Mistä matalasti koulutetut keskustelevat keskenään?
Onko seksi, urheilu ja ryyppäämien yleisimpien aiheiden joukossa?
Kommentit (174)
Tässä ketjussa korkeakoulutetut esittelevät ennakkoluulojaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin keskustelen mielelläni esim. miten maailmankaikkeus toimii, miksi olemme täällä, miten kukin ymmärtää Luojan ja olemmeko itse luojia, kuinka tällaisina lihallisina olentoina ilmennämme henkisyyttä. Mitä kuoleman jälkeen on? Myös mielelläni keskustelen maailman toiminnasta, kuinka ja kuka hallitsee maailmaa, eli en todellakaan keskustele julkkiksista, tositv:stä, kauneusoperaatioista ym. En edes katso telkkaa ollenkaan, tuossa se tyhjän panttina nurkassa nököttää. Lapsenlapsistani toki jonkin verran kun heitä rakastan, en kuitenkaan ylenmäärin ketään silläkään aiheella kiusaa. Terveellisestä ruoasta ja uusista ideoista tähän liittyen.
Tuossa nyt jotakin. N. 67v.
Riitahan tuosta tulee. Tai toinen keskustelija vain myötäilee.
Täysin samoista asioista, mistä keskustelen korkeakoulutettujen ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Aika paljon on sitten näitä small minds tällä palstalla.
No huh huh. Voisitko olla yhtään ylimielisempi?
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kyllä matalasti koulutetun joten älä ala minulle pätemään. Olen keskustellut hänen ja hänen ystäviensä kanssa. Aiheet ovat todella arkisia eivätkä vaadi älyllistä kyvykkyyttä. Se on todella rentouttavaa kun voi antaa aivojen käsitellä yhteiskunnallisesti tärkeitä asioita samalla kun keskustelen tv ohjelmista sekä mistä saa halvimmalla olutta.
Vierailija kirjoitti:
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Tällä palstalla oon minä ainakin keskustellut noista kaikista, jopa tänään.
Seuraamme eduskunnan kyselytunti ja ja niistä yleensä keskustellaan isäni kanssa. Puhumme myös eri asioista miksi ne ovat miten ovat ja yritämme miettiä mitä voisi tehdä toisin. Pidän keskusteluista joissa oikeasti pohditaan ja kuulee eri näkökulmia. Olen kovin tiedon janoinen. Soitan pianoa valokuvaan mutta työni on matalapalkka alalla..ehkä minusta olisi muuhunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kyllä matalasti koulutetun joten älä ala minulle pätemään. Olen keskustellut hänen ja hänen ystäviensä kanssa. Aiheet ovat todella arkisia eivätkä vaadi älyllistä kyvykkyyttä. Se on todella rentouttavaa kun voi antaa aivojen käsitellä yhteiskunnallisesti tärkeitä asioita samalla kun keskustelen tv ohjelmista sekä mistä saa halvimmalla olutta.
T. Porvoon pirkko
Lapsista, maailman tapahtumista, työstä, harrastuksista, lemmikeistä jne.
Elämäni syvimmät keskustelut ja ihmissuhteet ovat olleet matalasti koulutettujen kanssa, ei todellakaan voi yleistää.
No ei ainakaan pikkusormi pystyssä siitä kuinka tärkeä minä luulen olevani korkean koulutukseni kanssa, mutta ah niin epävarma, kun sillä pitää jatkuvasti päteä vauvafoorumilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Porvoon pirkko
Väärin. Olen hyvämaineiselta alueelta kotoisin ja sukuni perinteitä noudatten olen asunut kulttuurillisesti stimuloivassa ympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mä pätisin? Itse olen keskustellut matalasti koulutettujen kanssa kaikenlaisista asioista. Sä vaikutat melko ylimieliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkkin elämästä. Toisin kun kirjaoppineet, eivät osaa keskustella yhtään mistään, tai no joo osaavat kyllä, siitä mitä kirjassa on opetettu. Voin sanoa että tylsäääää. T. Entinen insinöörin tyttöystävä.
Akateemiset kyllä sortuvat usein ns. kirjaviisauteen. Pahinta on jos ihmisellä on heikko omanarvontunto ja siitä kumpuava tarve päteä. Itse kun haluaisin ihan vaan ihmetellä eri ilmiöitä hyvässä hengessä. T. Akateeminen itsekin
Det är den delen av de akademiskt utbildade som fortfarande hänger kvar på universiteten utan erfarenhet av hur det inlärda skall appliceras i praktiken eller om det ens fungerar. Umgänge med den typen av kvasiintellektuella är verkligen tungt, varför man undviker dem.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla oon minä ainakin keskustellut noista kaikista, jopa tänään.
No mielesi kokoon kantaa ottamatta ainakin palstailet paljon.
Luuleeko joku, että ruotsiksi kirjoittaminen on jotenkin hienoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mä pätisin? Itse olen keskustellut matalasti koulutettujen kanssa kaikenlaisista asioista. Sä vaikutat melko ylimieliseltä.
En ole ylimielinen. Tiedän oman arvoni joka vähemmän koulutetuista näyttää ylimielisyydeltä. Se on ymmärrettävää koska alemman koulutuksen saaneet eivät voi olla ylpeitä saavutuksistaan kuten me paremmin menestyneet.
Sinusta.
Ehditkö jo unohtaa tapaamisemme?