Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotirauhaa rikkovat myyjät, uskonnon edustajat ja muut

Vierailija
11.12.2024 |

Tänään aamupäivällä etätöitä kotona ruokapöydän äärellä tehdessäni yhtäkkiä koputettiin terassin oveen, josta on suora näköyhteys meidän ruokailutilaan. Katsahdin ylös ja näin lasioven takana pari naista. Menin avaamaan ja kävi ilmi, että olivat Jehovan todistajia.

Alkoi hieman ärsyttämään. Kuinka röyhkeä pitää olla, jotta tulee sisäpihalla sijaitsevalle terassille kolkuttelemaan? Kyllä meillä on kadun puolella ihan normi ulko-ovikin. Terassi on vieläpä ylempänä ja sinne pitää nousta varta vasten talvella liukkaita rappusia pitkin.

Tökeröä tunkea ihmisten koteihin ilman etukäteen sopimista. Sama koskee kaiken maailman katto- ja putkiremonttien myyjiä ja valvontajärjestelmien myyjiä. Tuntuu, että koronan jälkeen näitä tunkee taas ovista ja ikkunoista. Eikö kysymyksessä ole kotirauhan rikkominen?

Hieman tympeästi totesin Jehovan todistajille tänään, että heidän ajamansa asiansa ei kiinnosta minua ja kaiken lisäksi minulla on työpuhelu kesken. Miten te muut suhtaudutte näihin ovelle koputtelijoihin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei nykyään koputa juuri kukaan.

Vierailija
2/5 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille ei nykyään koputa juuri kukaan.

No ole tyytyväinen! Meillä kesälläkin kun olin pihatöissä joku "Alarm security" tai vastaava tuli öyhöttämään agressiivisesti, että kuinka vaarallinen meidän asuinalue on. En voinut muuta kuin nauraa - ja jatkoin haravointia. Työtänsä nämä vain tekevät, eli viesti pitäis laittaa heidän työnantajilleen/ seurakunnille en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi oven takana talonmaalausta kauppaamassa, käskin painua vit-tuun. 

kenenkään oven taakse ei tulla kaupittelemaan mitään! Laittakoot postia laatikkoon. 

Vierailija
4/5 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai oikeasti keskeyttänyt työpuhelua?!

itse olisin poistunu näkyvistä.

Vierailija
5/5 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä. Jehovan todistajista tuli vielä mieleen, että he tulivat muutama vuosi sitten jopa työpaikkani konttoritiloihin jakelemaan lehtisiään. Toimitilat vielä teollisuusalueella, joten pelkkiä yrityksiä alueella. Sanoin esitteitä jakaneelle miehelle, että on mielestäni todella epäasiallista tulla häiritsemään ihmisten työntekoa heidän työpisteille. Mies suuttui ja alkoi tivata, onko esimieheni paikalla. Pomo (ja samalla yrityksen omistaja) sattuikin tulemaan juuri paikalle ja asian kuultuaan antoi todella äkäiset lähtöpassit tälle "todistajille". Ei kai uskonto ole syy olla noudattamatta yleisiä käytöstapoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi