Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei edes huomioi kotitöiden hoitumista

Vierailija
10.12.2024 |

Muilla samaa?

Yhtäkkiä tänään tajusin ettei hän koskaan edes kiitä esim. puhtaista lakanoista, siivouksesta, kaupassa käymisestä, lasten asioiden hoitamisesta.

Milloin tähän on tultu, ajattelen. Tunnen suurta arvottomuutta ja vihaakin. Kuinka joku voi pitää toista noin itsestään selvyytenä.

Välillä olen kysellyt siivoushaluista tai kaupassa käymisestä, mutta siitä tulee karmea riita vain.

Onko ainoa vaihtoehto ero? Ja ei. En ole mikään siivellä elelijä. Maksan kaikesta osuuteni  jopa liikaa ja käyn kyllä töissäkin.

Jätä se sika-kommentit voi unohtaa. Olisi kiva saada vertaistukea eikä mitään paskaa niskaan lisää vaan.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty itse elämään siinä saastassa.

-Ap

No, se tekee jota häirii. 

Ap:n pitää siis lopettaa kaikki miestä hyödyttävän tekeminen. Varmaan miestä alkaa häiritä jossain vaiheessa.

Vierailija
22/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama meidän taloudessa. Mun tekemät hommat huomataan kun jätän ne tekemättä.

Olenkin pikkuhiljaa alkanut vähentämään. Kun aiemmin paritin sukat, nykyään otan kuivausrumpusatsista omat sukkani, miehen sukat kaada isoon kestokassiin ja vien hänen makuuhuoneensa lattialle. Hän voi hyvin itsekin etsiä parit. En etsi enää likaisia vaatteita, pesen vaan ne jotka ovat pyykkikopassa. En muistuttele miestä ennen hänen reissuaan vaatteista. Jos ne ovat tuolin karmilla likaisina, menkööt sitten likaisilla. 

Sinähän oletkin ollut äiti miehellesi. Pientä lasta joutuu muistuttamaan tuollaisista asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ap:n pitää siis lopettaa kaikki miestä hyödyttävän tekeminen. Varmaan miestä alkaa häiritä jossain vaiheessa.

Näin se menee. Samoin naista alkaa häiritsemään ne asiat mitkä ovat miehen kontolla. Suosittelen. Molemmilla avautuu silmät toisen tekemisistä.

Vierailija
24/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas loistava tilaisuus uhriutua ja tuntea pahaa oloa siitä, että pian on taas yksi vuois takana sinkkuna ja haave ja unelma löytää ei (ehkä) toteutunut tänäkään vuonna.

Mutta herää miyös kysymys Ap avauksestasi. Mikä teitä yhdistää ja pitää yhdessä, jos arkisten vastuiden jako on noin onnetonta?

Vierailija
25/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisuus on vastuuta, eikä paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Vierailija
26/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkin pikkuhiljaa alkanut vähentämään. Kun aiemmin paritin sukat, nykyään otan kuivausrumpusatsista omat sukkani, miehen sukat kaada isoon kestokassiin ja vien hänen makuuhuoneensa lattialle. Hän voi hyvin itsekin etsiä parit. En etsi enää likaisia vaatteita, pesen vaan ne jotka ovat pyykkikopassa. En muistuttele miestä ennen hänen reissuaan vaatteista. Jos ne ovat tuolin karmilla likaisina, menkööt sitten likaisilla. 

Tässä ei ole muuta hyvää kuin se että teillä on siis molemmilla omat makuuhuoneet. Mies vaihtaa eli ei vaihda omia lakanoitaankaan? Osaa ehkä viedä vaatteensa ja pyyhkeensä jonnekin pesukoneen lähettyville? Mutta ei pese niitä? Puhumattakaan siitä että pesisi lastensa vaatteita?

Ostaako ja laittaako hän ruoatkin vain itselleen? Lapset ovat vain vaimon, eivät teidän yhteisiä?

Vierailija
27/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaat passaamasta sitä miestä. Hoidat vain omasi ja lasten pyykit, ruuat ym.

Vierailija
28/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö on lisää lapsia tilauksessa? 

Vierailija
29/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Näin se menee. Samoin naista alkaa häiritsemään ne asiat mitkä ovat miehen kontolla. Suosittelen. Molemmilla avautuu silmät toisen tekemisistä.

Tuskin ap:n mies tekee yhtään mitään.

Vierailija
30/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen tämän miestyypin. Sitten kun mies kerran vuodessa imuroi ja kerran kesässä grillaa kyljykset, siitä pitää kiittää.

Vierailija
31/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Miten väsynyt vastaus. 🥱

Vierailija
32/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan nyt kiitä kaupassa käymisestä tai lakanoiden vaihtamisesta? Tai ei ex-vaimo ainakaan koskaan kiittänyt kotitöistä tai lasten asioiden hoitamisista.

Vierailija
33/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hyviä" vinkkejä, jätä se sika etc. 

Itse aloittaisin siitä että tekisin tiettäväksi tunteeni ja sen että kaipaan arvostusta tekemistäni asioista.

Eli en lähtisi ensimmäisenä vaatimaan että miehenkin pitää tehdä osuutensa vaan sitä että saisin arvostusta. Mutta jos sitä ei tule niin sitten peli on siinä. 

Vierailija
34/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi miesviha-aloitus.

No, vastataan. Miksi pitää kiittää työstä jonka mieskin tekisi, mutta kun se ei kelpaa. Kuljetaan perässä nalkuttamassa miksi on tehty näin ja miksi kauha on tuossa laatikossa noin eikä tuossa laatikossa näin. Valitusta kun ei tehdä kuten nainen haluaa vaikka lopputulos on sama. Itketään ja uhriudutaan jos mies ei jaksa enää kuunnella vaan sanoo että tee kuten haluat.

Tämä on totta vaikka naiset alapeukuttavatkin.

Vierailija
35/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaati ihan vatullisen taistelun, ennen kuin mies alkoi hoitaa oman osuutensa.

Piiruakaan ei saa antaa periksi, joten valitse tarkkaan mikä on se mitä vaadit tehtäväksi.

Valmistaudu kiukutteluun ja mielenosoituksiin. Mutta kyllä se ainakin meillä lopulta alkoi sujua. 

Näinpä. Mutta minä kysyn, että miksi (pätevä, kouluttautunut, ahkera, empaattinen) nainen haluaisi miehen, jonka kanssa pitää taistella perusasioista? Miksi haluaisin miehen jonka missio on alistaa minut kodinkoneeksi? Joka ei välitä että teen täyden työpäivän ja hoidan lapset ja sitli joudun tappelemaan aikuislapsen kanssa, jotta hän tekisi edes oman osuutensa. Miksi?

Tuollainen mies on kuvotus. En suostu pitämään sellaista kattoni alla.

Ymmärrän täysin mitä tarkoitat ja on pakko sanoa, että eri osoitteeseen  muutto oli hyvin lähellä. Se, että joutui taistelemaan ilmiselvän asian oikaisemiseksi vei kunnioitusta miestä kohtaan.

Suorastaan halveksin häntä jossain vaiheessa. Niin ala-arvoista manipulointia ja kiukuttelua. Hyi.

Mutta tällä hetkellä saman katon alla asuminen toimii. Kaksi erityislasta ja pieni palkka. En vaan pärjäisi yksin. 

Vierailija
36/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen tämän miestyypin. Sitten kun mies kerran vuodessa imuroi ja kerran kesässä grillaa kyljykset, siitä pitää kiittää.

Onhan se huomattavasti kovempi suoritus tehdä asioita jotka on itselle vieraita :)

Vierailija
37/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Miten väsynyt vastaus. 🥱

Väsynyt on aloituskin.🥱

Vierailija
38/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama tuleeko karmea riita. Teet sille selväksi, että kotitöistä on hoidettava oma osuus. Minä olisin niin vittumainen, että taatusti alkaisi imuri ja moppi löytyä miehenkin kädestä ihan oma-aloitteisesti.

Niinpä. Jatkaisin niin kauan, että ukko tajuaa että vaimo on mukava vasta sitten, kun mies osallistuu kotitöihin.

Vierailija
39/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän oletkin ollut äiti miehellesi. Pientä lasta joutuu muistuttamaan tuollaisista asioista.

Mietin aina millaisia aikuisia näistä perheistä kasvaa? Yhtä kädettömiä kuin isänsä? 

Vierailija
40/115 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ei ap mitään lopeta. Erohan tuossa tulee enemmin tai myöhemmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan