mennä tyttöjen pukukoppeihin?
Kommentit (505)
Vierailija kirjoitti:
1. vihervassarit vihaa (kanta)suomalaisia
2. #väestönvaihto
3. salaliittoteoria
4. lääkkeet
Vierailija kirjoitti:
Kristilliset pyhälomat pitää poistaa sitten myös jos kaikki muukin kristillisyys poistuu.
No jos sillä siitä päästään niin sopii ja voin maksaakin vähän vielä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei oikeasti aukea miten kristinuskon korvaaminen jollain ikivanhalla hihhulipakanauskonnolla muuttaa asioita paremmaksi.
Mulle ei aukea, miten luulet jonkun pyrkivän korvaamaan hihhulikristinuskon hihhulipakanauskolla.
Joku ehdotti, että kristilliset juhlapäivät korvataan pakanallisilla. Sen logiikka ei auennut mulle.
Siinä viitattiin siihen että joulua tai vastaavia ei tarvitse lopettaa vaikka ei olisikaan kristitty koska noilla on paljon pidemmät pakanallisetkin juuret eli ne ovat jo vanhempaa suomalaista perinnettä.
Suomalaista????? Koko sana joulu on skandinaavinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen harrastakoon taikauskoja kotonaan niin paljon kuin haluaa kouluihin niitä ei pidä tuoda.
Ei myöskään joulujuhlia tonttuleikkeineen eikä halloween- juhlia kouluun.
Uskot siis joulupukkiin ja Draculaan? Mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
"Kristinusko ainakin taistelee pahuutta vastaan ja inhimillisten arvojen puolesta."
Niinhän sen pitäisi. Aika vähän kuitenkin sitä näkyy. Ennemminkin moni kristityksi identifioituva tuntuu jakavan ajan kovat arvot ja kasvavan arvokonservatismin. Sosiaaliturva ja vähemmistöt nähdään vain vasemmiston hapatuksena vaikka ne ovat juuri kristillisyyden ydintä. Köyhempien auttaminen ja syrjittyjen puolustaminen.
Totta kai se näkyy vähän kun uskoviakin on enää vähän. Kuvailemasi kovat arvot osoittaa miten käy sekulaarissa yhteiskunnassa. Ja lisää muuten on tulossa, sitä mukaa kun viimeisetkin uskovaismummot menee maan poveen. Sitten nähdään käytännössä millainen ateistinen utopia tänne saadaan aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne vihaa valkoista heteromiestä ja kaikea mitä hän edustaa sekä yhteisöllisiiä kristillisiä arvoja. Islamia ne taas rakastaa.
Kristinusko ja islam on saman kolikon eri puolet, molemmat abrahamin poikien uskontoja, jeesus on koraanin siteeratuin profeetta.
Sinä et tiedä omasta "uskonnostasi" edes alkeita.
Miksi et tiedä että profeetta ja Jumalan poika on eri asioita?
Vierailija kirjoitti:
"Mitä et ymmärrä siinä että muslimit sikiää aivan hulluna "
No eivät sikiä. Heidänkin lapsilukunsa alkaa laskea kun muuttavat länsimaihin ja jo seuraava sukupolvi saa selkeästi vähemmän lapsia.
Ja jos olet kovin huolissasi niin lisäänny itse sitten mahdolisimman paljon. Sillä teet oman osasi kehityksen pysäyttämisessä.
En pysty tuhansia ja miljoonia lapsia tekemään. Ja olen kyllä osuuteni jo tehnyt. Ja kyllä sikiää, ennusteiden mukaan, jos sama meno jatkuu mikä nyt on niin 2050 heitä on enemmän kuin suomalaisia työikäisissä.
Islamin vastavoima ei ole kristinusko, vaan uskonnottomuus ja uskonnonvapaus.
Kun yhdellekään uskonnolle ei anneta valtaa, sitä ei voi omia toinenkaan uskonto. Antamalla kristinuskon harjoittaa kouluissa annatte sen saman vallan muillekin uskonnoille, koska siihen on silloin lailliset perusteet.
Kun fundamentalistikristityn annetaan päättää, katoaa meiltä naisten oikeudet ja lgbt-oikeudet. Siis heillähän on pitkälti ihan samat arvot kuin islamisteilla. Samalle roskalle vain eri nimi. Katsokaa jenkkejä, jossa naisia kuolee jo siihen, että pieleen mennyttä raskautta ei voida päättää edes äidin hengen ollessa vaarassa. Useita naisia on jo kuollut ja tulee kuolemaan lisää. Tässä niitä kristillisiä arvoja.
Satuihin uskomaton uskonnoton ei yhtäkkiä ala uskoa islamiinkaan. Siltä osin voitte olla turvallisin mielin. Parasta on pitåä uskonto yksityisasiana ja pois lainsäädännöstä ja muista julkisista elimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen harrastakoon taikauskoja kotonaan niin paljon kuin haluaa kouluihin niitä ei pidä tuoda.
Eikä lomia etenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei oikeasti aukea miten kristinuskon korvaaminen jollain ikivanhalla hihhulipakanauskonnolla muuttaa asioita paremmaksi.
Mulle ei aukea, miten luulet jonkun pyrkivän korvaamaan hihhulikristinuskon hihhulipakanauskolla.
Joku ehdotti, että kristilliset juhlapäivät korvataan pakanallisilla. Sen logiikka ei auennut mulle.
Siinä viitattiin siihen että joulua tai vastaavia ei tarvitse lopettaa vaikka ei olisikaan kristitty koska noilla on paljon pidemmät pakanallisetkin juuret eli ne ovat jo vanhempaa suomalaista perinnettä.
Kaikki Suomessa tuntevat joulun Jeesuksen syntymäjuhlana. Mitä ikinä perinteitä entisaikojen keskitalven hihhulointeihin on liittynyt, niin nykyih
Persut haluavat että aina elettäisiin kuin 1000 vuotta sitten. Silloin kun kaikkien persujen ensi-isä Lalli hutki kirveellä ruotsalaisen kirjaviisautta ja muuta joutavaa tuputtamaan tulleen piispan kuoliaaksi. Kirveen heiluttelu on vähentynyt, mutta muuten persut ovat pysyneet käytännössä muuttumattomana jo tuhat vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Suomessa tuntevat joulun Jeesuksen syntymäjuhlana. Mitä ikinä perinteitä entisaikojen k
Kaikki muutkin aatteiden tuputtajat ansaitsisivat kirveestä.
Vierailija kirjoitti:
Kun yhdellekään uskonnolle ei anneta valtaa, sitä ei voi omia toinenkaan uskonto. Antamalla kristinuskon harjoittaa kouluissa annatte sen saman vallan muillekin uskonnoille, koska siihen on silloin lailliset perusteet.
Kun fundamentalistikristityn annetaan päättää, katoaa meiltä naisten oikeudet ja lgbt-oikeudet. Siis heillähän on pitkälti ihan samat arvot kuin islamisteilla. Samalle roskalle vain eri nimi. Katsokaa jenkkejä, jossa naisia kuolee jo siihen, että pieleen mennyttä raskautta ei voida päättää edes äidin hengen ollessa vaarassa. Useita naisia on jo kuollut ja tulee kuolemaan lisää. Tässä niitä kristillisiä arvoja.
Satuihin uskomaton uskonnoton ei yhtäkkiä ala uskoa islamiinkaan. Siltä osin voitte olla turvallisin mielin. Parasta on pitåä uskonto yksityisasiana ja pois lainsäädännöstä ja muista julkisista elimistä.
Olipas hysteerinen vuodatus. Sama kuin sanoisi että jos demarit pääsevät valtaan niin Suomi muuttuu heti Pohjois-Koreaksi kun sielläkin on vasemmisto vallassa 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Suomessa tuntevat joulun Jeesuksen synt
Kaikki muutkin aatteiden tuputtajat ansaitsisivat kirveestä.
Myös lapsille erittäin haitallisen genderideologian ja ilmastokultin tuputtajat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satuihin uskomaton uskonnoton ei yhtäkkiä ala uskoa islamiinkaan. Siltä osin voitte olla turvallisin mielin. Parasta on pitåä uskonto yksityisasiana ja pois lainsäädännös
Ei se syrjäytä mitään jos uskonnoille ei anneta valtaa.
Miksi se ei sitten syrjäyttäisi kristinuskoa yhtä lailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kyllä, epäilen tosin onko kirves liian armelias työkalu siihen tarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satuihin uskomaton uskonnoton ei yhtäkkiä ala uskoa islamiinkaan. Siltä osin voitte olla turvallisin mielin. Parasta on pitåä uskonto yksityisasiana ja pois lainsäädännös
Islam ei ole uskonto vaan ideologia joka tulee syrjäyttämään kaiken, silloin kannat huntua ja kuuntelet miestäsi etkä poistu kotoa.
Ei tosin olisi ollenkaan pahitteeksi monille tämän sivuston käyttäjille.
Kirkko ja valtio pitäisi erottaa toisistaan.
Kyllä jokaiselta pitäisi löytyä se moraalinen kompassi omasta itsestään, oikean tai väärän määritelmä on aika selkeä. Itse kuulun sukupolveen, joka meni pyhäkouluun kun isä ja äiti näin määräsi, ja koulussa uskonnonopettajana toimi pappi. Kunnon aivopesua, sittemmin olen eronnut kirkosta ja ottanut etäisyyttä näihin satuolentoihin.
Uskonnot tieteenä mielenkiintoisia, mutta ei riitä ainakaan minulle elämän eväiksi.
Jokainen taaplaa tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaatko ap, kuinka kristillisyys ja meidån itsenäistyminen liittyy yhteen?
"Koti, uskonto ja isänmaa"
Kannattaa lukea vähän sotahistoriasta niin alkaa avautumaan. Meillä on myös ristilippukin.
Koti, uskonto ja isänmaa on siis Saksan keisarikunnan perintöä, jonka Mannerheim sai tuotua Suomeen vasta sotien aikaan kun keisarikunta oli ollut kaputt 20 vuotta. Itsenäisyys sentään tuli kun 1. maailmansodassa Saksan paras ase Venäjää vastaan oli lähettää Lenin Sveitsistä Suomen kautta viimeistelemään vallankumous ja tsaarinvalta. Ja tunnustamaan siinä humussa Suomen itsenäisyys.
Tokihan kristinusko on ollut ja siihen liittyvä tapakulttuuri on ollut Suomessa yhdistävä tekijä. Mutta "Koti, uskonto ja isänmaa" ei ole mikään erikoisuus. Ei edes "Koti, kristinusko ja isänmaa". Eikä se ole Suomen tunnuslause. Mutta sen variaatioita valtioista löytyy.
Lukeminen kannattaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Kirkko ja valtio pitäisi erottaa toisistaan.
Kyllä jokaiselta pitäisi löytyä se moraalinen kompassi omasta itsestään, oikean tai väärän määritelmä on aika selkeä. Itse kuulun sukupolveen, joka meni pyhäkouluun kun isä ja äiti näin määräsi, ja koulussa uskonnonopettajana toimi pappi. Kunnon aivopesua, sittemmin olen eronnut kirkosta ja ottanut etäisyyttä näihin satuolentoihin.
Uskonnot tieteenä mielenkiintoisia, mutta ei riitä ainakaan minulle elämän eväiksi.Jokainen taaplaa tavallaan.
Yhdysvalloissa tämäkin on hoidettu paremmin. Siellä on perustuslaissa määritelty, ettei liittovaltio saa puuttua kirkkojen tai uskontokuntien toimintaan.