Autismin lisääntyminen huolettaa! Näin ei voi jatkua. Yhteiskunta romahtaa.
Autismikirjon häiriöön (autism spectrum disorder, ASD) liittyy suurentunut älyllisen kehitysvammaisuuden todennäköisyys. Tällä hetkellä noin 33 %:lla ASD-henkilöistä arvioidaan olevan myös kehitysvamma.
Yhdellä kolmesta autistista ÄO alle 70
Kommentit (148)
Ootko sä nyt huolissaan autismin vai kehitysvammaisuuden lisääntymisestä? Onko mitään tilastoa siitä, että kehitysvammaisuus olis lisääntynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko käynyt mielessä, että valtaosa tuonkin diagnoosin saaneista on väärin diagnosoituja?
Mikään tutkimustieto ei viittaa tuollaiseen. Päinvastoin, autismin kirjo on alidiagnosoitua, erityisesti naisilla.
Oletko kuullut sellaisesta käsitteestä kuin arkijärki? Olen elänyt paljon kauemmin kuin mitä tämä hömpötysvaihe on Suomessa kestänyt. Tämä tulee menemään ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko käynyt mielessä, että valtaosa tuonkin diagnoosin saaneista on väärin diagnosoituja?
Mikään tutkimustieto ei viittaa tuollaiseen. Päinvastoin, autismin kirjo on alidiagnosoitua, erityisesti naisilla.
Oletko kuullut sellaisesta käsitteestä kuin arkijärki? Olen elänyt paljon kauemmin kuin mitä tämä hömpötysvaihe on Suomessa kestänyt. Tämä tulee menemään ohi.
Arkijärki, eli perusteeton mutu. Saat sä siihen luottaa enemmän kuin tieteeseen, mutta muilta et voi sellaista odottaa.
Mun oma arkijärki kertoo esim. sen, että oon ite saanut diagnoosin vasta keski-ikäisenä, vaikka oon ollut ihan selkeä tapaus lapsesta saakka. Ja että mun autistinen vanhempani on syntynyt 50-luvulla, että ihan yhtälailla tätä "hömpötystä" on silloinkin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkijärki, eli perusteeton mutu. Saat sä siihen luottaa enemmän kuin tieteeseen, mutta muilta et voi sellaista odottaa.
Mun oma arkijärki kertoo esim. sen, että oon ite saanut diagnoosin vasta keski-ikäisenä, vaikka oon ollut ihan selkeä tapaus lapsesta saakka. Ja että mun autistinen vanhempani on syntynyt 50-luvulla, että ihan yhtälailla tätä
:D
Kannattaa opiskella vähän enemmän. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun oma arkijärki kertoo esim. sen, että oon ite saanut diagnoosin vasta keski-ikäisenä, vaikka oon ollut ihan selkeä tapaus lapsesta saakka. Ja että mun autistinen vanhempani on syntynyt 50-luvulla, että ihan yhtälailla tätä
"Tietoteoriassa common sense -ajattelua on puolustanut muun muassa G. E. Moore. Thomas Reidin filosofiassa arkijärki on, tai ainakin sen tulisi olla kaiken tieteen perusta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun oma arkijärki kertoo esim. sen, että oon ite saanut diagnoosin vasta keski-ikäisenä, vaikka oon ollut ihan selkeä tapaus lapsesta saakka. Ja että mun autistinen vanhempani o
:D
Kannattaa opiskella vähän enemmän. Tsemppiä
Opiskelu ei johda siihen, että alkaa korvata tutkittua tietoa jollain omalla arkijärjellä, vaan päinvastaiseen.
Ja toki mikään opiskelu ei poista mun autismia.
Hesarissa tänään juttua D-vitamiista ja siinä kerrotaan, että äidin raskauden aikainen alhainen d-vitamiinitaso vaikuttaa lapsen autismin syntymiseen.
Kannattaa ymmärtää, että tiede ei ole sama asia kuin uskonto.
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa tänään juttua D-vitamiista ja siinä kerrotaan, että äidin raskauden aikainen alhainen d-vitamiinitaso vaikuttaa lapsen autismin syntymiseen.
Kyllä. Tää taitaa tosin liittyä vaan sellaiseen "syvään" autismiin, ei mihinkään aspergeriin, joka taitaa olla vaan perinnöllistä.
Yhteiskunta ei ainakaan mun lisääntymiseen romahda. Mulla vain yksi 5v tyttö. Ja nyt teen uraa ja sitten varmaankin voisi tehdä vielä lapsen ennen vaihdevuosia. Että eipä näitä solkenaan ole tullut,a. Ei oikein kehtaa tehdä kun ei voi itse hoitaa, mun lapset työnnetään sijaiskotiin 5 kuukautisena. Vähän hävettää ylipäänsä tehdä lapsia kun tietää että en voi hoitaa mutta tekee niitä hullummatkin. Että on mulla joku häpeäntunto mutta minkä sitä luonnolleen voi, lapset on kivoja T: keskivaikea aspenger
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei ainakaan mun lisääntymiseen romahda. Mulla vain yksi 5v tyttö. Ja nyt teen uraa ja sitten varmaankin voisi tehdä vielä lapsen ennen vaihdevuosia. Että eipä näitä solkenaan ole tullut,a. Ei oikein kehtaa tehdä kun ei voi itse hoitaa, mun lapset työnnetään sijaiskotiin 5 kuukautisena. Vähän hävettää ylipäänsä tehdä lapsia kun tietää että en voi hoitaa mutta tekee niitä hullummatkin. Että on mulla joku häpeäntunto mutta minkä sitä luonnolleen voi, lapset on kivoja T: keskivaikea aspenger
Typerää trollausta.
Rokotteet
Rokottamattomilla huoooomattavasti vähemmän. Varsinkin jenkkilässä jossa lasten saama piikkisarja on valtava. Ei mennä perässä. Todella kyseenalaisakaa kun uusia lisätään ohjelmaan. Influenssa korona ym
En antaisi yhtään mRNA injektiota lapselleni.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteet
Rokottamattomilla huoooomattavasti vähemmän. Varsinkin jenkkilässä jossa lasten saama piikkisarja on valtava. Ei mennä perässä. Todella kyseenalaisakaa kun uusia lisätään ohjelmaan. Influenssa korona ym
Tätä on tutkittu vaikka kuinka, ja rokotteilla ei oo mitään yhteyttä autismiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä vain diagnosoidaan enemmän kuin ennen /nykyajan standardivastaus.
Aikuisten oikeasti: ei iso osa suomalaisista, etenkään miehistä, ole ollut sen epäautistisempaa ennenkään.
Elämme harhassa, että mielenterveysongelmien määrä on kasvanut. Siitä ei ole pienintäkään todistetta. Voimme kyllä päästä tutkimaan ennen eläneiden ihmisten kroppaa, mutta emme sitä, mitä mielessä liikkui.
Näin juuri. Eiköhän se kasvu johdu siitä, että ne tunnistetaan paremmin ja osataan diagnosoida.
Skibidi-toilet sukupolvi on kuin suoraan Idiocracy elokuvasta reväisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkijärki pettää lähes aina kun pitäisi hahmottaa monimutkaisia kokonaisuuksia. Se soveltuu asioihin nouseeko aurinko myös huomenna jne.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteet
Tuo väittäämä on kumottu jo kuoliaaksi. Magahörhöt ja hopeavesi porukka uskoo tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkijärki pettää lähes aina kun pitäisi hahmottaa monimutkaisia kokonaisuuksia. Se soveltuu asioihin nouseeko aurinko myös huomenna jne.
Liittyykö tähän samaan aiheeseen se, kun tiede muuttui uskonnoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö mikä tahansa hörhöily läpi, jos sen esittää tieteenä?
Mniua huolettaa ap:n suunnaton typeryys.