Lapseni isä ilmoitti että aikoo olla lapseensa yhteydessä seuraavaksi kun tämä 18v
Mitä pitäisi tehdä ja ajatella.?
Lapsen isä häipyi kuvioista ja sanoi ettei halua olla enää lapsen lapsuuden aikana olla tekemisissä minun(äiti) eikä lapsensa kanssa, koska kanssani on niin ikävää ja hankalaa. Olen yrittänyt järjestää tähän asti että erottuamme hän näkisi lasta mahd paljon, niin tämä on iso järkytys. En voi ymmärtää miten kukaan haluaisi oman lapsensa kärsivän noin paljon, vain ilmeisesti kostaakseen minulle tms. Kyllä lapseen voisi aiemminkin olla yhteyksissä eri tavoin, ja luulisi että yrittäisi jotenkin keskustella että lapsi ei kärsisi. Hän on kieltänyt minun olla yhteydessä enää vuosikausiin..
Kommentit (116)
Minun isä häippäsi kun olin 6 vuotias ja otti yhteyttä vasta kun olin 40 vuotias. Oli kovin pahoillaan ja antoi minulle 250 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Taisit huomata että rakkaus väljähtymässä: Hups, olenkin paksuna.. Yritit sillä kiristää. Hoida persehedelmäs itte.
On sen äijän pitänyt olla helppi ojossa sitä hedelmää istuttamassa.
Lapsi ei aikuisenakaan tarvitse tälläista isää, turha tulla kuolinvuoteellaan itkemään mennyttä aikaa.
No elarit vaan juoksemaan ja seurailet isukin verotustietoja, tarvittaessa elareiden tarkistus.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne narsistit ole juuri niitä menestyvien vanhempien kulissinomaisten ydinperheiden lapsia, jossa perhe on fyysisesti koossa ulkopuolisen paineen vuoksi, mutta henkisesti täysin etäisiä toisistaan, ja lapsia kasvatetaan kuin he olisivat pieniä aikuisia. Näin lapsuus jää kokematta, ja tilalle tulee sairaalloinen mielihyvä menestymisestä, jossa muut ihmiset ovat vain hyödykkeitä.
Narsisteja näkee yritysjohtajina, mutta aivan yhtä lailla narsisteja on huumekauppiaina ja vankiloissa. Ei köyhyys tee vanhemmista parempia, vaan usein päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
No elarit vaan juoksemaan ja seurailet isukin verotustietoja, tarvittaessa elareiden tarkistus.
Koulupudokkaiden tekemisen ammattilainen asialla?
Minäkin jättäisin naisen joka kirjoittaa pskaa vauva-palstalle
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei aikuisenakaan tarvitse tälläista isää, turha tulla kuolinvuoteellaan itkemään mennyttä aikaa.
Täällä näköjään hoidetaan suvun tärkeät jutut pois vieraannutetulta. Ei itketä perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä kuitenkin pitää lapsen sidettä isän puolen sukuun voimassa, äläkä puhu isästä pahaa, vaikka mieli tekisi.
Mitä nämä iänikuiset jankkaukset siitä,ettei pas kasti lastaan ja tämän äitiä kohdelleesta saa kertoa lapselle totuutta?! Miksi ei saa kertoa, että sinulla ei ole isää,koska hän ei ollut mieleltään kyllin kypsä perheeseen,mutta minä rakastan sinua aina. Mikä vi..n vimma teillä on paijata näiden iljettävien perheensä ja vastuunsa hylkääjien päätä,kertokaapa!
Kyseessä on lapsi. Eikö sinulla ole mitään yleistietoa lapsen kehityksestä, vaikka sinulla on lapsi?
1. Kun haukut hänen isäänsä, haukut samalla lasta. Hänessä on puolet isäänsä, halusit tai et. Lapsella on oikeus tutustua ja pitää yhteyttä myös isänpuoleiseen sukuun. Lapsi ei ole äidin jatke eikä äitinsä omaisuutta.
2. Taakoitat lasta omilla ongelmillasi. Aiheutat lapselle psyykkisiä vaurioita, kun kuormitat häntä asioilla, joita hänen mielensä ei vielä kestä.
3. Sinulla on oma totuutesi ja ex-miehellä oma totuutensa. Lapsi saa aikuisena tietää nekin asiat, joita sinä et ole kertonut tai ymmärtänyt. Ymmärryksesi ulkopuolella voi olla paljon, alkaen huonosta miesvalinnasta. Pahoittelen tätä kommenttia, mutta se oli sinun valintasi. Kanna vastuu itse, älä kaada omia asioitasi puolustuskyvyttömän lapsen harteille.
4. Lapsen asia ei ole miettiä isänsä iljettävyyttä ja äitinsä päänsisältöä. Tarpeeksi kun mustamaalaat (tosiasioillakin), tilanne kääntyy haitaksesi ennenpitkää.
5. Voit milloin tahansa tarkistaa asian keneltä tahansa terveys/sosiaalialan ammattilaiselta, Mannerheimin lastensuojeluliitosta, psykiatriltasi tai lapsipsykologian oppikirjoista. Voit olla todella vahingollinen lapsesi kehitykselle.
Oleellista ei ole se, että lapsi "tietää" millainen iljetys hänen isänsä on. Pääasia, ettei äitikin ole iljetys lapselle kostonhimonsa takia. Juttele tunteistasi ja ongelmistasi mieluummin vaikka psykiatrisen sairaanhoitajan kuin lapsesi kanssa. Sieltä voit saada myös neuvoja asian AIKUISMAISEEN käsittelyyn lapsen kanssa. Kypsä aikuinen ei tee lapsesta uskottuaan. "Mikä vi..n vimma.." ja "jankkaukset" kertookin kaiken tarvittavan henkisestä kypsyydestä. Pata kattilaa soimaa.
Olen eri, enkä ole millään tavalla kiinnostunut paijaamaan etä-isien tai yh-äitien päätä.
Vierailija kirjoitti:
Parempi vaan erota kunnolla. Jos roikkuu lapsessa, niin joutuu olemaan tekemisissä myös ap:n kanssa. Ja se ei selvästikään ole mielekästä.
Ihan tarpeeksi luultavasti vituttaa maksaa ap:lle elatusmaksuja, joten ei kannata olla yhtään sen kanssa tekemisissä rahojenryöstön lisäksi
Niin, se lapsihan ei ole sinun.
Ei lapselle pidä toista vanhempaa haukkua, mutta ei todellakaan pidä siloitella ja peitellä vanhemman tahallista kaltoinkohtelua.
Lapsi kuitenkin kysyy missä isä on. Ei siinä voi alkaa satuilemaan mitään omia juttuja ja lässyttämään jotain mitä sattuu. Asiat voi sanoa rehellisesti kuten äiti on ne kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi saattaa olla eri mieltä kun iskä palaa aikanaan ja haluaa tavata.
Todennäköisesti äiti ehtii aivopesemään lapsen vihaamaan isäänsä, joten miehen kannattaa keskittyä uuden naisensa lapsiin tai hankkia uuden lapsen uuden naisen kanssa
Eiköhän lapsi ihan oma-aloitteisesti vihaa miestä, joka on mistä tahansa syystä valmis hylkäämään oman lapsensa.
Enkä toisaalta ymmärrä, miksi kukaan nainen suostuisi tuollaiseen mieheen koskemaan, saati lapsia tekemään. Aika harvinaisen hirveä tyyppi.
Päteekö sama myös naisiin? Vihaavatko kaikki adoptioon annetut lapset biologisia äitejään?
Älä sotke ketjuun adoptiota, se ei kuulu tähän ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen isä, joka joutunut 5 vuoden aikana useasti käräjille, kun lähivanhempi yrittää vieraannuttaa ja keksiä tekosyitä estää lasta tapaamasta minua. Haluan olla lapseni elämässä, mutta sen huoltaja on aivan todella raskas, ja en haluaisi koskaan kuulla hänestä mitään. Rahaa mennyr kymmeniä tuhansia, yksi työpaikka, parisuhde, mielenterveys, ja osa kavereistakin sanoo, etteivät jaksaisi taistella lapsesta, että mun vain pitäs katkaista välit ja häipyä.
En ymmärrä miksi oikeuslaitos, sossu jne edes hyväksyy tuommoisen käytöksen, että isä joutuu oikeuden kautta hakemaan lapseensa oikeudet. Olen lähipiirissä nähnyt, että kuinka naiset käyttää valtaansa.. Esim oma äiti savusti isän pois meidän lasten elämästä. Muoripa yllätty kuinka paljon me veljen kanssa oikeasti muistetaan niitä keskusteluita ja kohtaamisia vielä aikuisiällä. Äiti yritti laittaa silloise
Olen myös nähnyt näitä vierestä ihan liikaa. Onneksi tämä aletaan tiedostaa. Lastenvalvojille ei enää mene läpi ihan mikä tahansa, onneksi. Yksi tuttu sanoi lastenvalvojaa puolueelliseksi kun kaikkiin hänen vaatimuksiinsa ei tullut hyväksyntää...
On niitä varmasti kelvottomia miehiäkin, ei siinä. Tavallisille isille suosittelisin hakemaan neuvoja ja tukea vaikka Miessakit ry:stä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä kuitenkin pitää lapsen sidettä isän puolen sukuun voimassa, äläkä puhu isästä pahaa, vaikka mieli tekisi.
Älä pidä, raskasta se on hankalan ihmsen kanssa meille isän sukulaisillekin. Likasankona, lahja-automaattina ja lapsenvahtina sai olla ja haukut päälle.
Joo.Sen kestää jotenkin jos saa lasta tavata. Parhaiten saa, kun myöntelee vaan ja on samaa mieltä lapsen isästä, miten milloinkin haukutaan. Kyllä se menee läpi ja ex-miniä on tyytyväinen, kun ajattelee saaneensa pilattua välit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen isä, joka joutunut 5 vuoden aikana useasti käräjille, kun lähivanhempi yrittää vieraannuttaa ja keksiä tekosyitä estää lasta tapaamasta minua. Haluan olla lapseni elämässä, mutta sen huoltaja on aivan todella raskas, ja en haluaisi koskaan kuulla hänestä mitään. Rahaa mennyr kymmeniä tuhansia, yksi työpaikka, parisuhde, mielenterveys, ja osa kavereistakin sanoo, etteivät jaksaisi taistella lapsesta, että mun vain pitäs katkaista välit ja häipyä.
Täällä toinen.
Ikävä juttu teille muttei liity ketjun aiheeseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen.
Ikävä juttu teille muttei liity ketjun aiheeseen mitenkään.
Onko sillä väliä? Se on aika usein se toinen puoli tarinasta. Älkää vaientako isejä ja mitätöikö lasten kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pidä, raskasta se on hankalan ihmsen kanssa meille isän sukulaisillekin. Likasankona, lahja-automaattina ja lapsenvahtina sai olla ja haukut päälle.
Joo.Sen kestää jotenkin jos saa lasta tavata. Parhaiten saa, kun myöntelee vaan ja on samaa mieltä lapsen isästä, miten milloinkin haukutaan. Kyllä se menee läpi ja ex-miniä on tyytyväinen, kun ajattelee saaneensa pilattua välit.
No, jos minun pojistani joku kieltäytyisi olemasta lapsensa kanssa tekemisissä, häpeäisin kyllä lastani ja syvästi. Olisit kiitollinen, että edes se ex-miniä huolehtii lapsen ja sinun yhteydestäsi, jos sinun kasvattamasi ihminen ei kykene siihen. Jos poikasi olisi mies, ei sinun tarvitsisi olla entisen miniän kanssa missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä iänikuiset jankkaukset siitä,ettei pas kasti lastaan ja tämän äitiä kohdelleesta saa kertoa lapselle totuutta?! Miksi ei saa kertoa, että sinulla ei ole isää,koska hän ei ollut mieleltään kyllin kypsä perheeseen,mutta minä rakastan sinua aina. Mikä vi..n vimma teillä on paijata näiden iljettävien perheensä ja vastuunsa hylkääjien päätä,kertokaapa!
Juuri tuota mustaa töhnää ei terve ihminen kaada lapsen päälle.
Ja kerrotko nyt vielä, että miksi edes aikuistuvalle lapselle ei saa edes hänen kysyessään kertoa, että isi ei rakastanut äitiä ja teki sitä sun tätä mutta se ei ole sinun vikasi? Onko sinulla kaikki kuulat tallella vai oletko muuten vain todellisuudesta vieraantunut!? Pitääkö lapselle sepittää tarina rintamalla kaatuneesta sotilaasta,jottei kukaan pahoita mieltään? V..u mikä id iootti,uskot varmaan joulupukkiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos minun pojistani joku kieltäytyisi olemasta lapsensa kanssa tekemisissä, häpeäisin kyllä lastani ja syvästi. Olisit kiitollinen, että edes se ex-miniä huolehtii lapsen ja sinun yhteydestäsi, jos sinun kasv
Sanoinko, että myötäilisin ja kuuntelisin kaikkea sontaa? En. Sanoinko kertovani omasta tilanteestani? En. Kunhan yritin myötäelää.
Edellinen kertoi tilanteestaan: Likasanko, lahja-automaatti, roskasanko, haukut päälle hankalalta ex-miniältä. #Äitimyytti..
Sivusta seuranneena tiedän vastaavan tilanteen. Ilmeisen raskasta, kun tietää taustat.
Onko sinulla useinkin tapana vetää hatusta oletuksia? Ei tuo edellisen kuvaama ollut mitään yhteydenpidosta huolehtimista. Hyödyntää kaikin tavoin ja haukkuu vielä. En todellakaan poikaani siinä häpeäisi..
No, lapseni isän vanhemmat tietää lapsensa viat ja puutteet ja he ovat olleet meille korvaamattomana apuna. Samoin isän veli.