Mies ei edes huomioi kotitöiden hoitumista
Muilla samaa?
Yhtäkkiä tänään tajusin ettei hän koskaan edes kiitä esim. puhtaista lakanoista, siivouksesta, kaupassa käymisestä, lasten asioiden hoitamisesta.
Milloin tähän on tultu, ajattelen. Tunnen suurta arvottomuutta ja vihaakin. Kuinka joku voi pitää toista noin itsestään selvyytenä.
Välillä olen kysellyt siivoushaluista tai kaupassa käymisestä, mutta siitä tulee karmea riita vain.
Onko ainoa vaihtoehto ero? Ja ei. En ole mikään siivellä elelijä. Maksan kaikesta osuuteni jopa liikaa ja käyn kyllä töissäkin.
Jätä se sika-kommentit voi unohtaa. Olisi kiva saada vertaistukea eikä mitään paskaa niskaan lisää vaan.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin mitä tarkoitat ja on pakko sanoa, että eri osoitteeseen muutto oli hyvin lähellä. Se, että joutui taistelemaan ilmiselvän asian oikaisemiseksi vei kunnioitusta miestä kohtaan.
Suorastaan halveksin häntä jossain vaiheessa. Niin ala-arvoista manipulointia ja kiukuttelua. Hyi.
Mutta tällä hetkellä saman katon alla asuminen toimii. Kaksi erityislasta ja pieni palkka. En vaan pärjäisi yksin.
Olet yksi miljoonista. Siksi varhaiset ja nykyiset feministit, tai he jotka yleensä välittää naisista, korostaa että naisella pitää olla oma tili, omat rahat. Muuten käy noin, että olet jumissa sinua hyväksikäyttävän spermanluovuttajan ja sohvankoristeen kanssa ja vihaat joka hetkeä
Keskity panemaan raha-asiat kuntoon.
Yksi miesten tapa saada nainen alistettua, on siementää hänet. Lapsi sitoo naisen tehokkaammin kuin mikään muu.
Kieltäytykää
Juuri näin. Naisten tulisi jättää miehet rauhaan elämään vapaudessa ja itse mennä rekka1esbojen alistettaviksi ja mätkittäviksi kun kerran tuo elämä miesten kanssa on niin kuormittavaa.
Vierailija kirjoitti:
"Meillä kasvoi 2 poikaa, ihan hyvin ovat oppineet oman huushollinsa hoitamaan. Toisella nyt avopuoliso ja todellakin muistutan säännöllisesti ettei avopuoliso ole hänen äitinsä."
Jotain on pielessä, jos joutuu tuollaisesta säännöllisesti muistuttamaan.
HöpöHöpö... teillä ei varmaan harrasteta minkäänlaista huumoria eikä ainakaan sarkasmia...
Sulla on jotain pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Tilatkaa netistä kauppaostokset mitkä mies voi noutaa , joka viikko sama pohja tilaukseen , niin ei tarvitse kuin lisätä jos jotain extraa ilmenee. Miksi kotitöistä pitäisi kiitellä ?
Kukas ne muut kotihommat tekee? Ilmeisesti ainakin teillä vaimo, kun et edes tajua ottaa muita hommia huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama meidän taloudessa. Mun tekemät hommat huomataan kun jätän ne tekemättä.
Olenkin pikkuhiljaa alkanut vähentämään. Kun aiemmin paritin sukat, nykyään otan kuivausrumpusatsista omat sukkani, miehen sukat kaada isoon kestokassiin ja vien hänen makuuhuoneensa lattialle. Hän voi hyvin itsekin etsiä parit. En etsi enää likaisia vaatteita, pesen vaan ne jotka ovat pyykkikopassa. En muistuttele miestä ennen hänen reissuaan vaatteista. Jos ne ovat tuolin karmilla likaisina, menkööt sitten likaisilla.
Minkä helkutin takia naiset alunperinkin alkaa tehdä tuollaista? Olen nyt esimerkiksi pessyt omat ja lasten pyykit. Vaimo saa pestä omansa.
En ymmärrä tuota logiikkaa, että passataan toinen piloille ja sitten vingutaan kun ei olekaan kivaa.
Äiti opetti aikoinaan, että älä ikinä tee mitään asiaa kolmea kertaa peräkkäin. Mies luulee tästä, että haluat omia kyseisen asian itsellesi.😂
Ap vastaa. Olemme jo keski-iässä . 3 yhteistä lasta, joista 1 enää kotona.
Meitä yhdistää yli 20v. yhteistä elämää, lapset, omaisuus ja ehkä rakkaus (Huom. ehkä).
Muutaman viime vuoden aikana tilanne eskaloitunut näin. Kun puheeksi ottaa, niin nousee hirvee huuto ja haloo. Kuinka hän maksaa ja huoltaa autoja ja nikkaroi. Käskee painumaan v.ttuun, jos kotihommat ei kiinnosta.
Kaikki menot jaetaan puoliksi, paitsi nykyään ruoka, koska se hänen mielestä kai on ilmaista.
Ukko on jotenkin aivan tärähtänyt ja jopa vaarallisen aggresiivinen, kun häntä kritisoi.
Säälittää lähteä, vaikka haluaisinkin. Onko meidän kummankaan elämä sen jälkeen parempi? Rikon perheen siivoaminen ja ruokaostosten takia.
Ja niille, jotka nillittää, että jätä tekemättä. Niin millaisessa saastassa te eläisitte? Ja ostanko oman jääkaapin lapselle ja minulle ja munalukko siihen?
Hienoja poikia ovat äidit kasvattaneet teille miehiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama meidän taloudessa. Mun tekemät hommat huomataan kun jätän ne tekemättä.
Olenkin pikkuhiljaa alkanut vähentämään. Kun aiemmin paritin sukat, nykyään otan kuivausrumpusatsista omat sukkani, miehen sukat kaada isoon kestokassiin ja vien hänen makuuhuoneensa lattialle. Hän voi hyvin itsekin etsiä parit. En etsi enää likaisia vaatteita, pesen vaan ne jotka ovat pyykkikopassa. En muistuttele miestä ennen hänen reissuaan vaatteista. Jos ne ovat tuolin karmilla likaisina, menkööt sitten likaisilla.
Minkä helkutin takia naiset alunperinkin alkaa tehdä tuollaista? Olen nyt esimerkiksi pessyt omat ja lasten pyykit. Vaimo saa pestä omansa.
En ymmärrä tuota logiikkaa, että passataan toinen piloille ja sitten vingutaan kun ei olekaan kivaa.
Mä en pyykinpesussa ymmärrä logiikkaa sun, mun ja meidän lasten pyykit. Naurettavaa pelleilyä. Kai se nyt on järkevää pestä täysiä koneellisia samaa laatua. Tai sitten teillä tulee ihan helvetisti pyykkiä. Minä pesen esim. mustia sukkia aina koneellisen, en kaivele pyykkikorista ja erottele niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se apn kaipaama vertaistuki on? Pelkkää voivotteluako? No voi että, kuulostaapa kurjalta, koeta jaksaa.
Mitä ihmeen hyötyä tuosta on, ei sen mitään. Ainoa oikea apu on, niinkuin jo sanottu, ero. Mies ei muutu, joten joko opit sietämään tuota valittamatta, tai eroat. Vertaistuesta ei ole minkäänlaista apua.
Apn kertomus on vain hänen näkemyksensä. Emme ole kuulleet miehen versiota aiheesta.
Meillä mies ei myöskään tee kotitöitä, eikä huomio niitä kuin jos ne jättää tekemättä. Silloin alkaa järjetön raivoaminen ja huutaminen, että kukaan ei voi elää näin. Sitten se odottaa että joku muu (minä) siivoan. Eli vaikka jättäisi siivoamatta ja miestä se häiritsisi niin on aivan turha odottaa, että itse tekisi asian eteen mitään. Viime vuonna mies osallistui kaksi kertaa viemällä roskat, kun erikseen pyysin. Ei tuo tee kyllä sen enempää mitään "miesten töitäkään", autoon varaa ajan renkaiden vaihtoon silloin kun lumet on jo maassa ja yleensä käskee vielä minun viedä hänen autonsa sinne. Nurmikkoa ei leikkaa, mutta minulle jaksaa kiukutella jos pääsee pitkäksi. Myös kaikki remppahommat jää minulle, samoin kaikki asioiden hoitamiseen laskujen maksusta sähkösopimusten kilpailutuksiin. Jos olen viikon poissa kotoa, saan parhaimmillaan palata kotiin missä on vino pino noutopizzalaatikoita pitkin lattioita, tasoja ja sohvia....
Itsekin inhoan kotitöitä, enkä tosiaan tee niitä omaksi ilokseni, vaan siksi että ne nyt vaan on asioita, jotka on pakko hoitaa.
Ihan tottako? Eipä ole tuollasta aloitusta ikinä ennen ollut tällä palstalla.
Ap, sun ukollasi on vaihdevuodet.
Vierailija kirjoitti:
Meitä yhdistää yli 20v. yhteistä elämää, lapset, omaisuus ja ehkä rakkaus (Huom. ehkä).
Muutaman viime vuoden aikana tilanne eskaloitunut näin. Kun puheeksi ottaa, niin nousee hirvee huuto ja haloo. Kuinka hän maksaa ja huoltaa autoja ja nikkaroi. Käskee painumaan v.ttuun, jos kotihommat ei kiinnosta.
Kaikki menot jaetaan puoliksi, paitsi nykyään ruoka, koska se hänen mielestä kai on ilmaista.
Ukko on jotenkin aivan tärähtänyt ja jopa vaarallisen aggresiivinen, kun häntä kritisoi.
Säälittää lähteä, vaikka haluaisinkin. Onko meidän kummankaan elämä sen jälkeen parempi? Rikon perheen siivoaminen ja ruokaostosten takia.
Ja niille, jotka nillittää, että jätä tekemättä. Niin millaisessa saastassa te eläisitte? Ja ostanko oman jääkaapin lapselle ja minulle ja munalukko siihen?
Miksi mies on valmis rikkomaan perheen saadakseen loisia sinun työpanoksellasi ja kiukutella?
Vastuu seurauksista on hänen, ei sinun, ap. Mieheltäkin voi vaatia vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Hienoja poikia ovat äidit kasvattaneet teille miehiksi.
Aina vingutaan, kuinka tärkeä se isän malli on pojalle. Kummasti silti aina syytetään naisia kasvatusvirheistä. Miehet eivät ota mitään vastuuta lapsistaan. Tuskin kaikki Suomen surkeat aviomiehet sentään ovat yksinhuoltajien kasvattamia.
Ihan kuvottaa nämä suhteet mitä täällä kuvaillaan. Onneksi ja jumalien kiitos olen sinkku. Vihaisin tuollaista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meillä kasvoi 2 poikaa, ihan hyvin ovat oppineet oman huushollinsa hoitamaan. Toisella nyt avopuoliso ja todellakin muistutan säännöllisesti ettei avopuoliso ole hänen äitinsä."
Jotain on pielessä, jos joutuu tuollaisesta säännöllisesti muistuttamaan.
HöpöHöpö... teillä ei varmaan harrasteta minkäänlaista huumoria eikä ainakaan sarkasmia...
Sulla on jotain pielessä.
Ei ole. Miksi ihmeessä joku joutuu tuollaisesta säännöllisesti muistuttamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatat aikuista lasta kuin jotain viisivuotiasta?
Pojan pitää käydä syömässä äidin luona kun ei se tyttö osaa tehdä oikeaa ruokaa. Samalla voi muistuttaa ettei tyttö ole koskaan niin hyvä kuin äiti ja miksi sellaisen hupakon kanssa pitää edes olla. Äiti kyllä huolehtii kaikesta. Pojan huonekin on säilytetty samanlaisena kuin pois muuttaessa. On turvallista palata kotiin missä kaikki on ennallaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli kyse on keski-iässä tapahtuvasta voimaantumisesta. Parikymppisenä sitä valelee hiekkakakun betoniin ja rukoilee, ettei kukaan huomaa miten sen perusta murenee. Keski-iän suurin sudenkuoppa onkin huolella rakennettu elämä, josta vaivihkaa on tullut vankila. Kenen takia sinä kenen takia tuota kaikkea teet? Kyllä se mies muuttuu kun oikein kovasti jaksat sitä rakastaa?
ps miehen vaihdevuodet alkaa aikaisemmin kuin naisten.
Vierailija kirjoitti:
Jos kumppani käyttäytyisi ja puhuisi minulle noin, en miettisi hetkeäkään, vaan todellakin lähtisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se apn kaipaama vertaistuki on? Pelkkää voivotteluako? No voi että, kuulostaapa kurjalta, koeta jaksaa.
Mitä ihmeen hyötyä tuosta on, ei sen mitään. Ainoa oikea apu on, niinkuin jo sanottu, ero. Mies ei muutu, joten joko opit sietämään tuota valittamatta, tai eroat. Vertaistuesta ei ole minkäänlaista apua.
Apn kertomus on vain hänen näkemyksensä. Emme ole kuulleet miehen versiota aiheesta.
Ei sillä ole väliä. Mies on hulttio sika ja siitä on päästävä eroon.
Kasvatat aikuista lasta kuin jotain viisivuotiasta?