Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni isä ilmoitti että aikoo olla lapseensa yhteydessä seuraavaksi kun tämä 18v

Vierailija
11.12.2024 |

Mitä pitäisi tehdä ja ajatella.?

Lapsen isä häipyi kuvioista ja sanoi ettei halua olla enää lapsen lapsuuden aikana olla tekemisissä minun(äiti) eikä lapsensa kanssa, koska kanssani on niin ikävää ja hankalaa. Olen yrittänyt järjestää tähän asti että erottuamme hän näkisi lasta mahd paljon, niin tämä on iso järkytys. En voi ymmärtää miten kukaan haluaisi oman lapsensa kärsivän noin paljon, vain ilmeisesti kostaakseen minulle tms. Kyllä lapseen voisi aiemminkin olla yhteyksissä eri tavoin, ja luulisi että yrittäisi jotenkin keskustella että lapsi ei kärsisi. Hän on kieltänyt minun olla yhteydessä enää vuosikausiin..

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen satu Porvoosta tänään. 

Vierailija
22/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä kuitenkin pitää lapsen sidettä isän puolen sukuun voimassa, äläkä puhu isästä pahaa, vaikka mieli tekisi. 

Kehuako tuota isää sitten pitää? Rehellisyydessä ei ole mitään pahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kovasti kiukunpuuskassa tehdyltä ratkaisulta. Antakaa pölyn laskeutua ja miettikää sitten uudelleen, voisivatko isä ja lapsi lapsen iästä riippuen kuitenkin tavata siten, että suhde säilyisi eikä isän tarvitsisi kokea ylitsepääsemättömän vaikeaa kommunikaatiota kanssasi. 

Vierailija
24/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas haluaisin olla yhteydessä, mutta äiti ei tue tätä. Joka aamu ensimmäisenä ajattelen lasta ja illalla viimeisenä.

Se lapsi on menetetty. Jatka elämääsi ja unohda se

En ymmärrä, miten kukaan voi unohtaa lapsensa. Elämää jatkan kyllä, eli pysyn hengissä lapseni vuoksi. Ja odotan.

Vierailija
25/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...koska kanssani on niin ikävää ja hankalaa."

Olisiko tässä miettimisen paikka? Kysyitkö mieheltä, mikä hänen mielestään on ollut ikävää ja hankalaa? Kysyitkö mieheltä, mitä muutoksia hän haluaisi? Jos toive muutoksista on kohtuullinen, hyvin perusteltu, järkevä ja toteutettavissa, kannattaa miettiä yhdessä voisko tilanteeseen löytyä kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu. 

Musta ei mies vaikuta kovin keskustelutaitoiselta, kun heittää ilmaan tuommoisia ja häipyy.

Kummassakin on ollut vikansa ja varmasti on pitkän pohdinnan paikka molemmilla. Äiti vaan ei yksin pysty kaikkeen, jos isä toteuttaa suunnitelmansa.

Vierailija
26/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskityt omaan ja lapsesi elämään iloineen ja suruineen. Kautta aikojen on kasvanut terveitä aikuisia yhdenkin vanhemman perheistä.

- isätön

Vierailija
27/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas yksi luuserijätkä. Paneminen on kyllä kivaa, mutta ups.

Vierailija
28/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isä, joka joutunut 5 vuoden aikana useasti käräjille, kun lähivanhempi yrittää vieraannuttaa ja keksiä tekosyitä estää lasta tapaamasta minua. Haluan olla lapseni elämässä, mutta sen huoltaja on aivan todella raskas, ja en haluaisi koskaan kuulla hänestä mitään.  Rahaa mennyr kymmeniä tuhansia, yksi työpaikka, parisuhde, mielenterveys, ja osa kavereistakin sanoo, etteivät jaksaisi taistella lapsesta, että mun vain pitäs katkaista välit ja häipyä.

Vierailija
29/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi vaan erota kunnolla. Jos roikkuu lapsessa, niin joutuu olemaan tekemisissä myös ap:n kanssa. Ja se ei selvästikään ole mielekästä. 

Ihan tarpeeksi luultavasti vituttaa maksaa ap:lle elatusmaksuja, joten ei kannata olla yhtään sen kanssa tekemisissä rahojenryöstön lisäksi

Tajuatko sinä s tanan vaj akki, että ne elarit ovat sitä LASTA varten,eivät hänen äidilleen? Toivottavasti et koskaan lisäänny kenenkään kanssa!

Elarit maksetaan äidille siitä hyvästä, kun äiti on vienyt miehen lapsen.

Kun äiti saa erossa miehen auton, niin miehen pitää varmaan maksaa äidille myös auton vakuutukset, bensat, huollot ym kulut

Vierailija
30/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas haluaisin olla yhteydessä, mutta äiti ei tue tätä. Joka aamu ensimmäisenä ajattelen lasta ja illalla viimeisenä.

Se lapsi on menetetty. Jatka elämääsi ja unohda se

En ymmärrä, miten kukaan voi unohtaa lapsensa. Elämää jatkan kyllä, eli pysyn hengissä lapseni vuoksi. Ja odotan.

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.

Vierailija
31/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen isä, joka joutunut 5 vuoden aikana useasti käräjille, kun lähivanhempi yrittää vieraannuttaa ja keksiä tekosyitä estää lasta tapaamasta minua. Haluan olla lapseni elämässä, mutta sen huoltaja on aivan todella raskas, ja en haluaisi koskaan kuulla hänestä mitään.  Rahaa mennyr kymmeniä tuhansia, yksi työpaikka, parisuhde, mielenterveys, ja osa kavereistakin sanoo, etteivät jaksaisi taistella lapsesta, että mun vain pitäs katkaista välit ja häipyä.

Täällä toinen.

Vierailija
32/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap joku 15-vuotias teiniäiti vai miten olet pystynyt elämään elämäsi ymmärtämättä, että kaikkia ei edes oma lapsi kiinnosta? Kuulostaa todella lapsekkaalta tuo "En voi ymmärtää miten kukaan haluaisi oman lapsensa kärsivän noin paljon, vain ilmeisesti kostaakseen minulle tms" Ei luulisi aikuiselle ihmiselle tulevan yllätyksenä, että ksipäitäkin on olemassa. 

Vierailija
33/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä kuitenkin pitää lapsen sidettä isän puolen sukuun voimassa, äläkä puhu isästä pahaa, vaikka mieli tekisi. 

Isää voi kantaa mukana myös neutraalilla tavalla. Eikä lapsi osaa kaivata isäänsä, jos aikuinen ei tee siitä numeroa. Lapselle riittää, että hänellä on ympärillään välittäviä aikuisia. 

- isätön

Vierailija
34/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko ystäviäsi. Lapsesi on menetetty. Suomen laki on äidin puolella. Turhaan haaskaat elämäsi taistelemalla tuulimyllyjä vastaan.

Vierailija
35/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi vaan erota kunnolla. Jos roikkuu lapsessa, niin joutuu olemaan tekemisissä myös ap:n kanssa. Ja se ei selvästikään ole mielekästä. 

Ihan tarpeeksi luultavasti vituttaa maksaa ap:lle elatusmaksuja, joten ei kannata olla yhtään sen kanssa tekemisissä rahojenryöstön lisäksi

MIKÄ HELVETIN RAHOJEN RYÖSTÖ? ELATUSMAKSU ON LASTA VARTEN, IDIOOTTI.

Vierailija
36/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isää voi kantaa mukana myös neutraalilla tavalla. Eikä lapsi osaa kaivata isäänsä, jos aikuinen ei tee siitä numeroa. Lapselle riittää, että hänellä on ympärillään välittäviä aikuisia. 

- isätön

Aikuisena sitä kyllä kaipaa senkin edestä ja nimenomaan takautuvasti. Silloin myös ymmärtää mitä on menettänyt.

- vieraannutettu

Vierailija
37/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaisen ikävää lapsen kannalta, jolle kuuluu lähtökohtaisesti oikeus (ei velvollsiuus) viettää aikaansa isänsä kanssa. Mutta ei isää voi pakottaa olemaan lapsensa rinnalla (Ja mitä siitäkin tulisi, jos häntä yritettäisiin pakottaaa olemaan lapsensa rinnalla?)

Mutta vaikka isä ei haluaisi olla missään tekemisissä lapsensa kanssa, niin hänellä säilyy ja pysyy elatusvelvolisuus lastaan kohtaan. Tietämättä nyt tarkemmin mistä kyse, niin olisin yhteydessä lastenvalvojaan, jos vaikka onnistuisitte hänen myötävaikutuksella tehdä sopimuksen elatuksesta, niin ei tarvitsisi mennä käräjille. 

Totta kai voitte tehdä sopimusken elatuksesta yhdessä ilman lastenvalvojan (tai tuomiosituimen) tukea mutta teidän keskenään tekemä sopimus ei saa liikkeelle ulosottoa, jos isä jättäsikin maksamatta osaansa lapsensa elatuksesta.

Uskovainen mies

Vierailija
38/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmoisia isiä on. Minunkin lasteni isä vain luopui lasten lähihuoltajuusesta, kun sellaisen hänelle annoin. Häipyi naisensa luo. Eipä ole juuri näkynyt eikä avustanut lapsiaan. Elatuskin piti Kelasta hakea, kun isä jätti maksamatta. 

Vierailija
39/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- isätön

Tuo ei ole totta. Osa lapsista kaipaa isää, vaikka asiasta ei ole tehty numeroa. Ihan normaalia kaivata, kun kavereilla on isejä, koulussa tehdään isänpäivälahjoja jne. jne. Sinä et voi päättää kaikkien lasten puolesta, mikä heille riittää. 

Vierailija
40/116 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä iänikuiset jankkaukset siitä,ettei pas kasti lastaan ja tämän äitiä kohdelleesta saa kertoa lapselle totuutta?! Miksi ei saa kertoa, että sinulla ei ole isää,koska hän ei ollut mieleltään kyllin kypsä perheeseen,mutta minä rakastan sinua aina. Mikä vi..n vimma teillä on paijata näiden iljettävien perheensä ja vastuunsa hylkääjien päätä,kertokaapa!

Juuri tuota mustaa töhnää ei terve ihminen kaada lapsen päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi