Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoitusasuntojen tuhoajat iltapäivälehdissä

Vierailija
11.12.2024 |

Vähän väliä iltapäivälehtien sivuilla on kuvia ja videoita tuhotuista sijoitusasunnoista. Kerrotaan, että henkilö vaikutti asialliselta ja kelpo kaverilta ja vielä muutamia kuukausia sitten asunto on ollut ok. Kiinnostaisi, mitä näille henkilöille siinä muutaman kuukauden sisällä oikein tapahtuu ja mikä heidän kohtalonsa oikein on ollut. Ajatuksia? 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) pyydä 3kk vakuus

2) soita edelliselle vuokranantajalle

3) luottotiedot ok

Ei kenelläkään ole maksaa 3kk vakuutta. Silloin kannattaa ostaa oma asunto.

Jos ei ole varaa, ei tarvi tulla mun vuokralaiseksi katse siis eteenpäin. 

Vierailija
42/59 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) pyydä 3kk vakuus

3) luottotiedot ok

No kaikilla kunnollisilla raittiilla vakityössä olevilla palkansaajilla ei ole 3 kuukauden ylimääräisiä rahoja vuokraan ja toisaalta kaikki luottotiedottomat ei ole mitään päihteidenkäyttäjiä eikä huonoja asukkaita. Kannattaa selvittää, miksi on velkaa ja mitä velkaa. Joku entinen yrittäjä voi olla ihan asiallinen asukas. Luottotiedot on kyllä tosi huono mittari. Tiedän, kun olen asunut kimppakämpässä monen siivottoman kämppiksen kanssa. Olihan niillä luottotiedot kunnossa, mutta minä yksin siivosin ja vein heidän roskiaan. Mitenhän ovat pärjänneet yksinasujina, kun eivät osanneet siivota, vaikka oli korkeakoulutus ja työpaikka. 

Riskin kantaa silloin vuokranantaja tiedän vuokranantajan, joka halusi tukea lapsiperhettä ja otti sen siipiensä alle.. lopputulos oli se, että joutui maksumieheksi. 

Minä en ainakaan hyväntekijä ole, jos ei kykene maksaa vakuutta, niin katselkoot asuntoa muualta mulle ihan se ja sama, mikä ihmisen elämöntilanne on, minä turvaan oman tilanteeni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraloordien ahneus ja ylikorkeat kiskurivuokrat ovat juurisyyt.

Asunnonvuokraus on yllättävän huono bisnes. 

Yhtiöremontit ovat todella kalliita. 10 vuoden sisällä omistamani yksiön yhtiöön on tehty putkiremontti 35 000 eurolla  ja lisäksi julkisivu- ikkuna- yhteiset tilat ym remontti 40 000 eurolla. Vastustin yhtiökokouksessa tuon jälkimmäisen laajuutta, mutta ei auttanut. 

Eli mulla on 10 vuodessa mennyt remontteihin 75000 euroa. Miettikää, miten kauan sen takaisin saamisessa menee!

Tuon ekan 35 000 maksoin heti pois. Tuo 40 000 menee joka kuu rahoitusvastikkeena. Minulle jää vioittoa kuukaudessa 70 euroa. (Siitä tietysti maksan verot, tyhjät kuukaudet, pikkurempat.)

Kai sulle jää voittoa se asuntokin? Vai meinasitko siitä ilmaiseksi luopua?

Vierailija
44/59 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niille ole mitään tapahtunut. Vuokranantaja ei vain kehtaa myöntää, että vuokrasi asunnon henkilölle, jolle sitä ei olisi pitänyt vuokrata.

Tämä on se totuus. Ja ei vuokranantajia (varsinkaan ykstyisiä) pidä sääliä. Ovat sellaisia suhmureita, että oksat pois

Täällä on joku yksi ja sama joka joka ketjussa haukkuu yksityisiä vuokranantajia? Miksi?

Vierailija
45/59 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) pyydä 3kk vakuus

3) luottotiedot ok

Jos sulla ei ole varaa 3kk vakuuteen, niin unohda omistusasuminen.

Vierailija
46/59 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys ja rahat eivät riitä ruokaan. Jolloin viina ja tabut vie nälän tunteen.

Ja viinako ei maksa mitään?

Vierailija
47/59 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan päihdeongelmia. 

Vierailija
48/59 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtiöremontit ovat todella kalliita. 10 vuoden sisällä omistamani yksiön yhtiöön on tehty putkiremontti 35 000 eurolla  ja lisäksi julkisivu- ikkuna- yhteiset tilat ym remontti 40 000 eurolla. Vastustin yhtiökokouksessa tuon jälkimmäisen laajuutta, mutta ei auttanut. 

Eli mulla on 10 vuodessa mennyt remontteihin 75000 euroa. Miettikää, miten kauan sen takaisin saamisessa menee!

Tuon ekan 35 000 maksoin heti pois. Tuo 40 000 menee joka kuu rahoitusvastikkeena. Minulle jää vioittoa kuukaudessa 70 euroa. (Siitä tietysti maksan verot, tyhjät kuukaudet, pikkurempat.)

Lisään, että tuo 70 euroa ei sinänsä ole edes oikea voittoa, kun olin pulitt

ei todellakaan pitäisi olla korkeampia vaan ainakin sen 10-15% nykyistä matalampia. Sijoita muualle.

Vierailija
49/59 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajalla ei ole maalaisjärkeä eikä arvostelukykyä - Kelan raha vaan tärkeintä? Itse valikoin henk.koht. vuokralaisen, eikä ikinä ole kämpälle sattunut mitään.

Niin minäkin tein ja vuoden verran meni ihan OK. Sitten vuokralainen rakastui ja kuvioihin tuli mies, joka muutti vuokralaisen luokse ja sen jälkeen sitten alkoikin tapahtua. Oli meteliä, rikottuja ikkunoita, tavaroiden viskomista parvekkeelta jne.  Lopulta vuokralainen lähti, mies jäi ja siitä alkoi 8 kk mittainen riita siitä, miten voi tehdä vuokrasopimuksen irtisanomisen, kun sopimusta ei ole. Miehelle tuli yli 25 000 euron lasku asunnon hajottamisesta, hän kaatoi syytä entiselle naisystävälle ja vetosi siihen, että asuntoa ei tarkastettu tämän lähdettyä. No miten menet asuntoon, kun ovea ei avata eikä o

Jollei vuokrasopimusta ole eikä asunnossa ole ketään kirjoilla niin totta hitossa sinne voi omistaja mennä milloin huvittaa. Jos siellä majailee joku luvatta niin ulos 

Vierailija
50/59 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sijoitusasunto, mutta myin sen pois, kun en jaksanut enää vaihtuvia vuokralaisia. Tutuille vuokraaminen oli mukavaa, kun tiesin, että vuokra maksetaan ajallaan. Vieraitten kanssa oli milloin mitäkin. Yksi maksoi vuokran, kun jaksoi tai olin laittanut muistutusviestin.  Pelkäsin aina, että omalle kohdalleni osuu kauhu-vuokralainen, joka laittaa kämpän remonttiin.

Nyt en enää halua sijoitusasuntoa. Vaiva ja huoli eivät vaivaa rahastosijoittamisessa samalla lailla.

Omaa omaisuutta ei kannata antaa vieraiden haltuun. Suurimpaan osaan ei voi luottaa ja niiden muutamien poikkeuksien otsassa ei lue, että ovat luotettavia.

Olen pienemmissäkin asioissa tullut siihen tulokseen, että en lainaa mitään sellaista minkä haluan palautettavan hyvässä kunnossa takaisin. Vain sellaista lainaan, johon suhtaudun, että se on lahjaksi annettu ja joutaakin pois.

Tilastollisesti kuitenkin suurin osa vuokralaisistakin on luotettavia.

Vierailija
51/59 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sijoitusasunto, mutta myin sen pois, kun en jaksanut enää vaihtuvia vuokralaisia. Tutuille vuokraaminen oli mukavaa, kun tiesin, että vuokra maksetaan ajallaan. Vieraitten kanssa oli milloin mitäkin. Yksi maksoi vuokran, kun jaksoi tai olin laittanut muistutusviestin.  Pelkäsin aina, että omalle kohdalleni osuu kauhu-vuokralainen, joka laittaa kämpän remonttiin.

Nyt en enää halua sijoitusasuntoa. Vaiva ja huoli eivät vaivaa rahastosijoittamisessa samalla lailla.

Omaa omaisuutta ei kannata antaa vieraiden haltuun. Suurimpaan osaan ei voi luottaa ja niiden muutamien poikkeuksien otsassa ei lue, että ovat luotettavia.

Olen pienemmissäkin asioissa tullut siihen tulokseen, että en lainaa mitään sellaista minkä haluan palautettavan hyvässä kunnossa takaisin. Vain sellaista lainaan, johon suhtaudun, että se o

ei paljon lämmitä omalla kohdalla, kun omalle kohdalle osuu se psk maksaja, joten en ottaisi riskiä tunteella

Vierailija
52/59 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kiinnostaa, miksi raportoidaan laajasti yksittäisen vuokranantajan asunnon tärvelemisestä. Verorahoitteinen Ylekin lähti nyt mukaan touhuun. Eikö vuokralaisilla ja vuokranantajilla ole vakuutukset kunnossa?

Vierailija
53/59 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasiallinen ajatus: pitkällä aikavälillä tuon kaiken maksavat muut vuokralaiset. Ilmiö vähentää vuokra-asuntojen tarjontaa ja siten nostaa vuokratasoa. Vuokranantajat hinnoittelevat riskin.

Helsingissä on tälläkin hetkellä tyhjänä ylihinnoiteltuja asuntoja tuhansia. 

Liittyy asiaan miten?

Vierailija
54/59 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska eivät katso rikosrekisteria, vain luottotiedot jotka ei kerro mitä on tehnyt. Eivät välitä kysyä päihteistä edes. Ja osa vuokraa varmana näkemättä. Moni ei edes halua rauhallista asukasta jotta saa vaatia 3kk vakuutta jonka käyttää. Itse ihmettelen myös kun toimistot ottaa kaikenlaista rikollista ja ei suomea osaattomia, jos ei ole luottotiedot ja ei tee rikoksia niin eivät huoli. Jos on rikollinen ja luottotiedot saa mistä tahansa heti asunnon. 

Ei vuokranantaja voi katsoa rikosrekisteriä eikä ostaa sen tietoja Supolta.

Vierailija
55/59 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sulle jää voittoa se asuntokin? Vai meinasitko siitä ilma

Varmaan siitä saa inflaatiokorjattuna saman kuin minkä siitä maksoi. Inflaation tuomaa näennäistä myyntivoittoa muuten verotetaan.

Vierailija
56/59 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niille ole mitään tapahtunut. Vuokranantaja ei vain kehtaa myöntää, että vuokrasi asunnon henkilölle, jolle sitä ei olisi pitänyt vuokrata.

Tämä on se totuus. Ja ei vuokranantajia (varsinkaan ykstyisiä) pidä sääliä. Ovat sellaisia suhmureita, että oksat pois

Minäkin lopetin sijoitusasunnon vuosia sitten, oli hyvä päätös ei huolta ja mukava saldo muissa sijoituksissa. 

Vierailija
57/59 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään, että tuo 70 euroa

Jos vastikkeet tuloutetaan, eli luetaan taloyhtiön kirjanpidossa tuloksi, voit vähentää pääomavastikkeen vuokratulosta. 

Jos pääomavastike rahastoidaan taloyhtiön kirjanpidossa, et voi vähentää vastiketta vuokratulosta. 

Vierailija
58/59 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) pyydä 3kk vakuus

3) luottotiedot ok

Jos itse olisin joutunut maksamaan nykyisestä kämpästäni 3kk takuut olisi summa reilu 2700€ !! 

Vierailija
59/59 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) pyydä 3kk vakuus

3) luottotiedot ok

Jos itse olisin joutunut maksamaan nykyisestä kämpästäni 3kk takuut olisi summa reilu 2700€ !! 

Onko mielestäsi iso vai pieni summa? Minusta ihan normi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän