Mitä söit tänään
Itse keitin pastaa ja nautin ketsupin kanssa. Miten muilla rikkailla menee?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi atrian kevyt kalkkuna -nakkia, fitness-patukan, toisen puolikkaan tonnikala-kolmioleivästä, riisikakun
Eikö sillä patukan ja valmisleivän hinnalla olisi jo tehnyt kunnon aterian?
Ei välttämättä. Ja nythän ei kysytty sitä. Kysyttiin, mitä söit. Itse söin pussillisen karkkia ja kolme karjalanpiirakka. Ei fiksua, mutta näillä mentiin tänään.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi atrian kevyt kalkkuna -nakkia, fitness-patukan, toisen puolikkaan tonnikala-kolmioleivästä, riisikakun
Mielummin syön vähän ja mieluista ruokaa mitä tekee mieli :)
Vierailija kirjoitti:
Kolme paahtoleipää kun muuhun ei ole rahaa.
Vielä joku kolmas jolla olisi salaattia ja meillä olisi ollut juhlat. Pastaa, leipää ja salaattia.
pienen raa'an keltasipulin
kokonainen tuore chili pilkottuna
3 miniluumutomaattia
lyhyen kurkunpätkän
muutaman vihreän oliivin
jääsalaattia
kermajuuston paloja
5 siivua metua
valkoista salaattikastiketta
kahvia kauramaidolla
Pottumuusin ja lohinugettien jämät itse tehdyllä sitruunaisella kermakastikkeella, eiliseltä. (Oli vaan pari kauhallista jäljellä, tosi pieni määrä.)
Mamanuudeleita tuoreella sitruunalla ja Lidlin bring the pain kastikkeella.
2 paahdettua ruisleipää: margariinia, kinkkuleikkeleellä, kermajuustolla, kurkunsiivuilla ja kotimaisella tomaatilla.
Minttuteetä hunajalla ja kaurajuomalla.
Tässä koko päivän ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Ja nythän ei kysytty sitä. Kysyttiin, mitä söit. Itse söin pussillisen karkkia ja kolme karjalanpiirakka. Ei fiksua, mutta näillä mentiin tänään.
t. eri
Niin, kysyin tosissani miten rikkaat söi tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Niin, kysyin tosissani miten rikkaat söi tänään.
Niin? Miksi sitten nillität, kun joku syö jotain muuta kuin "kunnon aterian"?
Hampparin ranskalaisilla.
Kaurajugurtti ja smoothie.
70g suklaata.
Jääkaapista jämäjuurekset uunissa paahdoin, pakasteesta kasvisnakit paistoin, ja lisäksi lautaselle löytyi salaattipussista jämät. Aamulla oli kaurapuuro. Nyt illalla ciabattaa mozzarellalla ja tomaatilla sekä teetä. Jälkkäriksi vielä kiivi.
Minä en ole syönyt tänään vielä mitään, mutta voin kertoa millaisia ruokailukokemuksia pari vuotta sitten edesmenneellä mummollani oli.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole syönyt tänään vielä mitään, mutta voin kertoa millaisia ruokailukokemuksia pari vuotta sitten edesmenneellä mummollani oli.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa
Sota-aikana syötiin vaikka mitä, kun ruuasta oli pulaa. Kahvinkin tilalle kehiteltiin kaikenlaisia korvikkeita.
Mutta onkos kukaan syönyt kissanlihakeittoa ihan viime aikoina. Minä nimittäin olen ja se oli yllättävän hyvää 🐱😋
Just kävin ostamassa hävikistä tomaatteja 1,8 kg pilkkahintaan. Nyt syön kaurapaloja, joissa päällä soijarouhetta, cayenne-pippuria, oliivia ja paljon tomaattia. Ostin sieltä myös cantaloupe-melonia. Aion tehdä siitä ja eilisen hävikkibanaanista ja omenoista hedelmäsalaattia.
Täällä joku kertoi syöneensä kissanlihakeittoa ihan äskettäin. Minä en ole sellaista ikinä mistään löytänyt, mutta frettikeittoa olen kyllä syönyt ja itse valmistanutkiin. Fretistä voi tehdä myös paistia, siitä on joskus ollut täällä reseptikin.
Frettejä on helppo pyydystää ihan itsekin, niitä on kaupunkien viheralueilla ihan vilisemällä. Vähän kun sohii ympärilleen atraimella tai vaikka paistihaarukalla, niin äkkiä on fretti lakkarissa.
Hyvästä ruuasta tulee hyvä mieli ja fretinliha on kyllä herkkujen herkku.
Kissoja ja frettejä joo 😅 (se villi on muuten hilleri)
Syötiin mekin ala-asteella hirvenaivoja 😂
Huvipuistohullu kirjoitti:
Kissoja ja frettejä joo 😅 (se villi on muuten hilleri)
Syötiin mekin ala-asteella hirvenaivoja 😂
villejä hillereitä kaupunkiluonnossa on luultavasti nykyään aika vähän. Mutta ainakin Helsingin keskustan puistoissa pyörii varhaisaamun tunteina omistajiltaan karanneita frettejä ihan vilisemällä.
Aamulla jogurttia, kahvia ja kalkkunanakkivoileipä.
Lounaaksi kalapullia sinappikastikkeessa, keitettyjä perunoita, lanttuhyytelöä
Työpäivän jälkeen pekoni-hapankaalimunakas
Iltapalaksi minttuteetä, juustovoileipä ja dallaspulla.