Mitä mieltä olette? Ystäväpariskunta hommaa talon. Ovat ottaneet lainaa
310 000 euroa. Ammatiltaan ovat fysioterapeutti päivätyössä sairaalassa ja taksikuski ( renki). Kummallakaan ei ole perintöjä tulossa, koska toinen on siivoja-yh:n lapsi ja toinen myös jostain köyhistä oloista.
Nyt koko ajan paasaavat, että onhan talo joskus sitten oma, ei kannata asua vuokralla. Tuokaan ei kuulemma ehkä riitä, koska rahaa kenties menee vielä enemmän. Parilla on kolme lasta.
Muutenhan se on heidän asiansa, mutta taas tällä viikolla kuulin, kuinka ollaan hölmöjä, kun pistetään rahaa kankkulan kaivoon ( kun ei haluta ainakaan nyt ottaa 310000 lainaa, vaikka olemme parempipalkkaisiakin.)
Pariskunta on nyt etelässä ja siksi uskallan kirjoittaa tön.
Kommentit (97)
laitan joka tulokyselyketjuun kiusallani tulomme ja varallisuutemme pilkulleen, jotta nämä palstan katkerat AV-mammat pääsevät taas nokkimaan kasvotonta. He eivät käsitä sitä, että esim. pk-seudulla palkat ovat usein paljon paremmat kuin muualla maan kolkissa. Palkat kompensoivat elämisen kalleutta. Niin ja täältä löytyy paljon hyvin toimeentulevia yrittäjiä.
Vierailija:
Mieluummin sitä tyhjästä makselee pankille kuin vuokraisännälle. Vuokralla asuminen on kannattavaa vain lyhyen aikaa, sillä jos maksat vuorkaa vuosikymmeniä, et kartuta siinä muiden kuin asunnon omistajan kukkaroa. Samassa ajassa olisit voinut maksaa pankille omistusasuntosi, myydä sen ja saada vähän varallisuuttakin.
pankille vai vuokraisännälle, kun kuitenkin sitä tyhjää maksa. Eikö sitä mieluummin makselisi vain sitä samaa tyhjää vuokraisännälle kuin pankille korkoja ja sitten ei olisi mitään omaisuusrasitteita ja velkataakkoja. Voisi olla kuin ellun kanat vaan.
Minä olen sitä mieltä, että pitkällä tähtäimellä asunnon ostaminen hintakuplan aikana ei ole kannattavaa, varsinkin kun tiedossa on seuraavina vuosina talouden raju alasmeno pelkästään suurten ikäluokkien eläköitymisen takia.
Täältähän löytyy varsinainen talousnero ja ennustaja.
Että omaisuus on oikein rasite? Ja että maamme talous romahtaa suurten ikäluokkien jäädessä eläkkeelle?
Maksa sinä vaan rauhassa vuokraasi. Olet varmaan niitä, jotka ovat käyneet ruinaamaassa pankista asuntolainaa, mutta leikkivät kielteisen päätöksen saatuaan niin vuokralaista, niin vuokralaista että.
It-alalla olevan miehen palkka on 2200 brutto (1500 netto) ja minun ei sitäkään. Minä en ymmärrä millä firmalla on varaa maksella joitain huippupalkkoja, ehkä jollain kansainvälisellä firmalla, mutta suomalaisella ei varmaan yhdelläkään.
Minä en edes ymmärrä mitään 160 000 euron vuosituloja. Täytyy olla tosi marginaalissa sellaiset ihmiset.
Vierailija:
Täältähän löytyy varsinainen talousnero ja ennustaja.
Että omaisuus on oikein rasite? Ja että maamme talous romahtaa suurten ikäluokkien jäädessä eläkkeelle?Maksa sinä vaan rauhassa vuokraasi. Olet varmaan niitä, jotka ovat käyneet ruinaamaassa pankista asuntolainaa, mutta leikkivät kielteisen päätöksen saatuaan niin vuokralaista, niin vuokralaista että.
Näin se vain on, mitä enemmän omaisuutta sen enemmän siitä on huolta.
Ja tuo eläkepommi on ihan tulossa oleva tosiasia, pienen ikäluokan pitäisi elättää suuri ikäluokka, joka on kahminut itselleen huippueläkkeet ja valta-aseman. Mikään muu kuin kriisi siitä ei seuraa.
Suomi on oikeasti koko ajan köyhtynyt, ruokajonot pidentyneet, yhä useampi voi huonosti, luottohäiriöisten määrä jyrkästi lisääntynyt.
Jo sekin on huolestuttavaa, että suomalaistaloudet elää yli varojensa, on jo enemmän velkaa kuin tuloja. Eikö se edes huolestuta, korotkin on nousseet.
Minä en ymmärrä missä kuplassa ihmiset elävät, minä en ole nähnyt mitään muuta hyvinvointia kuin velkarahalla ostettua.
Viisas sääntö on se, että jos vain voit olla tekemättä velkaa niin aina parempi niin. Kun otat velkaa sidot aina itsesi.
Arkkitehdin suunnittelema, hintaa 380000e. Ja tontti HULPPEAT reilut 400m2!! Säälittävää!
pyytää tarkistamaan tilastoista asuntojen hintakehityksen. Voi todeta, että asuntoon sijoittamalla ei ole onnistunut tuhlaamaaan rahojaan kuin 90-luvun alussa lyhyen aikaa. Ja silloinkin jos oli rahaa/malttia odottaa, niin omansa sai jokusen vuoden päästä pois.
puhuvat sitten vain muille että otetaan lainaa jne. Ei tarvitse sitten selitellä uteliaille sen ihmeempiä.
Oliko teillä hauska loma?
Oliko lämmintä?
Meidän aika meni kivasti täällä av: llä teidän lomanne ajan.
Tervetuloa kotimaahan!
ap teki vaan helvetin hyvän provon...
Onkohan tämä nyt meistä kirjotettu, täytynee soitella kaverille...
Oikein. Sittenhän sinun ei tarvitse kadehtia muita, kun on itselläkin asiat hyvin.