Autismin lisääntyminen huolettaa! Näin ei voi jatkua. Yhteiskunta romahtaa.
Autismikirjon häiriöön (autism spectrum disorder, ASD) liittyy suurentunut älyllisen kehitysvammaisuuden todennäköisyys. Tällä hetkellä noin 33 %:lla ASD-henkilöistä arvioidaan olevan myös kehitysvamma.
Yhdellä kolmesta autistista ÄO alle 70
Kommentit (148)
Suurin osa kirjoilla olevista ei ole tyhmiä tai kehitysvammaisia, vaan ovat työelämässä ja huolehtivat itsestään.
Valtaosa diagnooseista joihin liittyy myös älyllinen kehitysvamma on maahanmuuttaja lapsilla. Tämä ei ole rasismia, vaan tutkimusten tulos. Eli tietyt geenit vaikuttaa.
Eiköhän oikeita syitä ole kuitenkin medialukutaidon puute, , keskittymiskyvyn herpaantuminen väestössä ja laiskistuminen, kasvatuksen puute, ilkeys, kovuus ja empatian puute joka yhteiskuntaa eniten satuttaa.
Ei pari autistia, joista ei ole harmia kellekään. Ei autisti valitse olla autisti. Joten miettikää ennen kuin puhutte.
Minä en näihin autismihorinoihin usko ennen kuin näytetään mikä osa autisteilla on aivoissa häiriöllä ja sitä pystytään mittaamaan kokeella. Nyt on tavan talliaisille alettu antamaan näitä diagnooseja ja heillä ei aivan varmana ole sama kehityshäiriö kuin perinteisesti autisteiksi todetuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä vain diagnosoidaan enemmän kuin ennen /nykyajan standardivastaus.
Aikuisten oikeasti: ei iso osa suomalaisista, etenkään miehistä, ole ollut sen epäautistisempaa ennenkään.
Niinpä. Perusongelma on siinä, että monissa kodeissa ei osata enää kasvattaa eikä kouluissa saa ylläpitää kuria.
Ja ruumiillinen kuritus on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Teineillä autismia nousee tosi paljon ja valtaosassa kyse on puhtaasti kasvatuksen puutteesta ja siitä, että teini on ominaiseen tapaan musta-valkoinen, valikoiva ja änkyröi. Ja kun rajoja ei ole koskaan ollut, niin sitten teini-iässä tilanne repeää ja keksitään autismin kirjo selitykseksi. Tottakai osa lapsista on haastavampia kuin toiset, mutta ei se aina ole autismia vaan normaalia luonne-eroja. Toiset on vaan luonnostaan "autistisempia" kuin toiset.
Eli ilman kuria kasvaneet.
Lopettakaa se lisääntyminen! Sillä se korjaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teineillä autismia nousee tosi paljon ja valtaosassa kyse on puhtaasti kasvatuksen puutteesta ja siitä, että teini on ominaiseen tapaan musta-valkoinen, valikoiva ja änkyröi. Ja kun rajoja ei ole koskaan ollut, niin sitten teini-iässä tilanne repeää ja keksitään autismin kirjo selitykseksi. Tottakai osa lapsista on haastavampia kuin toiset, mutta ei se aina ole autismia vaan normaalia luonne-eroja. Toiset on vaan luonnostaan "autistisempia" kuin toiset.
Älä nyt jaksa. Minä olen saanut 70-luvulla konservatiivisen kasvatuksen kovalla kurilla ja käyttäytymissäännöillä. Siis ihan millä mittapuulla tahansa tiukan kasvatuksen. Diagnooseina mulla on ADD ja Asperger. Toki nykyisin pääsääntöisesti käyttäydyn, mutta kyllähän se - neurotyypillisten mielestä - aina on poikkeavaa ja moitittavaa, kommunikoinnin osalta. Erikseen sitten tilanteet jossa suutun, ja suutun tosissani erittäin harvoin. Ja kun silloin keulii, keulii ihan tuelta. Aivan sama vaikka olisin kasvatettu pyhällä hengellä luostarissa - tulos ei muutu.
Ootko miettinyt että ehkä autismin tilastollinen lisääntyminen johtuu siitä että autistit panee :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt jaksa. Minä olen saanut 70-luvulla konservatiivisen kasvatuksen kovalla kurilla ja käyttäytymissäännöillä. Siis ihan millä mittapuulla tahansa tiukan kasvatuksen. Diagnooseina mulla on ADD ja Asperger. Toki nykyisin pääsääntöisesti käyttäydyn, mutta kyllähän se - neurotyypillisten mielestä - aina on poikkeavaa j
Kiusattiinko sinua lapsena?
Onko Kennedy (taas) oikeassa. Rokotteet? Ja sitten nämä koronarokotteet jotka tappavat työikäisiä hamaan tulevaisuuteen! Sydänkohtauksia ja aivoverenvuotoja. Onko Kennedy tässäkin oikeassa? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt jaksa. Minä olen saanut 70-luvulla konservatiivisen kasvatuksen kovalla kurilla ja käyttäytymissäännöillä. Siis ihan millä mittapuulla tahansa tiukan kasvatuksen. Diagnooseina mulla on ADD ja Asperger. Toki nykyisin pääsääntöisesti käyttäydyn, mutta kyllähän se
Olin joissakin jutuissa tosi hyvä, ja omalla erikoisella tavallani varmaan ihan mukavakin, joten mitään hirvittävää kiusaamista en lapsuudessa kokenut. Sen sijaan aikuisuudessa minut on henkisesti yritetty alistaa hengiltä; kiusattu ja rääkätty uskomattomin keinoin ja sanakääntein. Luottamus ihmisyyteen on rankasti miinuksella.
Googlatkaa RFK ja vaccines! Kohta on terveysministeri.
Vierailija kirjoitti:
Onko Kennedy (taas) oikeassa. Rokotteet? Ja sitten nämä koronarokotteet jotka tappavat työikäisiä hamaan tulevaisuuteen! Sydänkohtauksia ja aivoverenvuotoja. Onko Kennedy tässäkin oikeassa? 🤔
Ei ollut. Meillä ainakin suvussa näkee lähes satavuotiaillakin selkeää neurokirjoa. Ihan sukupolvelta toiseen periytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt jaksa. Minä olen saanut 70-luvulla konservatiivisen kasvatuksen kovalla kurilla ja käyttäytymissäännöillä. Siis ihan millä mittapuulla tahansa tiukan kasvatuksen. Diagnooseina mulla on ADD ja Asperger. Toki nykyisin pääsääntöisesti käyttäydyn, mutta kyllähän se - neurotyypillisten mielestä - aina on poikkeavaa j
Kiinnostaa tuo kombo, add ja asperger yhdessä. Haluaisitko kertoa siitä lisää? Miten eroat normoista, pelkistä asseista ja pelkistä add:istä? Miten eroaa audhd:ista vai onko ne käytännössä yleensä sama asia? Millasia haasteita tuo aiheuttaa ja mitä muuta? Kun mietin, voisko mulla olla samat.
Kun nainen muistuttaa miestä aivoiltaan sillä on asperger. Miettikääs sitä. Kaikki miehet on siis autisteja, vain naiset voi olla neurotyypillisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo minä sain selkääni läksyjen teon hitaudesta ja jos tuli huono koenumero. Jopa liiallisesta kirjojen lukemisesta rankaistiin ja huone pistettiin palasiksi jos koettiin että olin liian omapäinen. Silti vaan olen asperger, lapsenikin on asperger tai kirjolla.
Miksi autistisuvuissa ollaan niin kovia poikimaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt jaksa. Minä olen saanut 70-luvulla konservatiivisen kasvatuksen kovalla kurilla ja käyttäytymissäännöillä. Siis ihan millä mittapuulla tahansa tiukan kasvatuksen. Diagnooseina mulla on ADD ja Asperger. Toki nykyisin pääsääntöisesti käyttäydyn, mutta kyllähän se
Myötätunnot täältä. Minun annettiin onneksi lukea loputtomasti rauhassa. Ilman kirjallisuutta olisin varmasti lopettanut itseni jo varhaisnuoruudessa - niin sekavalta, vaikealta ja käsittämättömältä elämä ja maailma tuntuivat. Ja minä ulkopuoliselta, kuin totaalisen eri lajia olevalta. Tunnen niin yhä, mutta nykyisin erakoidun kaikessa rauhassa kirjallisuuteni kanssa. Pienet piirit, aarin karsina.
Eiköhän nuo lisääntyneet diagnoosit ole sitä lievempää autismia. Kehitysvamma kyllä yleensä huomataan varhain.