Verhot n.40cm liian pitkät, mitähän keksisi?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Osta sellainen "silitysnauha", eli silittämällä kiinnitettävä liimanauha. Leikkaa verho sopivaan mittaan käänteet huomioiden ja silitä liimanauha käänteeseen. Ei tarvitse ommella. Googlella löytyy jopa ohjevideoita tähän.
Hitto, en omista silitysrautaa:/
Voisiko seinää hieman pidentää ja vaihdat ikkunat isompiin?
Joskus (riippuu materiaalista) toimii myös se, että mittaat ja taitat yläreunasta ylimääräiset taakse, nipsut taitteen kohdalle. Ei toimi jos kangas on läpikuultava tai nyppyyntyy herkästi.
Osta uudet mittojen mukaan. Nykyiset voit myydä kirpparilla. Seuraavien verhojen ostossa käytä älyäsi eli älä osta liian pitkiä verhoja, eri mittaisia kyllä löytyy.
Muuta sellaiseen taloon johon ne sopivat
Voi ne verhot olla liian pitkät, ne sitten asetellaan näitisro, imurointi on vain vähän vaikeaa. Tai laita verhoihin löysä solmu.
Vierailija kirjoitti:
Joskus (riippuu materiaalista) toimii myös se, että mittaat ja taitat yläreunasta ylimääräiset taakse, nipsut taitteen kohdalle. Ei toimi jos kangas on läpikuultava tai nyppyyntyy herkästi.
Toimii jos ei oo liian tarkka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt näin monta kertaa, aina muuttaessa verhot ovat väärän mittaiset. Yhdet paksut satiiniset pilasin, nipsut jättivät jäljet yksiväriseen kankaaseen. Päätyivät sitten sohvatyynynpäällisiksi.
Vie lyhennettäväksi. Esim. Sininauhan työpaja tekee edullisesti.
Leikkasin verhot sopivan mittaisiski ilman ompelua , eivät ole kovinkaan pahannäköiset päät , vähän rispaantunut muttei haittaa koska en osaa ommella .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt näin monta kertaa, aina muuttaessa verhot ovat väärän mittaiset. Yhdet paksut satiiniset pilasin, nipsut jättivät jäljet yksiväriseen kankaaseen. Päätyivät sitten sohvatyynynpäällisiksi.
Tarkoitin että itseäni ei haittaisi jos taitos näkyy läpi.
Ei osaa ommella itse eikä omista silitysrautaa, mutta osaa kuitenkin ostaa liian pitkät verhot ja kirjoittaa typerän aloituksen vauvapalstalle. Uusavuttomuuden huippu.
Vierailija kirjoitti:
Leikkasin verhot sopivan mittaisiski ilman ompelua , eivät ole kovinkaan pahannäköiset päät , vähän rispaantunut muttei haittaa koska en osaa ommella .
Mäkin. Ostin kirpparilta. Uusi kalliita verhoja en ois ehkä raaskinut leikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin että itseäni ei haittaisi jos taitos näkyy läpi.
Mietin tuotakin. 40 cm taittuu aika paljon ja jos kangas on esim kuviollista ja läpikuultavaa, voi lopputulos olla aika mielenkiintoinen. Mikä nyt sitten kenellekin on liian tarkka.
Ei siinä muu auta kuin purkaakoko talo ja rakennat uuden tilalle. Sellaisen jossa on tarpeeksi korkea katto!!
Osta sellainen "silitysnauha", eli silittämällä kiinnitettävä liimanauha. Leikkaa verho sopivaan mittaan käänteet huomioiden ja silitä liimanauha käänteeseen. Ei tarvitse ommella. Googlella löytyy jopa ohjevideoita tähän.